5 מרכיבים נפוצים שלעולם לא צריכים להיות בשייק החלבון שלך

סוגי תוספי חלבון

Last Updated on מאי 1, 2023 by admin

אם אתה עסוק, אבקות חלבון בדרך כלל נחלצות לעזרה. בכל שעה ביום תוכלו להכין שייק במהירות ולהעניק לגוף הזנה וסיפוק.

משקה חלבון איכותי המיוצר עם מרכיבים תזונתיים גבוהים (ושפע של מזונות מלאים) יכול להועיל לבריאות שלך ממגוון סיבות. חלבון הוא מקרו-נוטריינט חיוני הממלא תפקיד חשוב בשמירה על הבריאות, מחילוף חומרים וייצור הורמונים ועד לחסינות. חלבון הוא גם מרכיב תזונתי מרכזי לעור בריא ולשרירים רזים ובעלי גוון.

אני בתעשיית הכושר והבריאות מגיל 20 וניסיתי סוגים רבים של אבקות חלבון בשוק. חלק גרמו לי לעלות במשקל, חלק גרמו לי לעצירות במשך ימים, וחלק גרמו לי להרגיש נפוח.

חשוב מאוד לבחור את אבקת החלבון הנכונה המתאימה לצרכיכם ותומכת בצרכים התזונתיים ובבריאות הכללית שלכם.

לדעתי, זה מה שאתה לא רוצה באבקת חלבון:

1. ממתיקים, חומרי טעם וצבע מלאכותיים

למרכיבים מלאכותיים יכולים להיות השפעות בריאותיות שליליות. ממתיקים מלאכותיים כמו סוכרלוז עלולים להזיק לבריאות המעיים, בעוד שצבעים מלאכותיים ותוספי מזון מלאכותיים אחרים עלולים לגרום לבעיות נשימה ולעצבנות.

2. דקסטרין וגלוקוז

דקסטרין משמש בדרך כלל להגדלת תכולת הסיבים במזון, אך עלול לגרום לבעיות במערכת העיכול אצל אנשים מסוימים עקב העיכול הירוד שלו. הוא מופק מחיטה או תירס (שרובם מהונדסים גנטית) והוא מורכב מפולימרים של גלוקוז.

המוצרים הטובים ביותר ב- Aliexpress:

לעומת זאת, תוספת סוכרים שמתעכלים במהירות ומספקים גלוקוז לזרם הדם מגבירים את העומס הגליקמי, מה שעלול להוביל לאורך זמן לקוצים של אינסולין, עודף שומן בגוף ובריאות קרדיומטבולית לקויה.

3. חומרי מילוי

לעתים קרובות מוסיפים חומרי מילוי כדי להגדיל את כמות החלבון ולחסוך כסף ליצרן. חומרי מילוי מסוימים עשויים לכלול מרכיבים כגון קמח קוקוס או סיבי פסיליום, שעלולים לגרום לאי נוחות במערכת העיכול עבור אלה הנוטים לבעיות עיכול כגון עצירות או נפיחות.

4. אלכוהולי סוכר

Erythritol

הם יכולים להוביל לבעיות במערכת העיכול כגון נפיחות ועצירות, כמו גם החמרה בתסמיני IBS. אלכוהולי סוכר יכולים גם להשפיע מעט על רמות הסוכר בדם. אלה כוללים מלטיטול, אריתריטול, סורביטול וקסיליטול.

5. קרגינן

מחקרים הראו כי קרגינאן שמקורו באצות ים עלול לגרום לדלקת ולהשפעות בריאותיות שליליות אחרות. זה נאסר בפורמולה לתינוקות באירופה, אך עדיין לא בארה'ב.

6. מלטודקסטרין

זהו סוג של פחמימה המעובדת מאוד. זה יכול לגרום לעלייה ברמות הסוכר בדם, להוביל להפרעות במעיים ולגרום לאלרגיות. מלטודקסטרין יכול להכיל עקבות של גלוטן, ולכן אנשים עם מחלת צליאק ואי סבילות לגלוטן צריכים להיות זהירים.

7. חלבון סויה

למרות שסויה היא חלבון מלא ממקור צמחי, רוב הסויה מהונדסת גנטית ועלולה להיות מושפעת מחומרי הדברה. סויה מכילה באופן טבעי גם איזופלבונים, שהם פיטואסטרוגנים המחקים אסטרוגן. בעוד שפיטואסטרוגנים הראו יתרונות מבריאות העצם למחלות לב, הם יכולים לתפקד גם כמשבשים אנדוקריניים ולגרום להפרעה הורמונלית אצל אנשים מסוימים.

כמו כן, קרא:

קרא את תווית המרכיבים.

להלן רשימה של תוספי אבקת חלבון הנפוצים ביותר:

המוצרים הטובים ביותר ב- Aliexpress:

מסטיק שיטה, אשלגן אצסולפאם, חומרי טעם וריח מלאכותיים, אספרטיים, קרגינן, מסטיק תאית, דקסטרין, דקסטרוז, אריתריטול, מסטיק ג'לן, גואר גאם, מסטיק ערביקה, אינולין, מסטיק שעועית ארבה, טעמים 'טבעיים', חומרי טעם מוצקים*, סירופ מוצק. לציטין, סיליקה, סוכרלוז, לציטין חמניות, מסטיק קסנטן, קסיליטול.

כשזה מגיע לזיהוי תוספי תזונה, הסתמכו על האינטואיציה שלכם. ככלל, אלו המרכיבים שאי אפשר לבטא.

בלוג זה מספק מידע כללי ודיונים על בריאות ונושאים קשורים. המידע והתכנים האחרים המופיעים בבלוג זה, באתר או בחומרים מקושרים אינם מיועדים ואין לראות בהם, או להשתמש בהם כתחליף לייעוץ רפואי, אבחון או טיפול.

המוצרים הטובים ביותר ב- Aliexpress:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *