תופעות לוואי של אבקת חלבון מי גבינה

123

מי גבינה הוא אחד ממקורות החלבון הטהורים ביותר בכל הזמינים, מה שהופך את אבקת חלבון מי גבינה לאחד מתוספי הכושר התזונתי הפופולריים ביותר הנמצאים בשימוש נרחב. אבל האם יש גם אבקת חלבון מי גבינה תופעות לוואי שהופכות תוספ זו עלולה להיות מסוכנת לשימוש?

בצע חיפוש בנושא זה. תוכלו למצוא מאמרים רבים, ואתרי סמכות כמו WebMD או מאיו קליניק, מראה מספר תופעות לוואי מי גבינה.

אני שותה שייקים ושייקים של אבקת חלבון מי גבינה, יחד עם השימוש בה כמרכיב מתכון, מספר פעמים ביום – כמי שעושה הרמת משקולות ואימוני התנגדות 4-5 ימים בשבוע, אכילת חלבון גבוה היא חלק חשוב מהתזונה שלי.

אז, אני מודאג לגבי תופעות לוואי אפשריות שיכולות להיות יותר בעיה לבריאות שלי, מאשר יתרון לאימונים שלי.

לאחר הערכה נוספת, אני רואה שיכולות להיות תופעות לוואי הקשורות לעיכול ממי גבינה, יחד עם בעיות בריאותיות מאכילת יותר מדי חלבון. אבל אני לא רואה תופעות לוואי ספציפיות לאבקת חלבון מי גבינה. אלא אם כן, כמובן, מה שאתה משתמש הוא באיכות נמוכה, עם מרכיבים תזונתיים לא בריאים בו.

מהו חלבון מי גבינה ותכונותיו החשובות

בואו נסתכל על מי גבינה מקרוב יותר: במיוחד למה זה כל כך פופולרי, יחד עם הבעיות העיקריות עם השימוש בו.

האם שמעת את שיר הילדים על שרירן קטן, הרמת משקולות ואכילת שלהם "קרד ומי גבינה" כדי לגדול יותר ולהתחזק יותר? ובכן, אם תוסיף אנזים מיוחד [זה נקרא רנין] לחלב, אתה תגרום לו להתקרש. כך מכינים גבינה – הגבינות הן הגבינה, והנוזל הנותר הוא מי גבינה.

כפי שציינתי לעיל, מי גבינה הוא מקור פנטסטי של חלבון. זה סביב 90% חלבון טהור, והוא כולל את כל חומצות האמינו. הסיבה אבקת חלבון מי גבינה הוא כל כך פופולרי עם משקולות לבניית שרירים היא כי:

  • זה יכול להיספג ולהשתמש בו על ידי הגוף מהר מאוד
  • זהו המקור היחיד הטוב ביותר של חומצת אמינו מסועפת שרשרת לאוצין – ולאוצין יש צורך בבניית שריר רזה, יחד עם תיקון שרירים לאחר אימון
  • זה עוזר לשלוט על רמת הסוכר בדם ואינסולין, זה חשוב במיוחד בשמירה על גלוקוז מלהיות מאוחסן בעיקר כמו שומן

אבל ללא קשר לכל היתרונות התזונתיים והכושר כי חלבון מי גבינה יכול לספק, אנשים רבים יש להם בעיות לעכל את זה. הסיבה לכך נובעת מסוכרים בחלב, שהוא לקטוז. ומכיוון שאנשים רבים סובלניים ללקטוז, זה יכול לגרום למספר אי נוחות במערכת העיכול, כמו נפיחות, התכווצויות, גז, ואפילו שלשולים.

בעיות עיכול לקטוז נובעות מכך שאין מספיק של לקטאז האנזים, כמו גם אנזימי עיכול ספציפיים אחרים.

רגישות ללקטוז היא בעיה שמשפיעה עליי; הנה כמה תרופות:

  • השתמש באבקות חלבון מי גבינה איסולט – זוהי הצורה הטהורה ביותר, ויש לו את הכמות הקטנה ביותר של לקטוז בו
  • ודאו שתוסף מי גבינה שלכם כולל גם אנזימי עיכול שנוספו לו
  • יש ליטול תוסף פרוביוטיקה מדי יום
  • יש ליטול תוסף אנזימי עיכול לפני הארוחות

תרופות אלה היו יעילים בשבילי. כרגע אין לי בעיה לאכול מי גבינה. ואני יכול גם לומר כי פרוביוטיקה ואנזימי העיכול היו מועילים מאוד לבריאות העיכול הכללית שלי.

כמו כן, קרא:

תופעות לוואי נוספות של חלבון

לקטוז ועיכול הם תופעות הלוואי העיקריות של מי גבינה. אבל אלא אם כן אתה אלרגי מאוד למוצרי חלב, ובמקרה זה אתה לעולם לא להשתמש בתוסף מי גבינה, זה לא צריך להיות מסוכן.

אם מי גבינה הוא לא נוח מדי לשימוש, ואת תרופות העיכול לא עוזרים, אז אתה פשוט לא תוכל לקחת תוסף מי גבינה.

עם זאת, שים לב כי אלה אינם תופעות לוואי של אבקת חלבון מי גבינה – אלה הם ספציפיים למי גבינה.

וזה מה שבאתי למצוא היה המקרה עם תופעות לוואי אחרות של חלבון. הם היו קשורים ישירות לניצוח יתר של חלבון, ולא רק לתוסף מי גבינה.

אני צורך סביב 175 גרם של חלבון בכל יום. סכום זה גבוה יותר ממה שנדרש בדרך כלל בתזונה, אבל לקחתי יותר בגלל הפעילות הגופנית שלי אימונים; זה לא כמות מוגזמת או מסוכנת.

כאמור, הצלחתי לתקן את בעיות עיכול מי גבינה ולקטוז שלי, ואין לי תופעות לוואי אחרות של חלבון.

תוספי אבקת חלבון הם חלק חשוב מתזונת הבריאות והכושר התזונתי שלי.

אבל מאז אני משתמש בתוספי מי גבינה שייקים, או לבישול כמה פעמים ביום, אני רוצה להיות בטוח כי אין תופעות לוואי של חלבון מי גבינה זה יכול להיות מסוכן יותר מועיל לי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *