תיזהר! תרגילים אלה יכולים להחמיר את כאבי הברכיים שלך

תרגילים אלה יכולים להחמיר את כאבי הברכיים שלך

תמיד אומרים לנו להתעמל ולאכול נכון כדי להיות בריאים. חלקנו לוקחים את העצה הזו ברצינות, אחרים לא. באופן כללי, פעילות גופנית יכולה לא רק לעזור לשמור על משקל בריא, אלא גם להרחיק אותך ממחלות מסוימות או מצבים בריאותיים במידה מסוימת. אבל האם אתה עדיין יכול להתאמן אם יש לך בעיות ברכיים? התשובה היא כן! אתה רק צריך לחפש תרגילים שלא יפעילו לחץ על הברכיים שלך. אז, בואו לגלות אילו תרגילים להימנע עם כאבי ברכיים.

בעיות ברכיים נפוצות

בעיות ברכיים נפוצות

עודף משקל, כמו גם חוסר גמישות שרירים וכוח, עלולים לעורר גם כאבי ברכיים. חלק מבעיות הברכיים שיכולות לגרום לאי נוחות רבה הן:

1. תסמונת כאב Patellofemoral

שימוש יתר או חוסר התאמה של פיקת הברך גורם לתסמונת כאב פטלופמורלי, הגורמת לכאב בקדמת הברך.

2. דלקת מפרקים ניוונית

הסוג השכיח ביותר של דלקת פרקים הוא osteoarthritis, המאופיינת על ידי הרס של סחוס משותף.

3. דלקת בגידים

דלקת בגידים היא דלקת של הגידים המחברים את השרירים לעצמות, הגורמת לאי נוחות ונפיחות.

4. בורסיטיס

בורסיטיס היא דלקת של הבורסה, שהם שקים קטנים מלאים בנוזל המרפדים את העצמות, השרירים והגידים סביב המפרק, וגורמים לאי נוחות ונפיחות.

המוצרים הטובים ביותר ב- Aliexpress:

5. פציעות ברצועה הצולבת הקדמית (ACL)

הם מתרחשים כאשר רצועת ACL המחברת בין שני חצאי הברך נפגעת.

תרגילים רעים לברכיים

נסו להתרחק מאימון קפדני ומכל תרגיל שמפעיל לחץ על הברכיים. הימנעו מתרגילים אלה אם אתם אוהבים את הברכיים שלכם –

1. תרגילים הדורשים כיפוף והארכת הברך

תרגילים הדורשים מידה משמעותית של כיפוף והארכת הברך, כגון ריאות, פליומטריה, סקוואט וסטפ-אפ, יכולים להיות קשים לביצוע עבור אנשים מבלי לסבול מכאב ואי נוחות. תרגילים אלה יכולים להטיל עומס על הפטלה (פיקת הברך) ולהחמיר מצבים כמו תסמונת כאב patellofemoral, אומר המומחה. תרגילים אלה יכולים להפעיל עומס נוסף על הברכיים, ואתה עלול בסופו של דבר לפצוע אותם עוד יותר.

2. ריצה

ריצה

ריצה היא אחת הדרכים הקלות ביותר להישאר בכושר, אבל זה יכול להזיק לברכיים שלך. מדובר בתנועה צורמת המתרחשת כאשר כפות הרגליים פוגעות בקרקע.

גם לקרוא: משקולות חופשיות או מכונות לקשישים?

3. עלייה במדרגות

עלייה במדרגות

חלקם משתמשים בגרם המדרגות לאימון, אך נסו לא לעשות זאת אם יש לכם ברך רעה. טיפוס או ריצה במעלה המדרגות רק יחמירו את כאבי הברכיים שלך. יש להימנע גם מישיבה על הרצפה ומישיבה ברגליים משוכלות מכיוון שהן פוגעות בסחוס שכבר נפגע.

אבל אל תתייאשו מכיוון שנשים עם בעיות ברכיים צריכות לעסוק באימונים בעלי השפעה נמוכה כמו שחייה, יוגה או הליכה. בעיות ברכיים יכולות להיות קשות להתמודדות עם נשים, וסוגים מסוימים של תרגילים עשויים לעזור. ד"ר מחאג'אן אומר כי יוגה היא סוג מועיל מאוד של פעילות גופנית עבור נשים שרוצות לשפר את בריאות הברכיים שלהם. Trikonasana (תנוחת משולש), Bhujangasana (תנוחת קוברה), Vrikshasana (תנוחת עץ), Malasana (תנוחת סקוואט) ו- Janu Sirsasana (כיפוף ראש לברך קדימה) הן חלק מהאסאנות שיכולות לסייע במחלות ברכיים. תנוחות אלו משמשות לחיזוק, מתיחות ושיפור גמישות הברכיים תוך הגברת שיווי המשקל והקואורדינציה.

המוצרים הטובים ביותר ב- Aliexpress:

בלוג זה מספק מידע כללי ודיונים על בריאות ונושאים קשורים. המידע והתכנים האחרים המופיעים בבלוג זה, באתר או בחומרים מקושרים אינם מיועדים ואין לראות בהם, או להשתמש בהם כתחליף לייעוץ רפואי, אבחון או טיפול.

המוצרים הטובים ביותר ב- Aliexpress:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *