דברים שלא צריכים להיות באבקת החלבון שלך (אבל כנראה כן)

דברים שלא צריכים להיות באבקת החלבון

Last Updated on נובמבר 13, 2023 by admin

אבקות חלבון הפכו פופולריות יותר ויותר כדרך נוחה וקלה להוסיף יותר חלבון לתזונה שלנו. עם זאת, לא כל אבקות החלבון נוצרו שוות, וחלקן עלולות להכיל רכיבים המזיקים לבריאותנו. אבל מה הם הדברים שלא צריכים להיות באבקת החלבון שלך, אבל כנראה כן?

חומרי מילוי, חומרים משמרים וחניכיים הם בין הדברים שלא צריכים להיות באבקת החלבון, אבל לעתים קרובות הם כן. מרכיבים אלה משמשים לשיפור המרקם ולהארכת חיי המדף, אך הם יכולים גם להזיק לבריאותנו.

אבקות חלב רזה ומוצקי חלב הם מרכיב נוסף שיש להימנע ממנו באבקות חלבון. לעתים קרובות משתמשים בהם כחומר זול בתפיחה באבקות באיכות נמוכה יותר, אבל הם עשירים בסוכרי לקטוז שעלולים לגרום לנפיחות, מצוקה במערכת העיכול ובעיות עיכול אחרות אצל אנשים מסוימים.

תרכיז חלבון מי גבינה ונתרן קזאינט, הידועים גם בשמות קזאין ו-WPC, עשירים בלקטוז וקשים לספיגה, מה שלעתים קרובות עלול לגרום לנפיחות, גזים ומצוקה במערכת העיכול. אלה מרכיבים אחרים שלעולם לא צריכים להיות באבקת החלבון. כדי להבטיח שאבקת החלבון שלך בטוחה ובריאה, חשוב לקרוא בעיון את תווית הרכיבים לפני הרכישה.

רכיבים המזיקים באבקות חלבון

חלבונים זולים

אחד מחומרי המילוי הנפוצים ביותר באבקת חלבון הוא חלבונים זולים כמו קולגן וג'לטין. קולגן הוא חלבון המצוי בעור, בעצמות וברקמות החיבור של בעלי חיים. אמנם קולגן יכול להועיל לעור, אבל הוא אינו חלבון מלא וחסר בו חומצות אמינו חיוניות מסוימות הדרושות לגדילה ולשיקום שרירים. ג'לטין מופק מקולגן ומשמש לעתים קרובות כחומר מעבה או קושר במוצרי מזון. יש לו תכולת חלבון נמוכה יותר וחסר חומצות אמינו חיוניות הנמצאות במקורות חלבון באיכות גבוהה. לכן, חשוב לבחור אבקת חלבון שעשויה ממקורות חלבון איכותיים כמו מי גבינה, קזאין או סויה.

המוצרים הטובים ביותר ב- Aliexpress:

דקסטרין ומלטודקסטרין

דקסטרין ומלטודקסטרין הם חומרי מילוי נפוצים שמוסיפים לאבקת חלבון כדי להגדיל את כמות חומרי המילוי בתפזורת. דקסטרין הוא פחמימה שמופקת מעמילן, ואילו מלטודקסטרין מופק מתירס, אורז, עמילן תפוחי אדמה או חיטה. חומרי מילוי אלה יכולים להגדיל את תכולת החלבון הכוללת של האבקה, אך יש להם אינדקס גליקמי גבוה, מה שאומר שהם יכולים לגרום לעלייה מהירה ברמות הסוכר בדם. בנוסף, הם מספקים ערך תזונתי מועט ויכולים לגרום לבעיות עיכול אצל אנשים מסוימים. לכן, עדיף לבחור אבקת חלבון שאינה מכילה חומרי מילוי אלה.

החניכיים

מסטיקים כמו קסנטן גאם מופקים מתירס וסויה, ולעתים קרובות משתמשים בהם כחומר מעבה באבקת חלבון. למרות שהם נחשבים בדרך כלל בטוחים, אנשים מסוימים עשויים להיות אלרגיים אליהם. בנוסף, הם יכולים לגרום לבעיות עיכול אצל אנשים מסוימים, במיוחד אם צורכים כמויות גדולות. לכן, עדיף לבחור אבקת חלבון שאינה מכילה חומרי מילוי אלה או לצרוך אותם במתינות.

ממתיקים מלאכותיים

אבקות חלבון רבות מכילות ממתיקים מלאכותיים כמו סוכרלוז ואספרטיים. אמנם הממתיקים האלה יכולים לשפר את טעם האבקה, אבל יכולות להיות להם גם השפעות בריאותיות שליליות. סוכרלוז נקשר לעלייה במשקל ולבעיות בריאותיות אחרות, בעוד שאספרטיים נקשר לסרטן ולבעיות בריאותיות אחרות. לכן, עדיף לבחור אבקת חלבון כי הוא ממותק עם ממתיקים טבעיים כמו סטיביה או פרי הנזירים.

מתכות כבדות

רכיבים המזיקים באבקות חלבון

אבקות חלבון מסוימות נמצאו מכילות מתכות כבדות כמו עופרת, ארסן וקדמיום. מתכות אלו עלולות להצטבר בגוף לאורך זמן ולגרום להשפעות בריאותיות שליליות. לכן, חשוב לבחור אבקת חלבון שנבדקה לזיהום מתכות כבדות ובעלת רמות נמוכות של מתכות אלו.

בואו נסתכל מקרוב על כמה מהמתכות הכבדות והכימיקלים הנפוצים ביותר כדי לראות מה המחקר מצא בפועל:

BPA (ביספנול A)

עד עכשיו בטח שמעת על BPA, אבל רוב האנשים לא באמת יודעים מה זה. BPA, או ביספנול A, הוא כימיקל המשמש באריזות רבות של מוצרים מסחריים כדרך לחזק את הפלסטיק.

עם זאת, ידוע כי כמויות גבוהות של BPA גורמות לגידולים סרטניים, מומים מולדים ובעיות בריאות נפשיות ופיזיות אחרות.

לפני כמה שנים, BPA זכה לתשומת לב רבה כאשר התגלה שהוא נוזל מהפלסטיק הזה למשקאות, כמו מים. מאז, בקבוקי מים פופולריים רבים הפכו ללא BPA, אבל זה עדיין נפוץ במיכלי מזון רבים, כולל כמה מיכלי פלסטיק המאחסנים אבקת חלבון, או אפילו כף מדידה פלסטיק לעתים קרובות כלול באמבטיה.

המוצרים הטובים ביותר ב- Aliexpress:

המחקר של פרויקט התווית הנקייה מצא כי 55% מאבקות החלבון שנבדקו היו בעלות רמות גבוהות של BPA, ואחת מהן הייתה מעל פי 25 מהמגבלה המותרת במנה אחת בלבד.

עופרת

על פי המחקר, כמעט 70% מאבקות חלבון על בסיס צמחי הכילו כמויות מדידות של עופרת. בעיות הבריאות הנפשיות והפיזיות הפוטנציאליות הקשורות לעופרת מתועדות היטב, אז מדוע היא מופיעה באבקות חלבון אלה?

נראה שהבעיה העיקרית היא מהיכן מגיעים המרכיבים. העופרת באדמה מחלחלת לתוך המזון הגדל לפני הקציר, ונשארת שם כשהיא הופכת לאבקה שלכם.

ארסן

ארסן הוא כימיקל טבעי המצוי לעתים קרובות במים, מזון ואדמה.

זוהי בעיה מיוחדת עם מוצרים מבוססי אורז, אשר גדל בתנאים מוצפי מים, וארסן באדמה מוצא את דרכו לשורשי גידולי האורז ובסופו של דבר מאוחסן בגרגרים.

ארסן, כמובן, ידוע גם כגורם למספר בעיות בריאותיות כולל סרטן.

אז למה זה באבקת חלבון על בסיס צמחי? בעיקר בגלל איזולט חלבון אורז חום ממקור גרוע.

קדמיום

על פי אותו מחקר של Clean Label Project, 74% מאבקות החלבון הכילו כמויות מדידות של קדמיום.

קדמיום הוא יסוד רעיל טבעי נוסף שנמצא לעתים קרובות בסלעים ובאדמה, ומכיוון שהוא אינו מחליד בקלות, הוא משמש לעתים קרובות בסוללות. נכון, סוללות.

וניחשתם נכון, גם לקדמיום יש קשר לסרטן.

כמו כן, קרא:

מסקנה

בעת בחירת אבקת חלבון, חשוב לקרוא את התווית ולחפש מקורות חלבון איכותיים, להימנע מחומרי מילוי כמו דקסטרין ומלטודקסטרין, חניכיים וממתיקים מלאכותיים, ולבחור אבקה שנבדקה לזיהום מתכות כבדות. על ידי כך, אתה יכול להבטיח שאתה מקבל אבקת חלבון באיכות גבוהה שתעזור לך לעמוד ביעדי הכושר והבריאות שלך מבלי להתפשר על הבריאות שלך.

בלוג זה מספק מידע כללי ודיונים על בריאות ונושאים קשורים. המידע והתכנים האחרים המופיעים בבלוג זה, באתר או בחומרים מקושרים אינם מיועדים ואין לראות בהם, או להשתמש בהם כתחליף לייעוץ רפואי, אבחון או טיפול.

המוצרים הטובים ביותר ב- Aliexpress:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *