המולטי ויטמינים הטובים ביותר למבוגרים והיתרונות שהם מספקים מוסבר

מולטי ויטמין מומלץ

Last Updated on אפריל 24, 2024 by admin

This post may contain affiliate links for products I mention. If you click a link and buy something we may receive some compensation. This does not change the price you would pay. In addition, as an Amazon Associate I earn from qualifying purchases. Learn more


כולנו יודעים שהדרך הטובה ביותר להשיג את הויטמינים הדרושים לכם היא לאכול תזונה מגוונת ומזינה עשירה בפירות וירקות. אבל מי, בכנות, יכול לומר שהוא תמיד עושה את זה?

אם החיים לפעמים מפריעים לכוונותיך הטובות ביותר, נטילת מולטי ויטמין יומי יכולה להועיל לספק לך את כל אבות המזון שאתה צריך. אין זה מפתיע ששוק תוספי התזונה העולמי מוערך ב-155.2 מיליארד דולר בשנת 2022, כאשר כולנו מנסים לנהל חיים בריאים יותר בעקבות המגיפה.

עמוסים במגוון של ויטמינים ומינרלים, תוספי תזונה אלו הם תוסף יומי קל לכל מבוגר, במיוחד אלה שאוכלים יותר מדי מזונות מעובדים או עוקבים אחר דיאטה מוגבלת, כולל טבעוני, חלבי או ללא גלוטן. עם זאת, חשוב לציין שמולטי ויטמינים לעולם לא יחזירו את הנזק שנגרם מאורח חיים לא בריא, חוסר פעילות גופנית, שתייה מופרזת או עישון.

בדקנו מספר מולטי-ויטמינים כדי לבחור את אלו שנמשיך איתם. לקחנו בחשבון טעם (וריח!), קלות הצריכה ותכולת הוויטמינים והמינרלים של כל אחד מהם. רשמנו גם איך הרגשנו בזמן שלקחנו אותם ואם שמנו לב להבדל כלשהו שיהפוך את אורח החיים הזה לשווה להישאר איתו.

מה הם מולטי ויטמינים?

מולטי ויטמינים מכילים בעיקר ויטמינים, מינרלים, ועשויים לכלול מרכיבים ייחודיים כגון תמציות צמחים, תמציות צמחים, שומני אומגה 3 ופרוביוטיקה. תוספי ויטמינים ומינרלים נפרדים מועילים במאבק במחסור של רכיב תזונתי ספציפי, כגון ויטמין D, B12, ברזל וכו'.

המוצרים הטובים ביותר ב- Aliexpress:

עם שינוי תזונה, אורחות חיים ורמות מתח מוגברות, חסרים תזונתיים הפכו לבעיה נפוצה. הגוף אינו יכול לייצר ויטמינים ומינרלים, ולכן הוא חייב להשיג אותם מבחוץ, בין אם באמצעות תזונה או תוספי מזון. מולטי ויטמינים ממלאים תפקיד חשוב, שכן יכול להיות קשה לספק את הצרכים התזונתיים היומיומיים באמצעות מזונות טבעיים כגון פירות וירקות.

מולטי ויטמינים משמשים כגשר, וממלאים את הפער בין הצריכה שלנו לבין הקצבה היומית המומלצת שלנו. ללא קשר לגיל, מין ורמת הפעילות הגופנית, כולל מולטי ויטמין יומי בתזונה שלך היא גישה מצוינת להישאר סופר פעיל ולשמור על האיזון הנכון של כל אבות המזון החיוניים.

המולטי ויטמינים הטובים ביותר

המולטי ויטמין הטוב ביותר לגברים: Huge Supplements Huge Multivitamin

Huge Supplements Huge Multivitamin

תוספי מזון Huge Supplements Huge Multivitamin מיועד לכל אחד (במיוחד לספורטאים) שעשויים להזדקק למנה נוספת של ויטמינים, מינרלים ואדפטוגנים כדי להשלים תזונה ופעילות גופנית. מולטי ויטמין זה מכיל כמה מהמינונים הגבוהים ביותר של ויטמיני B שראינו אי פעם, החל מ-100% עד 41,667% מכל שמונת ויטמיני B החיוניים (B1, B2, B3, B5, B6, B7, B9 ו-B12).

כמו כן תמצאו למעלה מ-30 ויטמינים ומינרלים כמו ויטמין D, מגנזיום, אבץ וסידן. יתרון נוסף של תוסף זה הוא שהוא כולל תמצית שורש אשווגנדה (שיכולה לעזור להילחם בבריאות הנפש ובמתח), כמו גם תמצית פירות פלפל שחור (שיכולה לעזור לגוף שלך לספוג את כל המרכיבים הללו). למרבה הצער, אתה צריך לקחת ארבע כמוסות ביום כדי לקבל את המינון המלא, אבל עבור רשימה כה עשירה של מרכיבים, אנחנו חושבים שזוג הקפסולות הנוספות שווה את זה.

>>> לבדיקת מחיר ב- Amazon>>>


המולטי ויטמין הטוב ביותר עבור פיתוח גוף וכוח

Performance Lab NutriGenesis Multi

תוספי מולטי ויטמין אלו מאפשרים לך להשלים את התזונה שלך במגוון רחב של ויטמינים, מינרלים ואלמנטים אחרים בדיוק בכמות הנכונה כדי לעזור לך להגיע ליעדי התזונה שלך ולשפר את הבריאות הכללית שלך.

הודות לטכנולוגיית הייצור החדשנית המשמשת את מולטי ויטמין Performance Lab, המערכת שלך יכולה לספוג את החומרים התזונתיים החיוניים הללו ביתר קלות כשהם משכפלים מרכיבים טבעיים.

המוצרים הטובים ביותר ב- Aliexpress:

ויטמינים כוללים ויטמינים A, C, D, E K1 ו-K2. תערובת של 17 ויטמינים ומינרלים מרכיבה את הנוסחה הזו. בנוסף, ההרכב כולל פרה-ביוטיקה לעיכול טוב יותר.

>>> לבדיקת מחיר ב- Amazon>>>


מולטי ויטמין הטוב ביותר לנשים: Garden of Life mykind Organics

MyKind Organics, Women's Once Daily Multivitamin
לבדיקת מחיר ב- iHerb >>>
Garden Of Life mykind Organics Women's Once Daily Multi הוא מולטי ויטמין מוסמך NSF ו-ConsumerLab.com עם קשת רחבה של חומרים מזינים המופקים ממזונות מלאים אורגניים. הוא מכיל ויטמינים ומינרלים כולל חומצה פולית, אבץ, ויטמינים A, C, D3, E ו-B-קומפלקס התומכים בצרכים התזונתיים המיוחדים של נשים.

הוא אינו מכיל סידן ומכיל רק 14% מהערך היומי של ברזל, ולכן חשוב לקחת זאת בחשבון אם רופא ממליץ על השלמת רכיבי תזונה אלו. הקפד לסקור את כל המרכיבים בתערובת מזון אורגנית כדי לוודא שכולם מקובלים עליך.

ConsumerLab.com בדק ואישר תוסף זה כדי לוודא שהוא מכיל את מה שהוא מתיימר להכיל, בכמויות הנכונות, והוא נקי ממזהמים מזיקים.13 מוסמך USDA אורגני, ללא גלוטן, טבעוני וכשר כאשר הוא מאושר. חשוב לשיקולים האתיים והתזונתיים שלך.

גם אתם יכולים להיות רגועים לקראת הרכישה הזו. Garden of Life הוא תאגיד מוסמך B המחויב לקיימות, מאושר על ידי Carbonfund, ומאושר LEED Gold על ידי המועצה לבנייה ירוקה בארה'ב.

חלק מהאנשים הנוטלים מולטי ויטמין זה חוו תסמינים של 'התלקחות ניאצין', שלרוב אינם מזיקים אלא אם כן אתה מבחין בתופעות לוואי אחרות. תוסף זה מכיל פחות מ-20 מיליגרם של ניאצין, מה שסביר שלא יספיק כדי לגרום לפרץ של אנרגיה – מי שלוקח יותר מטבליה אחת ביום או נוטל תוספי מזון אחרים המכילים ניאצין עשוי להיות בעל סיכוי גבוה יותר לחוות פרץ. התווית אינה מציינת מהי הצורה של הניאצין בתוסף זה, אך אם אתה נוטה להסמיק או מודאג מכך, חפש תוסף המכיל ניקוטינאמיד (או ניאצינמיד) ולא חומצה ניקוטינית. צורת הניקוטינאמיד אינה גורמת לשטיפה.

>>> לבדיקת מחיר ב- iHerb >>>

>>> לבדיקת מחיר ב- Amazon>>>


ולטי ויטמין מומלץ לספורטאים: Ritual Multivitamin

Ritual Multivitamin

עם ריטואל מולטי ויטמינים, אתה יכול למצוא חבילות ויטמינים נתמכות קלינית שמתאימות לך. ויטמינים טבעוניים אלה נשלחים מדי חודש עם משלוח חינם. ניתן לשלוט במועד האספקה ​​ולבטלו בכל עת ללא תשלום. בנוסף, אם אינך מרוצה ממוצר זה, החברה מציעה אחריות להחזר כספי של 30 יום במהלך החודש הראשון לרכישה.

יתרה מכך, מולטי ויטמין נשים 18+ מכיל תשעה מרכיבים הניתנים למעקב המתמקדים בבריאות המוח, בריאות העצם, תמיכה בנוגדי חמצון, ובייצור דם. לדוגמה, בשתי כמוסות תמצאו חומצה פולית, אומגה 3 דוקוסהקסאנואית (DHA), ויטמין B12, ויטמין D, ברזל, ויטמין K2, בורון, ויטמין E ומגנזיום. לפי האתר, אתה אמור להיות מסוגל להרגיש את ההבדל מנטילת המולטי ויטמין הטבעוני הזה תוך שבוע עד שבועיים.

עם זאת, בריאות העצם חיונית עבור ספורטאים. סקירות קליניות[1] הראו כי ויטמין D הוא רכיב תזונתי חיוני הממלא תפקיד קריטי בבריאות העצם האופטימלית. כאשר בריאות העצם נפגעת עקב דיאטה או פעילות גופנית, זה יכול להוביל לפציעה בעצמות ולהתפתחות מוקדמת של אוסטאופורוזיס.

בנוסף, צרכו עם Ritual Multivitamins, תוכלו למצוא חבילות ויטמינים הנתמכות קלינית שמתאימות לכם. ויטמינים טבעוניים אלה נשלחים מדי חודש עם משלוח חינם. ניתן לשלוט במועד האספקה ​​ולבטלו בכל עת ללא תשלום. בנוסף, אם אינך מרוצה ממוצר זה, החברה מציעה אחריות להחזר כספי של 30 יום במהלך החודש הראשון לרכישה.

יתרה מכך, מולטי ויטמין נשים 18+ מכיל תשעה מרכיבים הניתנים למעקב המתמקדים בבריאות המוח, בריאות העצם, תמיכה בנוגדי חמצון, ובייצור דם. לדוגמה, בשתי כמוסות תמצאו חומצה פולית, אומגה 3 דוקוסהקסאנואית (DHA), ויטמין B12, ויטמין D, ברזל, ויטמין K2, בורון, ויטמין E ומגנזיום. לפי האתר, אתה אמור להיות מסוגל להרגיש את ההבדל מנטילת המולטי ויטמין הטבעוני הזה תוך שבוע עד שבועיים.

עם זאת, בריאות העצם חיונית עבור ספורטאים. סקירות קליניות[1] הראו כי ויטמין D הוא רכיב תזונתי חיוני הממלא תפקיד קריטי בבריאות העצם האופטימלית. כאשר בריאות העצם נפגעת עקב דיאטה או פעילות גופנית, זה יכול להוביל לפציעה בעצמות ולהתפתחות מוקדמת של אוסטאופורוזיס.

בנוסף, הצרכנים מדרגים את המולטי ויטמין הזה ב-4.5 מתוך 5 כוכבים בשביעות רצון.

>>> לבדיקת מחיר ב- Amazon>>>


הכי טוב ללא ברזל (גילאי 50+): New Chapter Multivitamin for Women 50 plus

New Chapter Multivitamin for Women 50 plus
לבדיקת מחיר ב- iHerb >>>
הצרכים התזונתיים של נשים משתנים עם הגיל. תוספי ברזל בדרך כלל אינם מומלצים לנשים לאחר גיל המעבר, מכיוון שהצורך שלהן בברזל פוחת עם הפסקת המחזור.17 ה-New Chapter's Every Woman's One Daily Multi 55+ אינו מכיל ברזל, אך הוא מנוסח במיוחד עם ויטמין D וסידן לתמיכה בעצמות חזקות קבוצת תערובת ויטמין B לאנרגיה מיטבית. תוסף זה הוא גם מוסמך NSF, המוודא שהוא מכיל את מה שהוא אומר שהוא עושה, ללא זיהומים שעלולים להזיק.

מולטי ויטמין מזון מלא מותסס פעם יומי קל לעיכול ועשוי לקדם ספיגה מיטבית. מולטי ויטמין זה מספק גם תמיכה מקיפה נוספת עם עשבי תיבול ותבלינים כגון כורכום, שעשוי להפחית דלקת ולהועיל לסובלים מדלקת פרקים.

>>> לבדיקת מחיר ב- iHerb >>>

>>> לבדיקת מחיר ב- Amazon>>>


מולטי ויטמין מומלץ טרום לידתי: Thorne Research Basic Prenatal

Thorne Research Basic Prenatal
לבדיקת מחיר ב- iHerb >>>
בבחירת ויטמין טרום לידתי, חשוב לבחור במוצר המכיל מספיק חומצה פולית בצורה שתוכל לספוג. ה-CDC ממליץ לכל מי שיכולה להיכנס להריון לקחת 400 מיקרוגרם של חומצה פולית, גרסה סינתטית של חומצה פולית, כדי להגן מפני מומים בצינור העצבי.

חומצה פולית היא צורת חומצה פולית שעליה ממליץ ה-CDC לנשים בגיל הפוריות ולנשים בהריון. עם זאת, חומצה פולית היא הצורה הלא פעילה של חומצה פולית, שכן יש להמיר אותה לצורתה הפעילה על מנת שהגוף יוכל להשתמש בה. כעת אנו יודעים שלאנשים רבים יש מוטציה גנטית שהופכת את השינוי הזה לפחות יעיל. מסיבה זו, חלק ממותגי התוספים מייצרים כיום תוספי תזונה לפני לידה הכוללים את הצורה הפעילה של L-5-methyltetrahydrofolate ולא חומצה פולית.20

ה-Basic Prenatal של Thorne Research היא אופציה נהדרת לנשים המנסות להרות, בהריון או מניקות. כל מנה בת שלוש כמוסות מספקת למעלה מ-100 אחוז מהערך היומי של הצורה הפעילה של חומצה פולית, בתוספת ברזל וויטמין D. התוסף נוצר במיוחד להפחתת בחילות ונטול תוספים ושמונת האלרגנים העיקריים. בעוד שמוצר זה אינו מאושר על ידי צד שלישי, Thorne הוא מותג תוספים מהימן עם נהלי מקורות ואבטחת איכות קפדניים למוצריו.

>>> לבדיקת מחיר ב- iHerb >>>

>>> לבדיקת מחיר ב- Amazon>>>


הויטמינים הטובים ביותר לילדים: SmartyPants Kids Formula Daily Gummy Multivitamin

SmartyPants Kids Formula Daily Gummy Multivitamin
לבדיקת מחיר ב- iHerb >>>
SmartyPants נועד לספק רכיבים תזונתיים התומכים בבריאות החיסון, בבריאות העצם ובחילוף החומרים באנרגיה. תוסף מולטי ויטמין זה נבדק על ידי צד שלישי ואושר NSF, מכיל את כל הויטמינים המסיסים בשומן: ויטמין A, ויטמין D, ויטמין E וויטמין K.

הוא מכיל גם מגוון ויטמינים וחומרים מזינים אחרים כגון ויטמינים מקבוצת B, חומצות שומן חומצות אומגה 3 חומצה איקוספנטאנואית (EPA) ו-DHA משמן דגים שמקורו בר קיימא; כל זה עוזר לצמיחה והתפתחות.

רכיבי התזונה העיקריים הם ויטמין D לתמיכה חיסונית ואומגה 3 להתפתחות המוח והקוגניטיבית.

מרכיבים נוספים – מקורות סוכר טבעיים מסוכר קנים אורגני וסירופ טפיוקה; הצבעים גם נגזרים באופן טבעי מתרכיז מיץ גזר שחור וכורכום. ללא שמונה אלרגנים עיקריים למזון; ויטמינים ללעיסה אלו מומלצים לילדים מגיל ארבע ומעלה.

מינון – ארבעה מסטיקים ליום, לעיסה יסודית עם או בלי אוכל. אתה יכול לרכוש ויטמינים אלה בנפרד או להירשם ולחסוך עד 15% כאשר אתה קונה בכמויות גדולות. יש לך אחריות להחזר הכסף של 30 יום.

>>> לבדיקת מחיר ב- iHerb >>>

>>> לבדיקת מחיר ב- Amazon>>>


איך לבחור את המולטי ויטמין הנכון?

מולטי ויטמינים מגיעים בצורות שונות כגון טבליות, כמוסות, גומי, נוזלים או אבקות. ההרכב משתנה כיוון שהצרכים להם תלויים בגיל, מין ומצבים פיזיולוגיים כמו הריון, הנקה וכו'.

מולטי ויטמין איכותי מכיל תמיד את השילוב המלא של ויטמינים ומינרלים. חשוב לקבוע אם אדם רוצה לבחור מולטי ויטמין לרווחה כללית או לטיפול במחסור, שכן זה עוזר לקבוע מינון. כל פורמולת מולטי ויטמין מותאמת לצרכים התזונתיים שלך. נשים זקוקות ליותר סידן וברזל מגברים מכיוון שהן נוטות יותר לאוסטאופורוזיס ואנמיה. מולטי ויטמינים המיועדים לילדים מכוונים בעיקר לספק את הצרכים ההתפתחותיים שלהם. לעולם אל תבחר במולטי ויטמין המכיל מינונים גבוהים של חומרים מזינים העולה על 100% RDA, מכיוון שהדבר עלול להוביל לרעילות. תוסף מולטי ויטמין חייב להיות מאושר ומנוסח בהתאם להנחיות רשות בריאות.

עם זאת, כדי להבין את הצרכים התזונתיים ולבחור בתוסף, עדיף להתייעץ עם מומחה או רופא.

גם לקרוא: מתי לקחת תוסף ברזל בהריון

מולטי ויטמינים: יתרונות ויישומים

תוספי מולטי ויטמין הם בחירה מצוינת עבור חיוניות כללית, בריאות, חוסרים תזונתיים, חסינות, אנרגיה ורווחה. הנה כמה יתרונות מרכזיים של נטילת מולטי ויטמין.

1. להעלות את רמות האנרגיה: ויטמינים כמו B1, B2 ו-B3 ממלאים תפקיד חשוב במטבוליזם האנרגיה. מחסור בויטמינים ומינרלים עלול להשפיע ברצינות על רמות האנרגיה ולהקשות על פעילויות יומיומיות. נטילת טבלית מולטי ויטמין יומית עוזרת לנו להישאר באנרגיה מבלי להרגיש עייפות או סחרחורת.

2. שיפור ביצועים אתלטיים: תוספי מולטי ויטמין הם מתנה משמים לאנשים המנהלים אורח חיים פעיל. פעילות אינטנסיבית ונמרצת מובילה לאובדן אלקטרוליטים, מינרלים וויטמינים. אם לא מתחדשים, זה יכול להוביל להפחתת ביצועי השרירים, יכולת אירובית והתכווצויות שרירים. מולטי ויטמינים יכולים לתמוך באדם פעיל בהשגת מטרת הכושר הרצויה.

3. חיזוק העצמות והשרירים: רכיבי תזונה הקיימים ברוב תוספי המולטי ויטמין, כגון ויטמין D, K, סידן, אשלגן, מגנזיום וזרחן, חיוניים לצפיפות העצם והשרירים. מחסור בכל אחד מאלה עלול להוביל לעצמות חלשות ולגרום לנו נטייה ללחץ תכוף, שברים ואוסטיאופורוזיס.

4. חיזוק מערכת החיסון: מינרלים במולטי-ויטמינים כגון אבץ, סלניום, ויטמינים A, C ו-E תומכים במערכת החיסון שלנו בכך שהם פועלים כנוגדי חמצון רבי עוצמה. הם נלחמים ברדיקלים חופשיים ומגנים על הגוף מפני מחלות נפוצות.

5. לב בריא: למערכת לב וכלי דם בריאה, חשוב מאוד שיהיה איזון אידיאלי של רכיבי תזונה כגון ויטמין B6, K, ניאצין ומגנזיום. מולטי ויטמינים עוזרים להפחית את הסיכון למחלות לב וכלי דם על ידי דיכוי דלקת, מניעת נזק חמצוני לליפופרוטאינים בצפיפות נמוכה (LDL) ושיפור תפקוד האנדותל.

6. הדכא מתח וחרדה: לחץ הוא חלק בלתי נמנע מחיינו. לא רק אורח חיים קדחתני, אלא גם מחסור בויטמינים ומינרלים עלול להוביל לעלייה ברמות הלחץ. כמוסת מולטי ויטמין יומית מועילה לתפקוד תקין של מערכת העצבים שלנו כדי להקל על מתחים ולהרגיע את עצבי המוח.

7. מועיל לבריאות העין: ויטמינים A, C, E, לוטאין, זאקסנטין הם חלק מהרכיבים התזונתיים החשובים ביותר הכלולים במולטי ויטמין, הנחוצים לשמירה על ראייה בריאה והגנה על העיניים מפני ניוון מקולרי הקשור לגיל.

8. שיער, עור וציפורניים בריאים: נשירת שיער עקב מחסור בביוטין היא בעיה נפוצה. מולטי ויטמינים עשירים בחומרים מזינים כגון ביוטין, ויטמין C, סלניום, ויטמין D. כולם פועלים יחד בגוף להזנת העור, השיער והציפורניים.

9. מניעת ירידה קוגניטיבית: מחסור בויטמינים B6, B12, חומצה פולית ואבץ קשורים לסיכון מוגבר לירידה קוגניטיבית, הפרעות במצב הרוח ודמנציה. מולטי ויטמינים מועילים להבטחת תפקוד קוגניטיבי חלק.

10. נוח וחסכוני: מולטי ויטמינים קלים לשימוש. הם גם ידידותיים לכיס ויכולים לענות על הצרכים הבריאותיים של כל אחד ללא נטל נוסף של כסף.

סוגי ויטמינים ומינרלים

1. ויטמינים: הם תרכובות אורגניות חיוניות וחיוניות לתהליכים מטבוליים שונים בגוף. ישנם שני סוגים של ויטמינים: מסיס במים ומסיס בשומן.

א. ויטמינים מסיסים במים: ויטמיני B קומפלקס כגון B1, B2, B3, B4, B5, B6, ניאצין, חומצה פולית ו-B12 נכנסים לקטגוריה זו מכיוון שהם דורשים מים להיספג בגוף.

ב. ויטמינים מסיסים בשומן: ויטמינים A, D, E ו-K מסיסים בשומן מכיוון שהם דורשים שומן כדי להיספג. אין לצרוך ויטמינים מסיסים בשומן בכמות מוגזמת, אחרת זה יכול להוביל לרעילות או להיפרוויטמינוזיס.

2. מינרלים: אלו הן תרכובות אנאורגניות המופיעות באופן טבעי החיוניות לשמירה על איזון האלקטרוליטים האידיאלי של הגוף ותפקוד איברים תקין. דוגמאות לכך הן סידן, אבץ, נתרן, מגנזיום, נחושת, ברזל וכו'.

מתי כדאי ליטול מולטי ויטמין?

אם אתם מתכננים ליטול מולטי ויטמין, באיזו שעה ביום כדאי ליטול אותו? האם עדיף לקחת אותם עם הארוחות או מיד לאחר הארוחות? כמה זמן עליי לחכות לאחר אכילה לפני נטילת תוסף? מה עדיף: לקחת מולטי ויטמין עם הארוחה או על בטן ריקה? ובאיזה שעה עדיף לקחת מולטי ויטמינים, כדי לא לשכוח?

אין זמן 'נכון' או 'לא נכון' לקחת מולטי ויטמין. עם זאת, מומלץ לקחת את המולטי ויטמין עם הארוחות, מכיוון שהוא עשוי להפחית את הסיכוי לבחילות ואי נוחות בבטן. בעוד שהמולטי-ויטמינים שלנו עדיף לקחת באותה שעה ביום כמו ויטמינים, ניתן ליטול אותם עם כל ארוחה, כולל ארוחת בוקר, צהריים, ערב, או אפילו חטיף.

עם זאת, חשוב לקחת את המולטי ויטמין שלך עם ארוחות המכילות שמנים או שומנים. ויטמינים מסיסים בשומן כוללים ויטמינים A, D, E ו-K, כמו גם ויטמין C. כאשר הם נלקחים על בטן ריקה, ויטמינים אלה עשויים שלא להתמוסס או להיספג ביעילות, מה שאומר שהם עשויים להיות לא יעילים כפי שהם יכולים להיות. .

אנשים רבים נוטלים מולטי ויטמינים עם ארוחת הבוקר מכיוון שקל לאכול ארוחה מאוזנת בשעה זו של היום. זה עשוי לומר שאתה מפסיד כמה ויטמינים ומינרלים יקרי ערך. אבל אם אתה אוכל ארוחת בוקר די דלת קלוריות רוב הזמן, ייתכן שלא תקבל את כל הוויטמינים המסיסים בשומן שבמולטי ויטמין שלך.

ארוחת ערב היא בדרך כלל הארוחה הכי לא בריאה ביום. מולטי ויטמינים רבים נועדו להגביר את האנרגיה לאורך היום. אבל אם אתה לוקח אותם מוקדם ביום, ייתכן שזה לא רעיון טוב, מכיוון שהם יכולים להפריע לשינה. עם זאת, אם אתה נוטל מולטי ויטמין שנועד לתת לך אנרגיה נוספת, נטילת אותו בלילה עשויה להיות לא הרעיון הטוב ביותר, מכיוון שהיא עלולה לשבש את דפוסי השינה שלך.

גם לקרוא: תוספי מזון לטבעונים: מה לדעת

שאלות ותשובות:

-האם אני יכול לקחת תוסף מולטי ויטמין מדי יום?

המינון של כל תוסף מולטי ויטמין יכול להשתנות ממותג למותג בהתאם לניסוח. עיין תמיד במינון המומלץ המצוין על תווית המוצר.

-האם מולטי ויטמינים טובים לטבעונים?

מולטי ויטמינים עשויים להכיל חומרים מזינים שמקורם בבעלי חיים כגון אומגה 3. חלק מהמולטי ויטמינים מכילים כמוסות על בסיס ג'לטין. בדוק תמיד אם על התווית כתוב טבעוני.

-מתי עלי לקחת את המולטי ויטמין שלי?

עדיף לקחת מולטי ויטמין בכל שעה של היום. העיתוי של תוספי ויטמינים ומינרלים בודדים עשוי להשתנות, כגון על בטן ריקה או עם ארוחות. אבל עדיף לעקוב אחר ההוראות שניתנו. אנשים שכבר נוטלים תרופות צריכים לבקש את עצתו של רופא כדי להבין את הזמן הטוב ביותר לקחת אותן כדי להימנע מאינטראקציות תזונתיות-תרופתיות.

-מה עלי לעשות אם אני מפספסת מנה?

אם אתה מתגעגע למנה כלשהי, קח את המנה הבאה לפי ההוראות. לא מומלץ להכפיל את המינון בבת אחת.

בלוג זה מספק מידע כללי ודיונים על בריאות ונושאים קשורים. המידע והתכנים האחרים המופיעים בבלוג זה, באתר או בחומרים מקושרים אינם מיועדים ואין לראות בהם, או להשתמש בהם כתחליף לייעוץ רפואי, אבחון או טיפול.

המוצרים הטובים ביותר ב- Aliexpress:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *