האם אתה יכול להשתמש לפני קדם אימון כדי ללמוד, להתמקד ולשפר את הזיכרון?

להשתמש לפני קדם אימון כדי ללמוד, להתמקד ולשפר את הזיכרון

תוספי תזונה לפני אימון הם חלק מהמוצרים הפופולריים ביותר בכל תעשיית הכושר. הם משמשים בדרך כלל על ידי ספורטאים או חובבי אימון המעוניינים לשפר את ביצועי האימון שלהם.

בעוד שתוספי תזונה לפני אימון מקושרים בדרך כלל לפעילות גופנית, חלק מהאנשים החלו להשתמש בהם למטרות שאינן פעילות גופנית, כגון לימוד, התמקדות ושיפור הזיכרון. הרעיון הוא שחלק מהמרכיבים המשפרים את הביצועים הגופניים במהלך פעילות גופנית יכולים גם להגביר את התפקוד הקוגניטיבי.

זה אולי לא נראה כך על פני השטח, אבל רבים מהמאפיינים הקשורים לאימון נהדר זהים למפגש לימוד איכותי. בפרט, היכולת להתמקד בדיוק כמו לייזר לפרק זמן ממושך.

עם התקדמות הטכנולוגיה, אנו מופגזים כל הזמן בהסחות דעת מאפליקציות מדיה חברתית, שירותי סטרימינג לפי דרישה והודעות בטלפון סלולרי. עכשיו יותר מתמיד זה הפך לאתגר להתמקד במשימה ספציפית.

חשוב לציין שאימונים לפני אימון כוללים מגוון רחב של מוצרים. אימונים לפני אימון הם לא כמו ויטמינים. לדוגמה, ויטמין D הוא ויטמין D. בעוד שעשויות להיות צורות מעולות, כל תוספי ויטמין D הם בדרך כלל זהים.

שני מותגים שונים לפני אימון יכולים להיות בעלי ניסוחים שונים לחלוטין. אם אתה מחפש אימון מקדים במיוחד כדי לשפר את המיקוד והזיכרון, יש מרכיבים מסוימים למיקוד.

כיצד טרום אימון משפיע על תפקוד קוגניטיבי

תוספי תזונה לפני אימון עשויים להגביר את התפקוד הקוגניטיבי על ידי שיפור זרימת הדם למוח, הגדלת זמינות הנוירוטרנסמיטורים והגברת האיתות העצבי.

המוצרים הטובים ביותר ב- Aliexpress:

עם זאת, אתה יכול לראות שיש מספר מסלולים להשגת התוצאות הרצויות: מיקוד, ריכוז וזיכרון. זה גם אומר שייתכן שתצטרך לנסות מספר מרכיבים שונים או שילובי מרכיבים שונים כדי לראות מה עובד בשבילך.

מלבד קפאין, המחקר מוגבל על מרכיבים לפני אימון בכל הנוגע לקוגניציה. קוגניציה יכולה להיות גם דבר מאתגר להגדרה ולבדיקה. יש הרבה מרכיבים לקוגניציה. לדוגמה, האם שיפור במבחן זיכרון הוא מדד אמיתי לביצועים קוגניטיביים?

מאיצים קוגניטיביים נוטרופיים

Nootropics, המכונה גם משפרים קוגניטיביים או 'תרופות חכמות', הם סוג של תוספי מזון שנועדו במיוחד לשפר את תפקוד המוח. שלא כמו תוספי תזונה מסורתיים לפני אימון, המיועדים בעיקר לשיפור ביצועים גופניים, נוטרופיות נועדו לכוון לביצועים נפשיים.

תוספי Nootropic טרום אימון עשויים להכיל מגוון רחב של מרכיבים, כגון חומצות אמינו, תמציות צמחים, ויטמינים ומינרלים, שנחשבים כמשפרים את התפקוד הקוגניטיבי בדרכים שונות. לדוגמה, חלק מהנווטרופיות עשויות להכיל אלפא GPC, חומר תזונה המהווה מבשר טבעי לאצטילכולין, נוירוטרנסמיטר הממלא תפקיד מפתח בזיכרון ובלמידה.

נוטרופיים אחרים עשויים להכיל מרכיבים כמו Huperzine A או vinpocetine, אשר מאמינים כי הם מגבירים את זרימת הדם למוח ומשפרים את התפקוד הקוגניטיבי.

אחד היתרונות המרכזיים של תוספי נואוטרופיים לפני אימון הוא שהם נועדו לספק גישה ממוקדת יותר לשיפור קוגניטיבי. במקום להסתמך רק על חומרים ממריצים כמו קפאין, תוספי תזונה נוטרופיים לפני אימון שואפים לתמוך בתפקוד הקוגניטיבי בצורה הוליסטית יותר.

קפאין הוא עדיין עזר לימודי בר-קיימא מכיוון שהוא מגביר את הערנות הנפשית. עם זאת, יש אנשים שמתקשים למצוא את המינון הנכון, או אולי ירצו להימנע לחלוטין ממריצים.

עם זאת, כמו בכל תוסף, חשוב לגשת בזהירות לשימוש בתוספי תזונה נוטרופיים לפני אימון. לחלק מהנווטרופיות עשויות להיות תופעות לוואי, במיוחד כאשר נלקחות בכמויות גדולות או בשילוב עם תוספי מזון או תרופות אחרות.

מחקר הבטיחות על נוטרופיות מוגבל, במיוחד כאשר הוא נוגע למחקרים ארוכי טווח. Nootropics באופן כללי פשוט לא היו בסביבה כל כך הרבה זמן.

המוצרים הטובים ביותר ב- Aliexpress:

חיזוקים קוגניטיביים אחרים לפני אימון

בנוסף לנוטרופיות, ישנם מספר מרכיבים אחרים הנפוצים בתוספי תזונה לפני אימון שעשויים להשפיע על התפקוד הקוגניטיבי.

קריאטין הוא מרכיב פופולרי בתוספי מזון רבים לפני אימון ומשמש בעיקר לשיפור הביצועים הגופניים. עם זאת, מחקרים מסוימים מצביעים על כך שלקריאטין עשוי להיות גם יתרונות קוגניטיביים. סקירה שיטתית המורכבת מ-6 מחקרים הראתה שקריאטין עשוי לשפר את הזיכרון וההיגיון. אמצעים אחרים הביאו לתוצאות סותרות.

טירוזין היא חומצת אמינו המהווה מבשר למספר קטכולאמינים, כולל דופמין, נוראפינפרין ואפינפרין. כמה מחקרים מצביעים על כך שתוסף טירוזין עשוי לשפר את התפקוד הקוגניטיבי אצל מבוגרים צעירים בריאים, במיוחד במצבי מתח גבוה [2].

בטא-אלנין היא חומצת אמינו המשמשת לעתים קרובות בתוספי תזונה לפני אימון כדי לשפר את הביצועים הגופניים. אם אתם מכירים תוספי תזונה לפני אימון, כנראה שאתם מזהים בטא-אלנין ואולי תופתעו לראות אותו ברשימה זו.

בטא-אלנין יכול למעשה לעזור לייצב מצב הרוח. לא ברור אם יש לה השפעה ישירה על הקוגניציה או אם זו השפעה עקיפה עקב התייצבות מצב הרוח.

ויטמיני B, כולל B6, B9 (פולאט) ו-B12, חיוניים לתפקוד המוח ועשויים למלא תפקיד בתפקוד הקוגניטיבי. כמה תוספי תזונה לפני אימון עשויים להכיל ויטמינים אלה, בנפרד או בשילוב. השפעות חיזוק נפשי אלו נראות בדרך כלל רק אצל אנשים שיש להם רמות נמוכות של ויטמינים אלה.

בלוג זה מספק מידע כללי ודיונים על בריאות ונושאים קשורים. המידע והתכנים האחרים המופיעים בבלוג זה, באתר או בחומרים מקושרים אינם מיועדים ואין לראות בהם, או להשתמש בהם כתחליף לייעוץ רפואי, אבחון או טיפול.

המוצרים הטובים ביותר ב- Aliexpress:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *