כל שאתם צריכים לדעת על אבקת חלבון אפונה

אבקות חלבון האפונה הטובות ביותר

Last Updated on יוני 30, 2023 by admin

This post may contain affiliate links for products I mention. If you click a link and buy something we may receive some compensation. This does not change the price you would pay. In addition, as an Amazon Associate I earn from qualifying purchases. Learn more


אם היית סקרן לגבי הוספת מוצרים צמחיים נוספים לתזונה שלך, אתה לא לבד. על ־ פי סקר שנערך על ־ ידי הקרן הבינלאומית למידע על מזון, סקרנות — אפילו יותר מדאגות סביבתיות או בריאותיות — מדורגת כסיבה מס ' 1 לכך שצרכנים רבים שוקלים לנסות חלופות על בסיס צמחי, במיוחד חלבון. אתה לא צריך להזדהות כצמחוני או טבעוני, או. 66 אחוזים מהמשתתפים בסקר הזדהו כאוכלי כל, ואכלו צמחים ומוצרי בשר או מן החי.

חלופות חלבון צמחיות רבות, כגון בשר, משתמשות בחלבון אפונה כדי לחקות את המרקם של בשר מן החי, תוך מתן פרופיל תזונתי דומה. אבל חלבון אפונה עשוי להיות לא מוכר לך, גם אם השתמשת אבקות חלבון או תוספי מזון בעבר.

מהו חלבון אפונה?

מז זה אבקת חלבון אפונה

לא משנה אם אתה מקצוען מתחיל או מנוסה, מבט על סעיף אבקת החלבון של מעבר תוספת יכול להיות מרתיע. ישנן מספר צורות של אבקת חלבון אבל הצורות הנפוצות ביותר הן מי גבינה, קזאין, אורז חום וחלבון סויה. אבל חלבון אפונה הפך למוביל עם השנים בשל העובדה שהוא עשיר בברזל, טבעוני- וצמחוני ידידותי, ללא גלוטן והיפואלרגני.

אפונה היא מקור חלבון מתאים, ואבקת חלבון אפונה הופכת את החלבונים הללו לנוחים ונגישים. חלבון אפונה קל יחסית לעיכול ושימוש לגוף, מה שהופך אותו לבחירה פופולרית של חלבון צמחי.

המוצרים הטובים ביותר ב- Aliexpress:

ישנם מספר סוגים של אבקת חלבון אפונה בשוק. אלו כוללים:

בידוד חלבון אפונה: סוג זה מסיר את רוב התרכובות האחרות באפונה, ומשאיר רק את החלבון מאחור.
תרכיז חלבון אפונה: זן זה עשוי עדיין להכיל תרכובות אחרות של אפונה אך עדיין יש לו תכולת חלבון גבוהה.
הידרוליזטים של חלבון אפונה: הידרוליזטים הם מוצרים המשתמשים בתהליכים ספציפיים לפירוק חלקי של החלבון, כגון באמצעות חום, חומצה או אנזימים.

מהם היתרונות ?  

חלבון אפונה הוא מקור חלבון רזה טוב וחלבון מאט את העיכול מה שמשאיר אותך מלא יותר. חלבון אפונה הוא גם גבוה יותר בסיבים אשר תומך ירידה במשקל על ידי שמירה על מלא יותר ושיפור בריאות מערכת העיכול. זה יכול לעזור לכל אחד, אבל במיוחד טבעונים וצמחונים, להגיע לצרכים החלבון שלהם ועשוי לתמוך בירידה במשקל על ידי מניעת אכילת יתר על ידי שמירה על מלא יותר.

היתרונות ממשיכים עוד ועוד עבור חלבון אפונה. רק רבע מכוס חלבון אפונה מגישה:

  • 100 קלוריות
  • 23 גרם חלבון
  • 7 גרם פחמימות
  • .3 גרם שומן
  • 6 גרם סיבים
  • 400 יב"ל ויטמין D
  • 5 יב"ל ויטמין E
  • 5 מיקרוגרם ויטמין K
  • 200 יב"ל ויטמין A

אפונה היא מקור נהדר של חומרים מזינים רבים כולל סיבים, ויטמין B6 וברזל. הם מכילים גם כ -10 גרם חלבון לכוס, אך יכולים לספק עד 20-25 גרם חלבון לכל כף מדידה כאשר הם נצרכים באבקת חלבון אפונה.

חלבון אפונה, שלא כמו חלבונים צמחיים רבים אחרים, הוא חלבון "שלם" הדומה לבשר, כלומר הוא מקור לכל תשע חומצות האמינו החיוניות לשמירה על גוף בריא ומתפקד היטב.

חלבונים צמחיים הם בדרך כלל 'חלבונים לא שלמים', כלומר הם אינם מכילים את כל תשע חומצות האמינו החיוניות ויש לשלב אותם עם חלבונים אחרים כדי להשיג אותם. אבל חלבון אפונה מכיל את כל תשע חומצות האמינו החיוניות. אמנם, חשוב לציין כמה תשע חומצות אמינו חיוניות בחלבון אפונה הם מינימליים, ולכן חלקם עשויים לשקול את זה שלם בעוד שאחרים לא.

על מנת לצרוך מספיק חלבונים משלימים כדי לענות על צרכי הגוף, מומלץ לצרוך קלוריות נאותות ממגוון מקורות חלבון לאורך כל היום.

יתרון נוסף של חלבון על בסיס צמחי הוא שהוא מסייע לתמוך בלב בריא.

המוצרים הטובים ביותר ב- Aliexpress:

קטניות, המשפחה שממנה מגיעות האפונה הירוקה, עשירות בסיבים תזונתיים, חלבונים ומיקרונוטריאנטים, אך מכילות מעט מאוד שומן וסוכר. בגלל זה, הם מפחיתים את רמות הכולסטרול LDL (הרע), מורידים את לחץ הדם ועוזרים לנהל סוכרת. חלבונים על בסיס צמחי הוכחו גם להפחית דלקת, אשר לאורך זמן יכול להפחית את הסיכון למחלת לב כלילית.

אם אתם עדיין מהססים לנסות חלבון אפונה, מחקרים מראים שהחלפתו במקום חלבון מן החי יכולה לעזור לכם לחיות זמן רב יותר. בתחילת שנות ה-2000, מדענים גילו כי תושבי חמש "נקודות חמות לאריכות ימים" בעולם היו בסיכון גבוה פי 10 לחיות עד גיל 100 מאשר אנשים באזורים אחרים. הם קוראים לנקודות החמות האלה "אזורים כחולים". החוקרים מצאו תשעה מכנים משותפים בין אזורים אלה שתרמו לאריכות הימים של התושבים, אחד מהם הוא הסטת הארוחות שלך לכלול יותר ירקות ופחות בשר. החוקרים מצאו כי התזונה של אלה שחיו כדי להגיע לסימן המאה כללה בעיקר שעועית, כולל אפונה, והם אכלו בשר רק כחמש פעמים בחודש.

עוד ב OFI: מרכיבים נפוצים שלעולם לא צריכים להיות בחלבון שלך

מהם החסרונות?

עם זאת, לחלבון אפונה יש כמה חסרונות פוטנציאליים. חלבון אפונה מכיל purines, אשר יכול להשפיע על אנשים הסובלים שיגדון, שכן purine מתפרק לחומצת שתן היוצרת גבישים במפרקים יכול לגרום לדלקת וכאב.

למרות חלבון יכול לעזור בירידה במשקל, חשוב לציין כי צריכת יותר חלבון ממה שהגוף שלך צריך יכול להיות השפעה שלילית. כי בכל פעם שיותר קלוריות נצרכות ממה שניתן לשרוף, תתרחש עלייה במשקל, לא משנה איזה סוג של מזון נאכל.

על מנת לצרוך את הכמות המתאימה של חלבון לצרכי הגוף שלך, כלל אצבע כללי טוב הוא להכפיל את המשקל שלך קילוגרמים על ידי 0.36 כדי לחשב את הכמות הדרושה של חלבון בגרמים.

לבסוף, ככל שתוציא יותר כסף, כך תקבל מוצר באיכות טובה יותר. אבקות חלבון בעלות נמוכה יותר יכולות להכיל תוספים וכימיקלים זולים. ביצוע המחקר שלך על אבקות חלבון אפונה איכותי יכול לעזור לך להבין איזה מהם ייתן לך את המפץ הגדול ביותר עבור הכסף שלך.

איך אני יכול להשתמש בו?

הדרך הפשוטה ביותר להוסיף חלבון אפונה לתזונה שלך, וגם הדרך הקלה ביותר לקבל את המנות היומיות המומלצות של פירות וירקות, היא להוסיף אותו לשייק, אבל זה לא האפשרות היחידה שלך. זה יכול להיות מוחלף במקום כל אבקת חלבון אחרת במתכון, ואפילו להיכלל מאפים לארוז אגרוף חלבון.

הייתי מציע להוסיף אותו למתכונים כמו חלבון נוסף כגון שייק פירות, קערות יוגורט, שיבולת שועל, כדורי חלבון או מקבל יצירתי ולהוסיף אותו מזונות אפויים האהובים כדי לשפר את הערך התזונתי על ידי הגדלת חלבון רזה ותכולת סיבים.

מחפש קצת השראה? נסה את המתכון הזה:

עושה 10 עוגיות

מרכיבים

1 כף ג'ינג'ר מגורר טרי

1/4 קמח ללא גלוטן

1/4 אבקת חלבון אפונה

3/4 כפית סודה לשתיה

1 כפית קינמון טחון וציפורן טחון

1/4 כפית מלח

1/2 חמאת שקדים

1/2 אריתריטול או תחליף סוכר אחר

2 ביצים גדולות

1/4 דבש

1 בננה קטנה

2 כפיות גרידת תפוז

1/2 שיבולת שועל

1 גוג'י ברי

3/4 אגוזי מלך קצוצים גס, קלויים

2 כפות פצפוצים (אופציונלי)

הנחיות

1. מערבבים את כל המרכיבים יחד בקערה ולוחצים את הבלילה סביב עם מזלג / כף עד לקבלת בלילה המחקה את המרקם של חמאת בוטנים טבעית.

2. מחלקים את הבלילה ל-10 עוגיות גדולות. לחץ אותם למטה עם מזלג או מרית כך שהם לשטח קצת.

3. אופים על מגש עוגיות מרוסס בתרסיס בישול במשך עשר דקות בטמפרטורה של 375F (190C).

4. משאירים על מתלה קירור עד להתקררות.

6. תיהנו!


מהן אבקות חלבון האפונה הטובות ביותר?

  • Naked Nutrition Naked Pea: חלבון אפונה מבודד בטעם הטוב ביותר

כפי שהשם מרמז, תקבל רק חלבון אפונה באבקה זו. אבקת חלבון Naked Pea, המיוצרת אך ורק מחלבון אפונה צהובה, היא טבעונית, ללא גלוטן, ללא מוצרי חלב, ללא רכיבים מהונדסים גנטית וללא סויה. הוא אינו מכיל ממתיקים, חומרי טעם או צבעים מלאכותיים.

Naked Nutrition משתמשת בהפקת מים מכנית נטולת כימיקלים לחלוטין, מה שמביא לפרופיל מעולה של חומצות אמינו ול-27 גרם חלבון עצום למנה של 2 כפות מדידה. הוסיפו את החלבון הנקי הזה לשייק שלאחר האימון, לשייק הטבעוני או למשקה הירוק כדי לתת לגוף שלכם את החלבון הדרוש להתאוששות השרירים ולרווחים. עירום ממליץ להשתמש בבלנדר או בקבוק שייקר בעת ערבוב.

כדי להבטיח שתקבלו את חלבון האפונה הנקי והאיכותי ביותר הזמין, Naked Nutrition מפרסמת את תוצאות בדיקות המתכת הכבדה העצמאית שלהן. בנוסף, אם אתם ספורטאים, החלבון נושא את החותם Informed-Choice, כלומר המוצר בטוח, אמין ונבדק לאיתור חומרים אסורים.

תכונות

אבקת חלבון האפונה של Naked's היא חלבון טבעוני העשוי מאפונה צהובה. האפונה מעובדת באמצעות מיצוי מים וללא כל שימוש בכימיקלים. חלבון זה הוא ללא תוספים ממתיקים מלאכותיים, כמו גם אלרגנים. הוא מכיל רק מרכיב אחד, אבקת אפונה צהובה טהורה.

בגלל התוכן חומצת אמינו מעולה שלה, זה מועיל לצמיחת שרירים והתאוששות שרירים לאחר אימון. חלבון זה נותן הזדמנות לכל הטבעונים לבנות גופים חזקים על תזונה על בסיס צמחי.

גודל המנה הוא 30 גרם, ו 27 גרם ממנו הוא חלבון טהור. מנה אחת מכילה רק 120 קלוריות, אשר מקבל ציון תזונתי גבוה עבור חלבון זה. בהתבסס על החומרים הטהורים, חלבון זה מתאים לאלה שיש להם אי סבילות חלב ובעיות עיכול.

בהשוואה לחלבונים טבעוניים רבים אחרים, חלבון האפונה של Naked אינו מכיל פחמימות לא רצויות כמו שאר החלבונים הטבעוניים וחסרי החלב המלאים בשעועית, קינואה ופחמימות קטניות. הערך התזונתי של חלבון אפונה זה הוא 27 גרם של תוסף חלבון אפונה, רק 2 גרם של פחמימות, ו 0.5 גרם של שומן.

כיצד להשתמש

עדיף להוסיף חלבון זה לארוחת הבוקר שלך לפני אימון, אם זה שייק פירותי או שיבולת שועל. החלבון יכול לשמש גם לאחר האימון, כמו שייק חלבון רגיל, או עם שילוב של אורז או קורנפלקס כדי להשלים את פרופיל חומצות האמינו.

עדיף לנער אותו עם חלב לא חלב או מים, כרצונך. אתה יכול להוסיף כמה פירות וירקות לטעם כי זה אבקת חלבון אפונה ללא טעם.


  • Source Organic Premium Pea Protein Isolate: האורגני הטוב ביותר 

source organic premium pea protein isolate
לבדיקת מחיר ב- iHerb >>>
אבקות חלבון אורגניות טבעוניות, USDA הן מעטות ורחוקות ביניהן, אבל זו של NorCal Organic היא בחירה איכותית. חלבון האפונה של NorCal, שמקורו אך ורק בחוות אורגניות בקנדה, נקי מאלרגנים ותוספים ומהווה מקור מצוין לחלבון באיכות גבוהה. שתי כפות מדידה מכילות 22 גרם חלבון ללא סוכר.

האבקה טחונה דק מאוד, כך שהיא מתמזגת בקלות בשייק ואין לה טעם גירי או מרקם גרגרני כמו אבקות חלבון אחרות. כמו ברוב המוצרים האורגניים, תשלמו קצת יותר בהשוואה לאבקות לא אורגניות, אבל המוצר המאושר על ידי GMP שווה את העלות הנוספת.

>>> לבדיקת מחיר ב- Amazon>>>


  • Sunwarrior Warrior Blend Organic: תערובת חלבון האפונה האורגנית הטובה ביותר

Sunwarrior Warrior Blend Organic
לבדיקת מחיר ב- iHerb >>>
תערובת לוחם Sunwarrior לוקחת את הבחירה העליונה בין תערובות אבקת חלבון אפונה. התערובת הקניינית של חלבון אפונה אורגני, חלבון קנבוס ופירות גוג'י מכילה 19 גרם חלבון על בסיס צמחי לכל כף מדידה. התערובת המאושרת על-ידי USDA Organic, ללא רכיבים מהונדסים גנטית, ידידותית לאלרגיה, שכן היא נטולת סויה, גלוטן ומוצרי חלב.

תערובת לוחם Sunwarrior היא גם ללא סוכרים מוספים וממתיקים מלאכותיים. הוא מגיע בחמישה טעמים, כולל פירות יער, שוקולד, מוקה, וניל וטבעי. לטעם הטבעי אין טעם מתוק מדי, כך שהוא לא יכניע את המשקה האהוב עליכם. עם ארבעה מרכיבים בלבד: חלבון אפונה, חלבון קנבוס, גוג'י ברי וקוקוס טחון, תערובת הלוחם הטבעית של Sunwarrior היא בחירה נקייה במיוחד. שימו לב שהגרסאות בטעמים מכילות מרכיבים נוספים, כולל הטעם הספציפי והסטיביה.

>>> לבדיקת מחיר ב- Amazon>>>


  • Garden of Life Raw Organic Vanilla Protein Powder: הטוב ביותר ללא סוכר 

garden of life raw organic vanilla protein powder
לבדיקת מחיר ב- iHerb >>>
החלבון האורגני הגולמי של Garden of Life, המורכב מתערובת ייחודית של 15 קטניות, דגנים וזרעים על בסיס צמחי, הוא אבקת חלבון טעימה שהיא בעיקר חלבון אפונה. כל כף מדידה מספקת 22 גרם חלבון צמחי שהוטמע בקלות ללא סוכר. האבקה היא גם קלה על העיכול, כפי שהוא מכיל 3 מיליארד פרוביוטיקה CFU מלקטובצילוס ואנזימי עיכול, כולל ברומליין, פפאין, פרוטאז.

לא משנה מה העדפת הטעם שלך, גן החיים מכסה אותך. האבקה מגיעה בארבעה טעמים, כולל שוקולד, וניל, וניל צ'אי, וללא טעם. המגוון ללא טעם אינו מכיל ממתיק, ואילו שאר הטעמים מכילים אריתריטול וסטיביה. החלבון האורגני הגולמי של Garden of Life הוא גם נטול גלוטן וכשר.

גן החיים מדגיש את החשיבות של חלבון גולמי, וציין כי חום יכול denature חלבונים, פגיעה בחלבון והפחתת האפקטיביות והזמינות לגוף שלך. חלבון אורגני גולמי זה מיוצר בטמפרטורות נמוכות כדי לשמר את חומצות האמינו ומיוצר ללא חומרי מילוי נוספים כדי להבטיח מוצר באיכות גבוהה.

>>> לבדיקת מחיר ב- Amazon>>>


  • Now Foods NOW Sports Nutrition Pea Protein: הכי טוב לספורטאים 

Now Foods NOW Sports Nutrition Pea Protein
לבדיקת מחיר ב- iHerb >>>
אבקת חלבון אפונה ללא טעם מבית Now Sports היא מקור חלבון מהימן לספורטאים. אבקת החלבון מחזיקה ברמת הביטחון הגבוהה ביותר עם האישורים Informed-Choice ו- Informed-Sport המוודאים שכל אצווה נבדקת לעוצמה, זהות ובטיחות. בנוסף, המוצר נבדק עבור מעל 220 חומרים אסורים.

אבקת החלבון מכילה מרכיב אחד בלבד: איזולט של חלבון אפונה צהובה. כף מדידה אחת מספקת 24 גרם חלבון קל לעיכול ללא סוכר. החלבון בעל הזמינות הביולוגית הגבוהה ביותר מושלם לשייק התאוששות לאחר אימון של ספורטאי. המוצר ללא רכיבים מהונדסים גנטית מציע טון חלבון על בסיס צמחי בנוסף ל-4,200 מיליגרם של חומצות אמינו מסועפות שרשרת.

NOW Sports ממליצה לערבב או לערבב כף מדידה אחת עם 12 אונקיות של המשקה האהוב עליכם.

>>> לבדיקת מחיר ב- Amazon>>>


  • Sprout Living Epic Protein Vanilla Lucuma

sprout living epic protein vanilla lucuma
לבדיקת מחיר ב- iHerb >>>
אם אתם מחפשים אבקת חלבון אפונה בעלת טעם נהדר, ה-Epic Protein של Sprout Living היא בחירה מצוינת. חלבון האפי ללא גלוטן, ללא חלב וללא דגנים עשוי מאפונה צהובה ותערובת של זרעי חמניות, דלעת, סאצ'ה אינצ'י וחמוציות. כל מנה של 2 כפיות מספקת 19 גרם חלבון על בסיס צמחי. הוא מתהדר ב-4 גרם של סיבים תזונתיים, רובם מופקים מארטישוק ירושלמי.

חלבון הווניל הבהיר טעים נהדר עם שמונה אונקיות מים קרים ומערבבים לשייק ירוק. יש לו מרקם קרמי ללא טעם לוואי מזויף. אם אתם לא חובבי וניל, החלבון הסופר נקי על בסיס צמחי מגיע בשלושה טעמים נוספים: מאקה שוקולד, ממלכה ירוקה ומקורי.

המוצר הטעים גם נטול חומרי מילוי וחניכיים. מיוצר במתקן עם אישור cGMP, Epic Protein ידוע בטוהר שלו ובמסירותו למרכיבים נקיים במיוחד.

>>> לבדיקת מחיר ב- Amazon>>>


גורמים שיש לקחת בחשבון לפני שקונים אבקת חלבון אפונה

רשימת מרכיבים

בדרך כלל, חלבון האפונה צריך להיות עשוי מרכיבים טבעיים ואבקת אפונה טהורה. חברות מסוימות עשויות להוסיף טעמים וצבעים מלאכותיים נוספים כדי לכסות את טעם האפונה. עם זאת, ברגע שאתה מחליט לקנות חלבון אפונה טבעוני, אתה צריך להיות מוכן כי הטעם לא יהיה זהה חלבון מי גבינה.

מלבד הטעם, אתה תמיד צריך לחפש משהו טהור, אורגני, וטבעי כדי להבטיח לך להאכיל את הגוף שלך עם חומרים מזינים טבעיים. הימנע ממוצרי חלבון עם רשימת מרכיבים גדולה. אתה צריך רק את אבקת האפונה כדי לצרוך את כמות החלבון הנדרשת.

מחיר

אפשרויות חלבון טבעוניות עשויות לעלות יותר בהשוואה למי גבינה רגילים. היצרנים זקוקים לכמות גדולה יותר של אפונה כדי ליצור 1,000 גרם של אבקת חלבון טהורה. תהליך החילוץ הוא לא כל כך פשוט, וזה דורש מכונות יקרות וטכנאים מיוחדים. התהליך כולו יקר, ולכן רוב המוצרים הטבעוניים האורגניים יקרים יותר מאחרים.

אבל, המחיר צריך להתאים את המוצר. גלה מותגים שונים כדי להבטיח שהמחיר די דומה עבור מוצרים אלה.

שקיפות

המותג שתבחרו צריך להיות שקוף קודם כל לגבי עצמו, ואז לגבי תהליך הייצור ומרכיבי המוצרים הסופיים. כפי שהזכרנו, החלבון צריך להיות טבעי וטהור כדי לראות את ההשפעות. הגוף שלנו צריך את כל macronutrients לעבוד כראוי, אבל אם אנו בוחרים מוצר חלבון המכיל פחמימות וסוכר, אנו עשויים לא להבחין בהבדל גדול בגוף.

כל הלקוחות המעוניינים צריכים לדעת מה יש בתוך אבקת החלבון ולוודא שהם משלמים את המחיר עבור מוצר איכותי. הימנע קנייה ממותג לא מהימן כי זה עשוי להציע מוצרים המכילים מרכיבים מיותרים אחרים שיכולים להאט את חילוף החומרים ולא לתת את ההשפעות הרצויות.

דירוג המותג

זה טוב לחקור אילו מותגים הרוויחו את אמון הלקוחות. המוניטין של המותג תלוי במשוב של הלקוחות. אם המותג נחשב מאוד, הלקוחות מרוצים מהמוצר, והמוצר בתוך הבקבוק תואם לתיאור ומספק לגוף חומצות אמינו נחוצות.

מותג לא מהימן עם מוניטין רע עשוי להציע מוצרים לא בריאים שהם רק בזבוז כסף. לכן, תסתכל על המוניטין ולקבוע מה אנשים אחרים חוו ומדוע הם נותנים דירוגים נמוכים עבור המותג. לקוחות מסוימים עשויים שלא להיות מרוצים מהמוצר, משירות הלקוחות, מהמשלוח או ממשהו אחר.

שביעות רצון הלקוחות

כאמור, שביעות רצון הלקוחות בונה את המוניטין של המותגים. המוכר תמיד יפרסם מילים חיוביות על המוצר שלו, ויגיד שהוא הטוב ביותר. כל אחד רוצה למכור את המוצר שלו, אז זה לא הגיוני לכתוב על זה רע.

אבל, ביקורות של לקוחות יכולות לספר הרבה. לקוחות רבים ירצו לחלוק את החוויה שלהם, ולפעמים היא עלולה להיות גרועה. לכן, חיוני לדעת יותר על מה שחוו אחרים כדי להימנע מלהיות נבגד וקבלת מוצר שונה לחלוטין שאינו תואם את התיאור.


שאלות נפוצות: אבקת חלבון אפונה

  • כיצד מייצרים חלבון אפונה?

זהו תוסף על בסיס צמחי המופק מאפונה צהובה מפוצלת. חלבון האפונה מעובד בדרך כלל באופן מכני בהשוואה לחלבון מבודד רבים אחרים המיוצרים בעיבוד כימי. תהליך החילוץ כולל שני שלבים — יבש ונוזל.

בשלב היבש, האפונה מיובשת ומקורקרת לאבקה עדינה המכילה חלבון, סיבים ועמילן. השלב הנוזלי כולל מים כדי להפריד את הסיבים והעמילן. חלבון האפונה זמין בתרכיז ובידוד, כמו חלבון מי גבינה. אבל, חלבון האפונה המבודד מכיל ריכוז חלבון גבוה יותר סיבים ועמילן.

  •  האם חלבון אפונה הוא חלבון "שלם"?

לכל החלבונים חומצות אמינו שונות וייחודיות. חלבון מלא יהיה זה המכיל את כל 9 חומצות האמינו החיוניות (היסטידין, איזולאוצין, ליזין, לאוצין, פנילאלנין, מתיונין, תרונין, טריפטופן וולין). הגוף לא יכול לייצר חומצות אמינו, ולכן, אנחנו צריכים לקבל אותם עם תזונה ותזונה.

חלבון האפונה מכיל את כל 9 חומצות האמינו החיוניות, שהן יוצאות דופן באבקות החלבון הטבעוניות. הוא נחשב לאחד החלבונים הצמחיים המלאים בשוק. עם זאת, חלבון אפונה מכיל כמויות נמוכות יותר של חומצות אמינו בהשוואה לחלבון מי גבינה.

  • מהם היתרונות של שימוש בחלבון אפונה?

היתרון הראשון הוא כי חלבון זה הוא חלבון על בסיס צמחי. הוא אינו מכיל עקבות אלרגן כמו חלב, שמרים, ביצים, או אגוזים, אשר יכול להשפיע על אנשים מסוימים. זה גם חלבון מלא כי יש לו את כל 9 חומצות אמינו חיוניות המקדמות את צמיחת השרירים.

חלבון אפונה עשיר בברזל, בהשוואה לחלבון מן החי המכיל בדרך כלל פחות ברזל. חלבון אפונה גם נספג בקלות ואינו גורם לנפיחות כמו חלבוני מי גבינה מסוימים. חלבון זה הוא נהדר עבור צמיחת שרירים וירידה במשקל.

  •  כיצד לבחור את חלבון האפונה הנכון?

ישנם מספר גורמים חיוניים לבדיקה כדי להבטיח שתבחרו חלבון שמתיישר עם המטרות שלכם. קודם כל, לבדוק את תכולת הסוכר. חלבונים רבים מכילים סוכר או ממתיקים נוספים כדי להגביר את הטעם. יכולים להיות גם סוכרים מוסתרים, כמו קסיליטול ודקסטרוז.

לאחר מכן, אתה צריך להיות מודע לאיכות הקרקע. צמחים מסוימים עשויים להשרות כמה מתכות כבדות כמו ארסן ועופרת, והאפונה עלולה לספוג אותם ללא יוצא מן הכלל. זהו הגורם העיקרי שיש לקחת בחשבון בעת בחירת חברה אמינה עם בדיקות מעבדה של צד שלישי על מוצריה. דבר נוסף הוא לבחור את חלבון האפונה המכיל את כל 9 חומצות האמינו.

  • למי כדאי להשתמש בחלבון אפונה?

לכל החלבונים מהצומח יש את המשיכה הגדולה ביותר בקרב טבעונים וצמחונים שרוצים להגביר את צריכת החלבון שלהם ולתמוך באורח חיים בריא. חלבון אפונה הוא אופציה טובה לכל אחד. אפילו אנשים שרק רוצים להימנע מקזאין יכולים להחליף את חלבון מי גבינה שמקורו בבעלי חיים בחלבון על בסיס צמחי.

חלבון האפונה מתאים גם לאנשים שאלרגיים לחלב, חיטה, ביצים או אגוזים. רוב החלבונים מהצומח אינם גורמים לנפיחות וקלים יותר לעיכול, וזו גם אפשרות טובה לאנשים שיש להם בעיות עיכול.

  •  כמה חלבון אני צריך לקחת אחרי אימון?

כמות צריכת החלבון תלויה בגורמים רבים, כולל בריאות, מטרות כושר ועצימות האימון. צריכת חלבון לאחר אימון משפרת את התאוששות השרירים ומסייעת בבניית שרירים חזקים וגדולים יותר. משקל המשתמשים גם משחק כאן תפקיד. המשתמשים המתאמנים באימונים אינטנסיביים ושוקלים יותר זקוקים ליותר חלבון כדי 'להאכיל' את השרירים שלהם.

בדרך כלל, המינון הממוצע הוא כ-25 עד 30 גרם חלבון כדי להגביר את יתרונות האימון והתאוששות השרירים. חלבון יכול לשמש כארוחה, חטיף, או סתם שייק חלבון. יש להשתמש באבקת החלבון בכמות הנכונה, בהתאם לכמות החלבון שהמשתמשים נוטלים עם הארוחות.

  •  האם להחליף ארוחה בחלבון אפונה?

אבקת החלבון היא תוסף, ואין להשתמש בה כתחליף לארוחה. על המשתמשים לקחת את הארוחות שלהם כראוי ופשוט להוסיף מעט אבקת חלבון כדי למלא את צריכת החלבון היומית הנדרשת. כמו בחלבונים אחרים, ניתן להשתמש בחלבון אפונה לארוחה לפני אימון או לאחר אימון או לשייק, להוסיף למתכונים בריאים רבים, אך לעולם לא כתחליף לארוחה.

גם לקרוא:

מסקנה

אבקות חלבון יכולות להוסיף פונץ' חלבון נוסף שייתכן שחסר לכם מהתזונה שלכם בלבד, ועם היתרונות הבריאותיים המרובים של אבקת חלבון אפונה, היא יכולה להוות חלופה קלה למקורות מן החי. אבל חשוב לזכור כי חלבון אפונה לא צריך להיות תחליף מוחלט לתזונה בריאה ומגוונת.

בעוד אני מעודד אנשים המעוניינים לנסות חלבונים צמחיים לשקול חלבון אפונה, חשוב לדעת כי ה-FDA אינו מווסת תוספי מזון, כולל אבקות חלבון, אז אתה צריך לחפש מוצר כי כבר צד שלישי נבדק (NSF / Informed Choice), לסקור את תווית המרכיב ולהתייעץ עם איש מקצוע בתחום הבריאות. חשוב גם להבין כי מקורות צמחיים הם בדרך כלל יותר 'חלבונים לא שלמים' וזה בסדר כאשר אוכלים מגוון רחב של מזון, אבל כולל חלבונים על בסיס צמחי תוך שמירה על איזון בריא עם חלבונים מן החי הוא אידיאלי. הוספת חלבונים על בסיס צמחי יכולה להיות דרך קלה לעזור לשפר את מגוון התזונה ולהגדיל את צריכת הירקות שלך.

בלוג זה מספק מידע כללי ודיונים על בריאות ונושאים קשורים. המידע והתכנים האחרים המופיעים בבלוג זה, באתר או בחומרים מקושרים אינם מיועדים ואין לראות בהם, או להשתמש בהם כתחליף לייעוץ רפואי, אבחון או טיפול.

המוצרים הטובים ביותר ב- Aliexpress:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *