8 תופעות לוואי של נטילת תוספי מגנזיום

מינון מגנזיום

Last Updated on ינואר 23, 2023 by admin

להיות מודעים ליתרונות הרבים שלו. לפי ממשלת קנדה, למעלה מ-34% מהאנשים מעל גיל 19 צורכים פחות מהכמות היומית המומלצת של המינרל החיוני.
בעוד שלתוספי מגנזיום יש יתרונות רבים, חשוב לדעת אילו תופעות לוואי עלולות להיות להם. אנשים מסוימים עשויים לחוות יציאות רפויות, בעוד שאחרים עשויים לגלות שזה עוזר להם להישאר קבועים. רמות מגנזיום גבוהות יכולות להציע גם מגוון רחב של יתרונות, כולל שינה טובה יותר, רמות מתח משופרות ושמירה על לחץ דם בריא.

חשוב לציין שעבור רוב האנשים, הסיכונים בנטילת מגנזיום נמוכים. כל עוד אתה לוקח את התוסף לפי ההוראות, אתה יכול ליהנות מהיתרונות ללא חסרונות. בפוסט זה, נחקור את תופעות הלוואי של נטילת מגנזיום, הן חיוביות והן שליליות, ונבחן את היתרונות והחסרונות עבור אנשים שונים עם צרכים ואורחות חיים שונים.

שינה משופרת

שינה משופרת

מגנזיום ידוע בתור 'מינרל השינה' שכן הוכח שהוא משפר הן את כמות ואיכות השינה. גם אם אתה נוטל מגנזיום מסיבות אחרות, אתה עלול לגלות שאתה ישן טוב יותר כתוצאה מכך.

מגנזיום פועל על ידי הרפיית הנפש באמצעות הפעלת הענף הפאראסימפתטי של מערכת העצבים, המאפשר למוח להתאושש, מה שמוביל להרפיה ולשינה. זה גם מקיים אינטראקציה עם הורמונים ונוירוטרנסמיטורים כדי להפחית חרדה ומתח, אשר בתורו משפר את איכות השינה. בנוסף, הוא מווסת את שחרור המלטונין מבלוטת האצטרובל, הורמון חיוני כדי לגרום לנו להרגיש ישנוניים.

מגנזיום לא רק מרגיע את הנפש, אלא גם מרגיע את השרירים והעצבים, מקדם שינה טובה. על ידי הרפיית הגוף, זה גם עוזר להקל על מצבים שעלולים לשבש שינה, כגון תסמונת רגל חסרת מנוחה ובעיות עיכול. כמו כן, הוכח כי הוא מועיל בהפחתת כאבים כרוניים שעלולים לגרום להפרעות בשינה.

המוצרים הטובים ביותר ב- Aliexpress:

סימפטום נפוץ של מחסור במגנזיום הוא נדודי שינה, ומכיוון שקנדים רבים אינם מקבלים מספיק מגנזיום בתזונה שלהם, נטילת תוסף עשויה להשפיע לטובה על השינה שלך. לסיכום, מגנזיום עוזר להכין את הנפש והגוף לשנת לילה טובה ופועל להפחתת ההשפעות של חששות בריאותיים המשפיעים לרעה על השינה. זוהי תופעת לוואי שמועילה לאנשים רבים.

מגנזיום עלול להגיב עם תרופות אחרות

חשוב להיות מודעים לאינטראקציות האפשריות בין תוספי מגנזיום לכל תרופה אחרת שאתה עשוי לקחת. במקרים נדירים, מגנזיום עלול להפריע לספיגה של תרופות מסוימות, ולהפחית את יעילותן. כאשר נוטלים אנטיביוטיקה, עדיף ליטול מגנזיום לפחות שעה אחת לפני או שעתיים אחרי כדי להבטיח ספיגה תקינה.

בנוסף, אם אתה נוטל תרופות עבור לחץ דם, סוכרת, מחלות לב או בעיות בבלוטת התריס, חשוב לדון עם ספק שירותי הבריאות שלך מכיוון שמגנזיום עשוי לקיים אינטראקציה עם תרופות אלו. תרופות מסוימות כמו טיפול חלופי באסטרוגן, תרופות מדכאות חיסוניות ומשתנים מסוימים עלולות אף הן לדלדל את רמות המגנזיום בגוף, ובמקרה זה ייתכן שיהיה צורך בתוספת מגנזיום.

זה תמיד נוהג טוב להתייעץ עם ספק שירותי הבריאות שלך כדי להבין כיצד כל תוסף עשוי לקיים אינטראקציה עם התרופות שלך לפני הוספתו למשטר שלך. עדיף להיות בטוח מאשר להצטער ולמנוע תופעות לוואי לא רצויות או יעילות מופחתת של תרופות.

הקאות ובחילות

הקאות ובחילות הן תופעות לוואי נדירות וחמורות של נטילת מגנזיום, והן נגרמות בדרך כלל מצריכת כמויות מוגזמות של התוסף. זה ידוע בשם רעילות מגנזיום, או היפרמגנזמיה. חשוב לציין שתסמינים אלו קשורים רק לצריכה מופרזת ולא לצריכה רגילה.

מגנזיום, בהיותו אלקטרוליט, יוצר אינטראקציה עם נתרן בגוף ובמיוחד במהלך העיכול במעי הדק ובמעי הגס. מינונים גבוהים של מגנזיום עלולים להפריע לעיכול התקין ולגרום לאי נוחות בבטן או לצואה רופפת, אך תסמינים אלו קשורים רק לצריכה מוגזמת.

חשוב תמיד להתייעץ עם ספק שירותי הבריאות שלך לפני תחילת כל תוסף חדש, ולעקוב אחר הנחיות המינון המומלצות. באופן כללי, נטילת מגנזיום לפי ההוראות לא סביר שתגרום להקאות ובחילות.

משחרר תנועות מעיים ומקל על עצירות

מגנזיום יכול לעזור להקל על עצירות ולקדם יציאות קבועות. יש אנשים הנוטלים מגנזיום במיוחד למטרה זו, בעוד שאחרים עשויים לחוות זאת כתופעת לוואי. למגנזיום יש השפעה משלשלת טבעית על ידי ריכוך צואה והרגעת השרירים האחראים לסילוק, מניעת עצירות עתידית. מגנזיום ציטראט פועל באופן ספציפי כחומר משלשל אוסמוטי על ידי משיכת מים לתוך המעיים, מה שמקל על המעבר. עם זאת, כדי לסייע במניעת התייבשות, חשוב לשתות מים בעת נטילת מגנזיום.

בנוסף, מגנזיום עשוי גם להרפות את שרירי המעיים, ולאפשר מעבר חלק יותר דרך מערכת העיכול. מחקר מוקדם מצביע על כך שמגנזיום עשוי להקל על תסמינים מסוימים של תסמונת המעי הרגיז (IBS-C), אך תמיד מומלץ להתייעץ עם רופא כדי לדעת אם זו האפשרות הנכונה עבור אדם.

המוצרים הטובים ביותר ב- Aliexpress:

היתרון של נטילת מגנזיום כפתרון טבעי לעצירות מדי פעם הוא שהוא אינו גורם להשפעות הקשות של חומרים משלשלים רגילים. אם אתה מגלה שהתוסף גורם לתופעת לוואי זו, פשוט הפחתת המינון או תדירות השימוש יכולה לעזור להקל על כך.

רמות מתח משופרות

רמות מתח משופרות

למגנזיום יכול להיות השפעה חיובית על ניהול רמות הלחץ, דבר שאינו נדיר כתופעת לוואי של נטילת תוספי מגנזיום, גם אם ניהול מתח לא היה הסיבה העיקרית לנטילתו. מגנזיום עוזר להרגיע את מערכת העצבים, אשר בתורו מפחית מתח וחרדה.

כאשר הגוף קולט איום או סכנה, הוא משחרר הורמונים כגון קורטיזול ואדרנלין אשר מפעילים את תגובת הלחימה או הברח. הורמונים אלו חיוניים להישרדותנו במצבי חירום, אך רמות גבוהות באופן עקבי של הורמונים אלו עלולים להזיק לבריאות ולרווחה הכללית שלנו, ולהוביל לחרדה כרונית ולהשפעות שליליות אחרות.

מגנזיום פועל על ידי עיכוב ייצור הורמוני הלחץ הללו על ידי בלוטות יותרת הכליה, ועוזר לווסת את רמות הלחץ בגוף. זה חשוב במיוחד מכיוון שמחסור במגנזיום יכול להחמיר את תסמיני הלחץ, ולחץ יכול בתורו לדלדל את רמות המגנזיום בגוף. על ידי שמירה על רמות נאותות של מגנזיום באמצעות תזונה או תוספי מזון, ניתן למזער מתח.

לסיכום, נטילת תוספי מגנזיום יכולה להיות דרך יעילה לנהל את רמות הלחץ ולסייע באיזון ההורמונים המעורבים בתגובת לחץ, מה שעלול להוביל לשיפור איכות השינה. התייעצות עם הרופא מומלצת מאוד לפני תחילת כל תוסף וכדי להבטיח מינון נכון.

רעילות מגנזיום

רעילות מגנזיום, הידועה גם בשם היפרמגנזמיה, היא מצב נדיר אך עלול להיות חמור הנגרם על ידי רמות מוגזמות של מגנזיום בזרם הדם. הוא מאופיין בסימפטומים כמו שלשול, כאבי בטן, בחילות, הקאות, הסמקת פנים, חולשת שרירים, לחץ דם נמוך, עייפות ועייפות ואצירת שתן. תסמינים אלה יכולים לנוע בין קל לחמור.

חשוב לציין שאנשים בריאים עם תפקוד כליות תקין לא צפויים לחוות רעילות מתוספי אוראלי טיפוסיים. מגנזיום מופרש על ידי הכליות דרך שתן, כך שכמויות עודפות בדרך כלל מסולקות מהגוף.

כדי להימנע מתופעות הלוואי הללו, חשוב לבחור את תוסף המגנזיום ואת המינון הנכון לצרכים האישיים שלך, ולהימנע מצריכה מופרזת. מומלץ ליטול את התוסף במינונים מתונים, מכיוון שהגוף סופג את המגנזיום בצורה הטובה ביותר בכמויות מתונות קבועות.

מגנזיום ציטראט, צורה נפוצה של תוסף מגנזיום, נסבל היטב על ידי מערכת העיכול ונספג בקלות. עם מינון מתאים, לא סביר שתחווה רעילות כתופעת לוואי של נטילת מגנזיום. כמו תמיד, מומלץ מאוד להתייעץ עם איש מקצוע רפואי לפני נטילת תוסף כלשהו ולפעול לפי הנחיות המינון המומלצות.

הקלה במיגרנה

הקלה במיגרנה

מגנזיום ידוע כמספק הקלה במיגרנות אצל אנשים רבים. זוהי אלטרנטיבה בטוחה וטבעית לתרופות מסורתיות, כאשר מחקרים מראים כי היא יכולה להפחית את התדירות והעוצמה של מיגרנות.

מחקר אחד של המרכז הרפואי של אוניברסיטת מרילנד מצא שתוספי מגנזיום קבועים יכולים להפחית את שכיחות המיגרנות ב-41.6%. מחקרים אחרים הדגישו גם את יעילותו בטיפול בכאב הקשור לווסת ו-PMS.

אנשים רבים דיווחו שנטילת מגנזיום סייעה להם להפחית את התדירות והעוצמה של המיגרנות שלהם. המגנזיום מונע ירידה ברמות הסרוטונין, שעלולה לעורר מיגרנות, ומרפה את כלי הדם כדי להפחית את הכאב בזמן מיגרנות. זה גם עוזר למנוע התכווצויות שרירים ומקדם שינה רגועה, שיכולה להיות אמצעי מניעה לסוגים שונים של מיגרנות.

אם לאחרונה התחלת ליטול תוספי מגנזיום והבחנת בשינוי במיגרנות שלך, סביר להניח שזו תופעת לוואי חיובית של נטילת מגנזיום.

שיפור בריאות הלב וכלי הדם

נטילת מגנזיום עלולה להוביל לשיפור בריאות הלב וכלי הדם כתופעת לוואי. למגנזיום תפקיד מכריע בוויסות התכווצויות השרירים בלב, מניעת חסימות בעורקים וקידום זרימת דם חלקה. יחד עם אשלגן, זה עוזר למנוע הצטברות של סידן וכולסטרול על דפנות העורקים, פועל כמדלל דם טבעי, ומפחית את הסבירות להתכווצות כלי דם. בנוסף, מגנזיום יכול להוריד את לחץ הדם על ידי שמירה על הרמות המתאימות בגוף. אם הבחנת בשיפור בלחץ הדם שלך, זה יכול להיות תוצאה של נטילת מגנזיום כתוסף.

כמו כן, לקרוא:

מַסְקָנָה

חשוב לקחת בחשבון את כל ההיבטים, חיוביים ושליליים כאחד, כאשר שוקלים להוסיף מגנזיום. הצד החיובי הוא שבדרך כלל מדובר בסיכון נמוך, והיתרונות לרוב עולים על כל השפעות שליליות אפשריות. עם זאת, עדיין חשוב להתייעץ עם איש מקצוע בתחום הבריאות, כגון רופא או נטורופת, אם יש לך חששות ספציפיים הקשורים לבריאות האישית שלך ולתוספי מגנזיום.
בלוג זה מספק מידע כללי ודיונים על בריאות ונושאים קשורים. המידע והתכנים האחרים המופיעים בבלוג זה, באתר או בחומרים מקושרים אינם מיועדים ואין לראות בהם, או להשתמש בהם כתחליף לייעוץ רפואי, אבחון או טיפול.

המוצרים הטובים ביותר ב- Aliexpress:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *