יתרונות בריאותיים של אשווגנדה

ashwagandha

Last Updated on מרץ 6, 2023 by admin

אשווגנדה (הידוע גם בשם Withania somnifera, או ג'ינסנג הודי) הוא הצמח העיקרי באיורוודה, מערכת הרפואה המסורתית של הודו. עשב זה ידוע במשך מאות שנים והוא אדפטוגן איורוודי שמשך את תשומת לבם של דורות רבים של חוקרים רפואיים.

מחקר מדעי מקיף וניסויים קליניים עצמאיים הוכיחו יתרונות רבים כמו קידום איזון בגוף, תמיכה בתגובה בריאה למצבי לחץ, ואשווגנדה משמשת כיום ברחבי העולם בתוספי תזונה, תה, טינקטורות, מסטיקים ומשקאות.

הפגת מתח וחרדה

אשווגנדה ידועה בעיקר בזכות תכונותיה להפגת מתח וחרדה, קידום איזון בגוף, תמיכה בתגובה בריאה למצבי לחץ, ויתרונות אלו הובלטו במספר מחקרים*.

עוזר לשפר את הזיכרון והקוגניציה

מספר מחקרים קליניים* הראו כי אשווגנדה משפרת את הזיכרון והתפקוד הקוגניטיבי.

עוזר להגדיל כוח וגודל שרירים

אשווגנדה הוכחה קלינית כמשפרת סיבולת, כוח וגודל שרירים*.

מכיוון שחוקרים חקרו את ההשפעות של אשווגנדה על רמות הסוכר בדם, זיכרון, קוגניציה וחוזק שרירים, ניתן להסיק שאשווגנדה היא דרך טבעית לרפא את הגוף שלנו ולהמריץ אותו באמת.

המוצרים הטובים ביותר ב- Aliexpress:

ניהול ירידה במשקל

אשווגנדה היא תרופה טבעית המסייעת בניהול מתח על ידי הפחתת סמנים פסיכולוגיים ופיזיולוגיים של מתח, רמות קורטיזול בסרום ותשוקה למזון*. גורמים אלו משפרים את הרגלי האכילה של אנשים רבים, מה שמוביל לירידה כללית במשקל, על פי מחקרים קליניים*. אשווגנדה היא נס טבע שנותן לך ביטחון עצמי ומבטיח רווחה מרבית!

עלייה ברמות הסוכר (גלוקוז) בדם

מכיוון שרמות קורטיזול גבוהות מעלות את רמות הגלוקוז בדם, ואשווגנדה עשויה להוריד את רמות הקורטיזול (1,2,3), אשווגנדה עשויה להעלות את רמות הגלוקוז בדם.

פוריות הגבר

אשווגנדה עשויה לשפר את ספירת הזרע ואת רמות הורמוני הפוריות בגברים, אולי על ידי הפחתת מתח חמצוני (9,10).

תמיכה חיסונית

אשווגנדה עשויה לשפר את רמות הדלקת ולהגביר את פעילות התאים הנלחמים בזיהום (11,12).

איזון רמות הדלקת

תגובת הלחץ מווסתת את התגובה הדלקתית, ואם היא מתונה, אז הכל בסדר. עם זאת, אם זה נכנס לשלב מוגזם, זמן ההחלמה עלול להיפגע. אשווגנדה עשויה להגביר את רמות נוגדי החמצון, חומרים שעשויים לסייע בדיכוי התגובה הפרו-דלקתית (19 מקור מהימן). אשווגנדה עשויה להפחית רמות של סמנים ביולוגיים דלקתיים כגון חלבון C-reactive (7), ולשפר את זמן ההחלמה והביצועים.

עוד ב OFI:

בלוג זה מספק מידע כללי ודיונים על בריאות ונושאים קשורים. המידע והתכנים האחרים המופיעים בבלוג זה, באתר או בחומרים מקושרים אינם מיועדים ואין לראות בהם, או להשתמש בהם כתחליף לייעוץ רפואי, אבחון או טיפול.

המוצרים הטובים ביותר ב- Aliexpress:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *