חיזוק ההגנה הטבעית של הגוף

immunity

Last Updated on נובמבר 21, 2022 by admin

התקופה הזו של השנה הגיעה שוב… החורף מתקרב במהירות, והקיץ עוד רחוק. עכשיו זה הזמן לדאוג לעצמך כדי לחזק את ההגנה הטבעית של גופך ולמנוע את כל אותן מחלות חורף לא רצויות.

מערכת החיסון ממלאת תפקיד חיוני בגוף שלך מכיוון שהיא מגנה עליו מפני חומרים מזיקים, חיידקים, חיידקים, וירוסים ורעלים שעלולים לגרום לך לחלות. אם המערכת החיסונית שלך במצב שיא, יש לך פחות סיכוי להצטנן או לשפעת, ואם אתה חולה, אתה עלול לחוות רק תסמינים קלים. עם זאת, לפעמים, לא משנה כמה אתה בריא, אתה עדיין יכול לחלות.

אז איך מחזקים את המערכת החיסונית באופן טבעי כדי להיות בריא מבפנים החוצה? הנה שמונה טיפים שיעזרו לך לעשות בדיוק את זה:

הוסף עוד מזונות שלמים על בסיס צמחי לתזונה שלך

מזונות צמחיים מלאים כגון ירקות, פירות, זרעים, אגוזים וקטניות עשירים בחומרים מזינים ונוגדי חמצון. נוגדי חמצון המצויים במזונות אלו עוזרים להילחם ברדיקלים החופשיים המיוצרים בגוף, וברמות גבוהות, הם עלולים לגרום לדלקת.

הסיבים שאתה מקבל ממזונות אלה טובים מאוד גם לבריאות המעיים שלך. אם יש לך מיקרוביום בריא במעיים, תוכל להגביר את החסינות שלך. יתרונות נוספים של פירות וירקות הם שהמזונות הללו בדרך כלל עשירים בחומרים מזינים, כמו ויטמין C, שנחשב כמפחית את משך ההצטננות.

שינה טובה

כולנו יודעים כמה חשובה השינה לגוף. זה עוזר לגוף להתאושש ולהתפתח. שינה טובה קשורה גם למערכת החיסון שלך. זוכרת כמה פעמים הרגשת חולה ורצית רק לישון? שינה עוזרת לגוף להתאושש, כמו גם לחזק את החסינות הטבעית.

המוצרים הטובים ביותר ב- Aliexpress:

מבוגרים צריכים לשאוף לשבע שעות שינה או יותר בכל לילה, בעוד שילדים ובני נוער זקוקים ליותר שעות שינה. איכות שינה ירודה קשורה לסיכויים גבוהים יותר לחלות.

קח פרוביוטיקה או אכל יותר מזונות מותססים
פרוביוטיקה ומזונות מותססים מועילים מאוד לבריאות המעיים מכיוון שהם מספקים חיידקים טובים. מזונות עשירים באנזימים כגון קפיר, יוגורט, כרוב כבוש וקימצ'י ידועים ביתרונותיהם לחיידקי המעי. פרוביוטיקה היא אפשרות נוספת, במיוחד אם אתה לא אוהב מזון מותסס.

קיים קשר בין מזונות מותססים לפרוביוטיקה לבריאות המעיים והחיסון שכן שתי המערכות שלובות זו בזו. מחקרים הראו שרשת משגשגת של חיידקי מעיים יכולה לעזור למערכת החיסון להבחין בין תאים בריאים נורמליים לבין פגיעה באורגניזמים פולשים.

כמו כן, לקרוא:

הגבל את צריכת הסוכר שלך

אתה בוודאי יודע שיותר מדי סוכר הוא לא בריא, מכיוון שהוא יכול להוביל להשמנה ולסיכון מוגבר לחלות. הפחתת סוכר יכולה לסייע בהפחתת דלקת וגם לסייע בירידה במשקל.

תוספת סוכר יכולה להוביל גם לבעיות בריאותיות אחרות המשפיעות על מערכת החיסון, כמו מחלות לב וסוכרת מסוג 2. כאשר אתה מוריד את צריכת הסוכר שלך, זה יכול לעזור להפחית את הדלקת בגוף וסיכונים בריאותיים אחרים.

עשה פעילות גופנית 

פעילות גופנית מתונה והידרציה לא יכולה להגן עליך מפני חיידקים ווירוסים. הם חיוניים לבריאות ולרווחה הכללית. פעילות גופנית מתונה יכולה לעזור להפחית את הדלקת בגוף מכיוון שהיא מעודדת תאי חיסון לחדש את עצמם על בסיס קבוע. ואם תשתה מים, תהפוך פחות רגיש למחלות. מי השתייה גם נקי מקלוריות, סוכר ותוספים. קרא עוד בבלוג Verve כדי ללמוד כיצד לנוע יותר החודש.

אכלו יותר שומנים בריאים

כאשר אתה אוכל שומנים בריאים, אתה יכול להגביר את התגובה החיסונית של הגוף שלך למחלות על ידי הפחתת דלקת. שומנים בריאים נמצאים בשמן זית, סלמון וזרעי צ'יה מכיוון שהם מכילים חומצות שומן אומגה 3 שהן מאוד אנטי דלקתיות.

התכונות האנטי דלקתיות המצויות בשומנים בריאים עוזרות לגוף להילחם בווירוסים ובחיידקים מזיקים. דלקת כרונית בגוף יכולה לדכא את מערכת החיסון.

המוצרים הטובים ביותר ב- Aliexpress:

לשלוט ברמות הלחץ שלך

כולנו יודעים שסטרס יכול לתרום להתפתחות דלקת בגוף ולחוסר תפקוד של תאי החיסון. הפחתת מתח היא המפתח לתפקוד תקין של מערכת חיסון בריאה. פעילויות כמו יוגה, פעילות גופנית, מדיטציה וספורט יכולות לעזור לשמור על רמות המתח בשליטה.

תוספים

ישנם תוספי מזון רבים בשוק לחיזוק המערכת החיסונית. בין הפופולריים שאנשים רבים יודעים עליהם הם ויטמין C, ויטמין D וויטמין D3, אבץ ואכינצאה.

הם ידועים ביתרונות הבריאותיים שלהם וביכולתם לחזק את המערכת החיסונית כדי למנוע או למזער את ההשפעות של מחלות. הם יכולים גם לעזור לך להתאושש מהר מהרגיל.

בלוג זה מספק מידע כללי ודיונים על בריאות ונושאים קשורים. המידע והתכנים האחרים המופיעים בבלוג זה, באתר או בחומרים מקושרים אינם מיועדים ואין לראות בהם, או להשתמש בהם כתחליף לייעוץ רפואי, אבחון או טיפול.

המוצרים הטובים ביותר ב- Aliexpress:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *