האם קריאטין יכול לעייף אותי?

BulkSupplements Creatine Monohydrate Powder

Last Updated on פברואר 11, 2023 by admin

קריאטין הוא חומר טבעי המצוי בתאי השריר ועוזר לספק אנרגיה לכל תאי הגוף.

ישנן דעות שונות לגבי האם קריאטין גורם לעייפות או לא. יש הטוענים שהוא אינו גורם לתופעות לוואי כלשהן, בעוד שאחרים אומרים שאחרי נטילתו הם מרגישים תשושים, עייפים ותשושים.

אז, האם קריאטין גורם לעייפות? לקריאטין אין השפעה ישירה על עייפות. ייתכן שקריאטין יכול לגרום לך להרגיש עייף יותר אם אתה לא ישנה מספיק או אם התזונה שלך דלה בחלבון.

קריאטין יכול לגרום לך לעייפות אם אתה לוקח את זה בצורה לא נכונה. בעת נטילת קריאטין, אתה צריך לוודא שאתה שותה מספיק מים ואוכל מספיק פחמימות כדי שלגוף שלך תהיה מספיק אנרגיה כדי להשתמש נכון בקריאטין. קריאטין יכול גם לגרום לעייפות אם הוא לא מתאים למבנה הגוף שלך או אם יש לך מצב רפואי כמו מחלת כליות או סוכרת.

מדוע קריאטין גורם לעייפות?

ישנן סיבות רבות מדוע קריאטין יכול לגרום לך להרגיש עייף, חלקן מופיעות להלן:

1 – התייבשות

קריאטין גם גורם להתייבשות, כך שאם מישהו שותה פחות מים מהרגיל או מזיע יותר מהרגיל, זו יכולה להיות סיבה נוספת לכך שזה גורם לו להרגיש עייף.

המוצרים הטובים ביותר ב- Aliexpress:

2- נטילת יותר מדי קריאטין

יותר מדי קריאטין יכול להוביל לעלייה ברמות הקראטינין בדם. זה גורם לשרירים להיחלש ולעייפות ביתר קלות.

3- השתמש בקריאטין לירידה במשקל

השימוש בתוספי קריאטין לירידה במשקל עלול להוביל גם לעייפות שרירים עקב איבוד כמויות גדולות של מים.

האם קריאטין גורם לנמנום?

אין הוכחה מדעית לכך שקריאטין גורם לנמנום. יתרה מכך, ייתכן שההיפך הוא הנכון. קריאטין יכול לעזור להגביר את רמות האנרגיה ולמנוע עייפות תוך הגברת כוח השרירים והסיבולת.

קריאטין יכול גם לסייע בהפחתת עייפות לאחר אימון מכיוון שהוא מגביר את הייצור הטבעי של הגוף של ATP, שהיא התרכובת המספקת אנרגיה לשרירים במהלך האימון.

אם אתה מרגיש ישנוני לאחר נטילת קריאטין, נסה לקחת מינונים קטנים יותר, במיוחד בימים הראשונים של נטילתו.

האם קריאטין גורם לך לישון יותר?

קריאטין לא גורם לך לישון יותר, אבל זה יכול לעזור לך לישון טוב יותר על ידי הגברת היכולת של הגוף שלך להשתמש באנרגיה שהוא מקבל מהמזון.

האם קריאטין גורם לנדודי שינה?

כן, אבל זה תלוי באדם. חלק מהאנשים הנוטלים קריאטין מדווחים שהם ישנים טוב יותר, בעוד שאחרים מדווחים שקשה להם יותר להירדם לאחר נטילת קריאטין.

האם קריאטין ישאיר אותי ער?

זה לא נכון. לא הוכח שתוספי קריאטין משפיעים על איכות השינה, כמות השינה או עייפות בשעות היום.

קריאטין יכול לגרום לבעיות שינה עבור אנשים מסוימים מכיוון שהוא מדכא את שחרור המלטונין מבלוטת האצטרובל, ההורמון המווסת את הקצב הצירקדי שלנו (מחזור שינה/ערות).

המוצרים הטובים ביותר ב- Aliexpress:

האם קריאטין פוגע בשינה?

כמה מחקרים הראו כי נטילת קריאטין לפני השינה עלולה להקשות על ההירדמות, בעוד שמחקרים אחרים לא מצאו הבדל משמעותי באיכות השינה בין מי שלוקח קריאטין לאלו שלא.

האם אתה צריך להפסיק לקחת קריאטין אם אתה מתעייף?

קריאטין הוא תוסף פופולרי בקרב ספורטאים, מפתחי גוף וחובבי כושר. תוספת קריאטין הוכחה כמשפרת ביצועים אתלטיים על ידי הגדלת כמות ה-ATP בתאי השריר.

נטילת קריאטין נקשרה גם לכמה תופעות לוואי, כולל עייפות והתכווצויות שרירים. ניתן להפחית או להעלים תופעות לוואי אלו על ידי נטילת קריאטין עם פחמימות או על ידי שימוש בשלב העמסה לפני הצריכה.

נטילת קריאטין אינה נטולת סיכונים, אך עדיין יש לשקול זאת כאופציה לשיפור ביצועים ספורטיביים ולהפחתת עייפות במהלך פעילות גופנית.

כמו כן, לקרוא:

סיכום

קריאטין הוא תוסף המשמש ספורטאים רבים. תרכובת זו מסייעת בייצור ATP, שהוא מקור האנרגיה העיקרי לשרירים.

קריאטין יכול לגרום לך לעייפות אם אתה לא רואה כמה אתה לוקח או אם יש לך בעיות בכליות. אם יש לך אחד מהמצבים האלה, אתה לא צריך לקחת קריאטין.

מסקנה: קריאטין יכול לעזור בצמיחת שרירים וחיזוקו, אך יש ליטול אותו רק לפי הוראות הרופא כדי למנוע תופעות לוואי לא רצויות.

בלוג זה מספק מידע כללי ודיונים על בריאות ונושאים קשורים. המידע והתכנים האחרים המופיעים בבלוג זה, באתר או בחומרים מקושרים אינם מיועדים ואין לראות בהם, או להשתמש בהם כתחליף לייעוץ רפואי, אבחון או טיפול.

המוצרים הטובים ביותר ב- Aliexpress:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *