האם ברברין באמת עובד לירידה במשקל?

ברברין לירידה במשקל

ברברין הוא תוסף התזונה האחרון שמושך תשומת לב מההמונים בשל השפעתו הפוטנציאלית על ירידה במשקל. ברברין הוא תוסף טבעי המצוי בקליפת העץ, השורשים והגבעולים של צמחים שונים.

זהו תוסף שקיים כבר זמן רב, אך לאחרונה זכה לפופולריות בקרב אנשים כמו אנדרו הוברמן. נראה שבכל שנה יש תוסף הרזיה חדש שצובר פופולריות. אני זוכר שעבדתי בחנות תוספי מזון כשגרסיניה קמבוג'יה עפה מהמדפים.

לכל תוסף הרזיה יש מנגנון אחר שיעזור לך לרדת במשקל. לחלקם יש השפעה תרמוגנית שמעלה את חילוף החומרים. אחרים משמשים כמדכא תיאבון, מה שמקל על שמירה על גירעון קלורי.

ברברין פועל בעיקר בשל השפעתו על גלוקוז ואינסולין. הוא משמש באופן מסורתי על ידי חולי סוכרת מסוג 2, שיש להם רגישות לאינסולין ירודה ולכן אינם מנצלים את הגלוקוז בצורה יעילה כמו שאינם חולי סוכרת. עלייה ברמת הגלוקוז בדם יכולה להוביל למספר בעיות בריאותיות.

כל זה נשמע נהדר על הנייר. מי לא היה רוצה לשפר את הרגישות לאינסולין? זה משהו שאפילו אנשים כמו מפתחי גוף שואפים אליו. רגישות משופרת לאינסולין פירושה לא רק פחות אחסון שומן, אלא שיפור בצמיחת השריר.

עם זאת, זוהי מלכודת שאנשים רבים נופלים אליה כאשר מסתכלים על מחקר. אינך יכול בהכרח להוציא נתונים מחולי סוכרת ולהניח שהם מתורגמים לאנשים בריאים. סוכרת היא מצב בריאותי כרוני אשר משנה את הפיזיולוגיה שלך. חולה סוכרת מסוג 2 אינו פועל כפי שאדם בריא יפעל.

נסתכל על המנגנונים והמחקרים סביב Berberine ונדון אם זה פוטנציאלי חל על האוכלוסייה הכללית לאובדן שומן.

המוצרים הטובים ביותר ב- Aliexpress:

כיצד פועלת ברברין לירידה במשקל

ברברין לירידה במשקל

ההיבט המבטיח ביותר של Berberine הוא שנראה שהוא עובד במגוון דרכים.

Berberine עוזר למשתמשים לרדת במשקל על ידי הגדלת AMP-kinase (AMPK).

AMPK מאותת לגוף לפרק חומרים מזינים כמו פחמימות ושומנים לאנרגיה. זו הסיבה שהוא מוגבר במהלך פעילות גופנית קרדיווסקולרית, כאשר הדרישה לאנרגיה גבוהה.

מחקר אחד הראה כי ברברין יכול להגביר רקמת שומן חומה, או 'שומן חום' [1]. שומן חום פעיל יותר מבחינה מטבולית משומן לבן. כאשר אתה שומע על אנשים המשתמשים באמבטיות קרח או מקלחות קרות להורדת שומן, זה נובע בחלקו מההמרה הזו (המוצעת) משומן לבן לחום.

מנגנון ירידה פוטנציאלי נוסף הוא השפעתו על מיקרוביוטת המעיים [2]. אני נוטה לחשוש כשזה מגיע לבטן מכיוון שיש כל כך הרבה שאנחנו לא יודעים. אבל ברברין הוא מבחינה טכנית סיב (זכור שהוא מגיע מקליפת עצים וצמחים), כך שהאפקט הזה הגיוני.

כאשר אתה משלב את שלושת המנגנונים הללו עם השפעתה של ברברין על אינסולין וגלוקוז, יש לך מספר דרכים לירידה במשקל. כתוצאה מכך, ברברין יכול להיחשב כתוסף הרזיה שעלול להתעלם ממנו ויכול להיות יעיל.

כשאתה חושב על מרכיבים נפוצים לירידה במשקל המצויים בתוסף שורפי שומן, אתה בדרך כלל חושב על קפאין, קרניטין, סינפרין, תה ירוק,

עם זאת, תמיד יש חיסרון. כאשר אתה לוקח משהו כדי לגרום לתגובה בגוף, הוא יגיב כדי לשמור על הומאוסטזיס.

המוצרים הטובים ביותר ב- Aliexpress:

מדוע אנשים המשתמשים בברברין צריכים לנקוט משנה זהירות

ברברין שימש באופן מסורתי על ידי חולי סוכרת לשליטה בגלוקוז ורגישות לאינסולין. נראה שהוא עובד כל כך טוב שהשפעותיו מתחרות אפילו באלו של תרופות פרמצבטיות.

למרות שזה נשמע נהדר, משתמשים בריאים צריכים לנקוט משנה זהירות. סוכרת מסוג 2 היא מחלה קשה. אם ברברין יעיל כמו שהמחקר מציע, עשויה להיות לה השפעה דרמטית ועלולה להיות מסוכנת על אדם בריא במשקל תקין. אם רמת הסוכר בדם שלך יורדת נמוכה מדי זה עלול להוביל לסחרחורת או עילפון.

ברברין הוא בהחלט תוסף שאתה רוצה לבדוק במינון נמוך. בעוד שגודל ההגשה הסטנדרטי עבור תוספי מזון הוא 1,000-1,200 מ'ג, אני אוהב תוספי מזון שמגיעים בכדורים של 500 מ'ג. זה מאפשר לך להתנסות במינון נמוך.

תופעת לוואי שכיחה נוספת היא מצוקה במערכת העיכול. כאמור, ברברין הוא סיב ויכול להשפיע על המעיים. ניסוי עם ברברין כמו שהיית עושה עם תוסף סיבים או פרוביוטיקה.

האם ברברין יכול לחסום את עליות השרירים

הרעיון של ברברין חוסם עליות שרירים עשוי להישמע מנוגד לאינטואיציה, לאחר שציינו את החשיבות של רגישות לאינסולין בכל הקשור לבניית שריר.

עם זאת, חשוב לציין את האינטראקציה בין AMPK לצמיחת שרירים. כאמור, ברברין יכול להגביר AMPK. ל-AMPK יכולה להיות השפעה שלילית על מולקולת איתות אחרת בשם mTOR.

במילים פשוטות, AMPK שולח אות להתפרקות בעוד mTOR שולח אות להצטברות. כשזה מגיע לנושא צמיחת השרירים, AMPK הוא משהו שכדאי להימנע ממנו מכיוון שהוא חוסם את האות החשוב הזה. זו הסיבה שמעודדים מפתחי גוף לעשות את עבודתם הקרדיווסקולרית הרחק ככל האפשר מאימוני ההתנגדות שלהם.

אם אתם מחפשים לארוז כמה שיותר שרירים, סביר להניח שזה יהיה רעיון טוב להימנע מBerberine. למרות שאם זו הייתה המטרה שלך, סביר להניח שאתה אוכל בעודף קלוריות ללא התחשבות בירידה בשומן בכל מקרה. כל מתאמן בינוני או מתקדם יודע שאינך יכול לבנות שריר בצורה מיטבית ולשרוף שומנים בו זמנית.

סיכום

לעתים קרובות מתעלמים מהברברין כתוסף לירידה במשקל מכיוון שהצרכן הממוצע כנראה אינו מודע להשפעותיו. לברברין יש השפעה חזקה על הורדת רמת הגלוקוז בדם, וזו הסיבה שיש להשתמש בו בזהירות כדי למנוע היפוגליקמיה.

אם משתמשים בו בצורה אחראית, זה עשוי להועיל לאובדן שומן באמצעות מספר מנגנונים. בעוד שלרוב שורפי השומן יש מסלול אחד לירידה במשקל, לברברין יש הרבה. ובכל זאת, יש להשתמש בזה בזהירות ובמינון נמוך כדי להתחיל.

בלוג זה מספק מידע כללי ודיונים על בריאות ונושאים קשורים. המידע והתכנים האחרים המופיעים בבלוג זה, באתר או בחומרים מקושרים אינם מיועדים ואין לראות בהם, או להשתמש בהם כתחליף לייעוץ רפואי, אבחון או טיפול.

המוצרים הטובים ביותר ב- Aliexpress:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *