10 יתרונות בריאותיים מוכחים של כורכום וכורכומין

יתרונות בריאותיים של כורכום וכורכומין

Last Updated on אפריל 19, 2023 by admin

כורכום הוא תבלין ששימש במשך מאות שנים ברפואה המסורתית על יתרונותיו הבריאותיים השונים. הוא נמצא בשימוש נפוץ במטבח ההודי ודרום מזרח אסיה, נותן למנות צבע צהוב עז ומוסיף טעם חם ומעט מריר. הכורכומין, החומר הפעיל בכורכום, אחראי לרבים מהיתרונות הבריאותיים של התבלין. במאמר זה, נחקור את 10 היתרונות הבריאותיים המבוססים על ראיות של כורכום וכורכומין.

כורכום וכורכומין

  • תכונות אנטי דלקתיות

לכורכום תכונות אנטי דלקתיות חזקות שעשויות לסייע בהפחתת הדלקת בגוף. דלקת כרונית נקשרה למחלות כרוניות רבות, כולל סרטן, מחלות לב ומחלת אלצהיימר. כורכומין הוכח כיעיל כמו כמה תרופות אנטי דלקתיות ללא תופעות הלוואי.

  • יתרונות נוגדי חמצון

כורכומין הוא נוגד חמצון חזק המסייע בהגנה על הגוף מפני נזקים הנגרמים מרדיקלים חופשיים. רדיקלים חופשיים הם מולקולות לא יציבות שעלולות לפגוע בתאים ולתרום להזדקנות ומחלות. על ידי נטרול רדיקלים חופשיים, כורכומין עשוי לסייע בהפחתת הסיכון למחלות כרוניות כגון סרטן, מחלות לב ומחלת אלצהיימר.

  • השפעות אנטי-סרטניות

מחקרים מצביעים על כך שלכורכומין עשוי להיות השפעות אנטי-סרטניות. זה עשוי לסייע במניעת גדילה והתפשטות של תאים סרטניים ואף לגרום לתאי סרטן למות [1]. כורכומין עשוי להיות יעיל במיוחד נגד סרטן המעי הגס, השד והערמונית.

  • כורכומין עשוי לסייע בניהול רמות הכולסטרול

על פי מחקרים אחרונים, כורכומין, החומר הפעיל בכורכום, עשוי להועיל בניהול רמות הכולסטרול. במחקר אחד, נמצא כי נטילת כורכומין לצד פיטוסטרולים תזונתיים עשויה לשפר את האפקט של הורדת הכולסטרול, מה שעלול להפוך אותו לטיפול משלים שימושי. עם זאת, מחקרים אחרים הראו שאמנם עשויה להיות ירידה קלה ברמות הכולסטרול הכולל וה-LDL, אך אין מדובר בירידה משמעותית.

המוצרים הטובים ביותר ב- Aliexpress:

עם זאת, ראוי לציין כי הוכח כי כורכומין משפר את הרגישות לאינסולין ואת חילוף החומרים של גלוקוז בקרב אנשים עם סוכרת מסוג 2, והוצע כי תוספת כורכומין עשויה לסייע בשמירה על רמות סוכר בריאות בדם ולמנוע סיבוכי סוכרת מסוג 2 כגון מחלות לב. לכן, בעוד שהמחקר על השפעת הורדת הכולסטרול של כורכומין עדיין מוגבל ולא חד משמעי, לשילוב כורכום בתזונה מאוזנת עשוי להיות יתרונות בריאותיים פוטנציאליים מעבר לניהול הכולסטרול.

  • כורכום עשוי לעזור להילחם בדיכאון

כורכום עשוי לעזור להילחם בדיכאון על ידי הפחתת דלקת ולחץ חמצוני במוח, הקשורים למצב. בנוסף, הכורכום מכיל תרכובת בשם כורכומין, שנמצאה כמגבירה את רמות הגורם הנוירוטרופי שמקורו במוח (BDNF), חלבון המופחת אצל אנשים עם דיכאון. עלייה זו ברמות ה-BDNF עשויה לעזור להפוך את השינויים השליליים במוח המתרחשים עם דיכאון.

עם זאת, חשוב לציין שמחקרים מסוימים מצאו כי כורכומין עשוי שלא לעבוד טוב יותר מאשר פלצבו בטיפול בדיכאון. בנוסף, המינון ושיטת צריכת הכורכום עשויים גם הם לשחק תפקיד ביעילותו. למרות שבדרך כלל בטוח לצרוך כורכום במזון, מינונים גבוהים יותר עלולים לגרום לתופעות לוואי ולקיים אינטראקציה עם תרופות מסוימות. מומלץ לדבר עם ספק שירותי בריאות לפני הוספת תוספי כורכום למשטר שלך.

  • כורכומין עשוי לשפר את תפקוד המוח ולהוריד את הסיכון למחלות מוח

הפעילויות נוגדות החמצון, האנטי דלקתיות, האנטי סרטניות והאנטי מיקרוביאליות של כורכומין דווחו רבות, מה שהופך אותו לתוסף פופולרי בטיפול במחלות נוירולוגיות וסרטן. עם זאת, המכשול העיקרי בשימוש בכורכומין לטיפול במחלות מוח הוא מחסום הדם-מוח (BBB), המגביל את הפוטנציאל הטיפולי שלו. חוקרים חוקרים כיום שיטות לשיפור העברת הכורכומין למוח.

  • כורכום עשוי לסייע בהפחתת הסיכון למחלות לב

מחקרים הראו שכורכומין, תרכובת המצוי בכורכום, עשוי לסייע בהיפוך תהליך מחלת הלב על ידי הגברת ייצור האנדותל בעורק העמידות, אשר ממלא תפקיד משמעותי בלחץ דם גבוה. בנוסף, התכונות האנטי דלקתיות והנוגדות חמצון של כורכום עשויות לתמוך בבריאות הלב. כדי לשלב כורכום בתזונה שלך, אתה יכול להוסיף אותו לקארי, מרקים או שייקים, או לקחת תוסף כורכום.

  • כורכומין עשוי לסייע בהקלה על כאב ונוקשות אצל אנשים עם דלקת מפרקים ניוונית

כורכומין, חומר טבעי המצוי בכורכום, הראה פוטנציאל בהקלה על כאבים ונוקשות בדלקת מפרקים ניוונית. מחקר רשם 139 אנשים עם תסמינים של דלקת מפרקים ניוונית בברך מצא שכורכומין עשוי לעזור להקל על כאבי דלקת מפרקים ניוונית. לכורכומין תכונות אנטי דלקתיות שעשויות להפוך אותו לטיפול פוטנציאלי במצבים בריאותיים שונים, כולל הפחתת כאב והגברת קלות התנועה אצל אנשים עם דלקת מפרקים ניוונית.

  • כורכום עשוי לסייע בשיפור העיכול

הכורכום מכיל מרכיב פעיל בשם כורכומין בעל תכונות אנטי דלקתיות ונמצא כיעיל בניהול כאבי פרקים ושיפור התפקוד הקוגניטיבי. בנוסף, נמצא כי כורכום הוא תרופה יעילה למצבי עיכול רבים, כגון תסמונת המעי הרגיז (IBS) ומעי דולף, בשל יכולתו לתמוך בעיכול על ידי הרפיית השרירים החלקים במעיים ומניעת גזים ונפיחות.

  • כורכומין עשוי לסייע בשיפור בריאות העור

מחקרים הראו כי לכורכומין יש תכונות אנטי דלקתיות ונוגדות חמצון, אשר עשויות לסייע בהפחתת דלקת בעור ולמנוע נזק חמצוני הנגרם על ידי רדיקלים חופשיים. בנוסף, כורכומין עשוי גם לסייע בוויסות ייצור הקולגן, חלבון הממלא תפקיד קריטי בשמירה על גמישות העור והפחתת הופעת הקמטים והקמטוטים. בעוד מחקרים נוספים נדרשים כדי להבין היטב את היתרונות הפוטנציאליים של כורכומין לבריאות העור, מחקר מוקדם מבטיח ומציע ששילוב של כורכום בתזונה שלך או שימוש במוצרי טיפוח המכילים כורכומין עשוי להיות שווה לשקול לשיפור בריאות העור.

כורכומין תופעות לוואי

לכורכומין, תרכובת המצוי בכורכום, הוכח כבעל מספר יתרונות בריאותיים פוטנציאליים. עם זאת, חשוב להיות מודעים לתופעות הלוואי האפשריות הקשורות לתוספת כורכומין. כמה מחקרים דיווחו על תופעות לוואי קלות עם מינונים גבוהים של כורכומין, כולל בחילות, שלשולים, כאבי ראש, פריחה בעור וצואה צהובה.

המוצרים הטובים ביותר ב- Aliexpress:

בנוסף, ההשפעה נוגדת הקרישה של הכורכומין עלולה להוביל לדימום מוגזם אם נלקחת יחד עם תרופות נוגדות קרישה או מדללי דם כגון אספירין, קלופידוגרל (Plavix) או וורפרין (Jantoven). אנשים משתמשים בדרך כלל בכורכום למגוון מצבים, כולל דלקת מפרקים ניוונית, קדחת השחת, דיכאון, כולסטרול גבוה, מחלות כבד וגירודים, אך קיימות עדויות מדעיות מוגבלות התומכות ביעילותו לשימושים אלו .

חשוב לדבר עם ספק שירותי בריאות לפני התחלת משטר תוסף כלשהו, ​​כולל כורכומין, כדי לדון בתופעות לוואי אפשריות ואינטראקציות עם תרופות אחרות.

כורכומין מינון מומלץ

כורכום וכורכומין

כורכומין הוא תרכובת טבעית הנמצאת בכורכום, שיש לה יתרונות בריאותיים רבים. בעוד שאין הסכמה רשמית לגבי המינון היעיל של כורכומין, נערכו מספר מחקרים במינונים שונים. לאוסטאוארתריטיס, נעשה שימוש במינון של 500-1,500 מ'ג כורכומין עם תוצאות מבטיחות.

הרשות האירופית לבטיחות מזון קבעה את ערך הצריכה היומית המותרת (ADI) של כורכומין להיות 0-3 מ'ג לק'ג משקל גוף או בערך 0-1.4 מ'ג לקילוגרם. כדי להשלים את הכורכומין עם פיפרין, מומלץ 1,500 מ'ג כורכומין ו-15-20 מ'ג פיפרין ליום, ליטול שלוש פעמים ביום. בנוסף, BCM-95, שילוב פטנט של כורכומין ושמנים אתריים, ניתן ליטול במינון של 500 מ'ג פעמיים ביום, או 1,000 מ'ג ליום.

חיוני להתייעץ עם איש מקצוע בתחום הבריאות לפני נטילת תוספים כלשהם, במיוחד אם יש לך מצבים בריאותיים בסיסיים או נוטלים תרופות.

עוד ב OFI:

סיכום:

לכורכום ולמרכיב הפעיל שלו כורכומין יתרונות בריאותיים רבים, כולל תכונות אנטי דלקתיות ונוגדי חמצון, השפעות אנטי סרטניות ויתרונות פוטנציאליים למחלות לב, דיכאון ותפקוד מוחי. אמנם יש צורך במחקר נוסף כדי להבין היטב את היקף היתרונות הללו

בלוג זה מספק מידע כללי ודיונים על בריאות ונושאים קשורים. המידע והתכנים האחרים המופיעים בבלוג זה, באתר או בחומרים מקושרים אינם מיועדים ואין לראות בהם, או להשתמש בהם כתחליף לייעוץ רפואי, אבחון או טיפול.

המוצרים הטובים ביותר ב- Aliexpress:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *