תופעות לוואי של נטילת תוספי חומצות אמינו

חומצות אמינו

Last Updated on ינואר 19, 2023 by admin

תוספי חומצות אמינו, שצוברים פופולריות במהירות, משכו את תשומת הלב של כולם – מספורטאים מקצועיים ועד לחובבי כושר רגילים. תוספי מזון אלה מציעים המון יתרונות; חלקם נמצאים בסוגים אחרים של תוספי מזון, אך רבים מהם ניתן למצוא רק בתערובות חומצות אמינו. כמובן, תוספי כושר חדשים הם לעתים קרובות סקפטיים, ובצדק: יש הרבה מוצרים מזויפים או מזיקים בחוץ, וצרכנים צריכים לשאול שאלות לפני שמזריקים משהו לגופם. מהן תופעות הלוואי של נטילת תוספי חומצות אמינו? לגלות.

היתרונות של תוספי חומצות אמינו

שייקים ואבקות חלבון מקבלים את מירב תשומת הלב בקרב תוספי כושר, אך חומצות אמינו מחליפות במהירות את המוצרים המיושנים הללו – אפשרות חדשה ומתקדמת יותר להגדלת הרווחים ולשיפור זמן ההתאוששות. עם זאת, לא כל חומצות האמינו משרתות מטרה זו; ההתמקדות צריכה להיות על חומצות אמינו מסועפות, או BCAAs: לאוצין, איזולאוצין, ולין. תרכובות אלו מהוות את הבסיס לרוב תוספי הכושר המבוססים על אמינו, והן מספקות רבות מהיתרונות הרגילים באריזה מהירה ויעילה יותר.

כל BCAA מבצע תפקיד ספציפי בשמירה על ביצועי השריר והתאוששות.

לאוצין היא חומצת האמינו האחראית לבניית שרירי שלד חדשים בזרועות, ברגליים ובמקומות אחרים. במילים אחרות, זה עוזר לשרירים שלך להיות גדולים יותר וחזקים יותר.
איזולאוצין מקדם את השימוש בגלוקוז, צורת האנרגיה העיקרית של הגוף, במהלך פעילות גופנית. כמו כן, דווח כי הוא משפר את התאוששות השרירים לאחר פעילות גופנית אינטנסיבית על ידי הפחתת הזמן שלוקח להתאושש לאחר כל אימון.
ולין ממלא תפקיד תומך יותר, ועוזר להגן על השרירים מנזק בזמן לחץ, כגון במהלך פעילות גופנית. זה גם עוזר לווסת את מערכת החיסון ומקדם תפקוד קוגניטיבי בריא.
בעוד שחלבונים שלמים צריכים להתעכל לאט בעת צריכתם, חומצות האמינו החופשיות הכלולות בתוספי מזון נספגות בדם כמעט מיד – וזו הסיבה שהן מתחילות לפעול פי שלושה מהר יותר מחלבון מי גבינה. היתרון הזה הוא שהופך את חומצות האמינו לבחירה הטובה ביותר עבור תוספי תזונה לפני האימון ובאמצע האימון מכיוון שאינך צריך לחכות כדי להרגיש את ההשפעות ולקבל את האנרגיה הדרושה לך לאימון.

תוספי חומצות אמינו גם נוטים להיות הרבה יותר קלים מאבקות חלבון ושייקים, שלעתים קרובות אורזים כמות משמעותית של קלוריות וסוכר בכל כף או לגימה. במקום זאת, תערובות חומצות אמינו של מותגים איכותיים מציעות אפשרויות דלות קלוריות שיכולות לספק את התרכובות הדרושות לך כדי לרפא ולהצמיח שרירים, להילחם בעייפות ובכאבים במהלך ואחרי פעילות גופנית – הכל מבלי לוותר על מטרות הבריאות, הכושר והכושר הכוללות שלך. צורה ומשקל.

עוד ב OFI:

המוצרים הטובים ביותר ב- Aliexpress:

בטיחות ותופעות לוואי של תוספי חומצות אמינו

עבור הרוב המכריע של האנשים, תוספי חומצות אמינו הם דרך בטוחה ויעילה להגדיל את היתרונות של פעילות גופנית. כמה תופעות לוואי קלות דווחו, כגון עייפות או אובדן קואורדינציה, אך אנקדוטות אלו אינן נתמכות על ידי המדע; למעשה, מחקרים רבים בחנו את ההשפעות של תרכובות אלו על הגוף ולא מצאו למעשה עדות לתגובות שליליות אצל אנשים בריאים, אם כי יש נסיבות ספציפיות אחת או שתיים שבהן אדם עשוי לרצות להימנע מנטילת תוספי חומצות אמינו.

אנשים עם מצבים רפואיים מסוימים יכולים להיות מושפעים לרעה מהמינון של חומצות אמינו, במיוחד BCAAs; זה משפיע בעיקר על אלו הסובלים מטרשת צדדית אמיוטרופית, הידועה גם כ-ALS או מחלת לו גריג, או ketoaciduria מסועפת, הנקראת גם מחלת שתן סירופ מייפל. אנשים הסובלים מאלכוהוליזם כרוני עלולים גם הם להיות בסיכון, שכן צריכת BCAA על ידי קבוצה זו קשורה למחלת כבד ולנזק מוחי אפשרי.

נשים בהריון או מניקות עשויות להימנע גם ממזונות המבוססים על אמינו, אך יותר מתוך זהירות מכל תופעות לוואי ספציפיות או סיכונים בריאותיים. תינוקות עם מצב הנקרא 'היפוגליקמיה אידיופטית', כלומר רמת סוכר נמוכה בדם מסיבה לא ידועה, עשויים להזדקק להימנע מ-BCAAs, ובמיוחד לאוצין, מכיוון שזה יכול להוביל לרמות סוכר נמוכות עוד יותר בדם, אם כי שאלה זו לא נחקרה באופן נרחב.

בנוסף, מי שמתכונן לניתוח או שעבר ניתוח לאחרונה צריך להימנע מנטילת תוספי BCAA שבועיים לפני הניתוח ובמשך שבוע לאחר הניתוח, שכן תרכובות אלו עלולות להשפיע על רמות הסוכר בדם במהלך ואחרי הניתוח.

אם אתה נוטל תרופות מרשם כלשהן, במיוחד אלה המשמשות לטיפול בסוכרת או במחלת פרקינסון, הקפד לבדוק עם הרופא שלך לפני נטילת תוספי חומצות אמינו, מכיוון שעלולות להתרחש אינטראקציות שליליות בין תרכובות אלו. סוגים אחרים של תרופות שעשויות לקיים אינטראקציה עם BCAAs כוללים קורטיקוסטרואידים, הורמוני בלוטת התריס ודיאזוקסיד, המשמש לטיפול ברמת סוכר נמוכה בדם.

בלוג זה מספק מידע כללי ודיונים על בריאות ונושאים קשורים. המידע והתכנים האחרים המופיעים בבלוג זה, באתר או בחומרים מקושרים אינם מיועדים ואין לראות בהם, או להשתמש בהם כתחליף לייעוץ רפואי, אבחון או טיפול.

המוצרים הטובים ביותר ב- Aliexpress:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *