מה ההבדל בין ויטמין d לויטמין d3

מה ההבדל בין ויטמין d לויטמין d3

Last Updated on דצמבר 20, 2023 by admin

אם למדת יותר על ויטמין D או שמת לב לתיוג על בקבוקי תוספת, ייתכן ששמת לב שהמונח "ויטמין D3" עולה. זה עלול להפיץ את השאלה הבאה על הדעת: ויטמין D לעומת D3 – האם יש הבדל ומה בכלל D3?

מצא את התשובה לשאלה זו במאמר שלהלן, אז המשך לקרוא לקבלת מידע נוסף.

מהו ויטמין D?

NOW Foods‏, ויטמין D3‏, 125 מקג (5,000 יחבל), 120 כמוסות רכות
לבדיקת מחיר ב- iHerb >>>
ויטמין D הוא ויטמין מסיס בשומן שנמצא במזונות ותוספי מזון מסוימים, אך הוא יכול להיעשות גם על ידי הגוף כאשר העור שלך חשוף לקרניים האולטרה סגולות של אור השמש. זהו למעשה ויטמין רק של 13 ויטמינים חיוניים כי הגוף שלך יכול לייצר בכוחות עצמו. עם זאת, אנשים רבים הופכים לקוי ויטמין D כי הם לא מקבלים מספיק אור שמש.

אחד התפקידים העיקריים של ויטמין D הוא קידום ספיגת סידן, המאפשר מינרליזציה נכונה של העצם וצמיחה. זה גם ממלא תפקידים מגוונים בכל הגוף, כולל הפחתת דלקת, תמיכה בתפקוד מערכת החיסון, מטבוליזם גלוקוז.

מה ההבדל בין ויטמין D וויטמין D3?

ישנן שתי צורות אפשריות של ויטמין D בגוף האדם: ויטמין D2 וויטמין D3. גם D2 וגם D3 נקראים פשוט "ויטמין D", כך שאין הבדל משמעותי בין ויטמין D3 לבין ויטמין D בלבד.

עם זאת, כדאי להבין כיצד ויטמין D2 ו-D3 שונים זה מזה באופן ספציפי – אז הנה סקירה מהירה:

המוצרים הטובים ביותר ב- Aliexpress:

  • ויטמין D3 הוא הצורה של ויטמין D גוף האדם עושה כאשר העור חָשׂוּף לאור השמש . הגוף לא יכול לייצר ויטמין D2.
  • ויטמין D3 נמצא במקורות בעלי חיים של מזונות, כמו דגים שומניים ושמן דגים, כבד, בשר וחלמון ביצה.
  • ויטמין D2 מגיע בעיקר ממקורות צמחיים (כמו פטריות בר), וצורות כאשר סוגים מסוימים של צמחים נחשפים לאור אולטרה סגול מהשמש.
  • ויטמין D2 הוא גם פחות יקר לייצר, ולכן היא הצורה הנפוצה ביותר כדי לחזק מזונות, כמו חלב, מוצרי דגנים, מיץ תפוזים.

קווי דמיון בין ויטמין D2 וויטמין D3

בעוד האיפור הכימי שלהם ומקורות שונים, ויטמין D2 וויטמין D3 יש הרבה יותר במשותף. ויטמין D2 ו D3 צריך לעבור דרך הכבד והכליות, שם הם מקבלים מעובד לתוך פעיל, צורה שמישה של ויטמין D. שתי הצורות של ויטמין D זמינים כמו תוספי אוראלי ללא מרשם. עם זאת, מינונים גבוהים של ויטמין D2 (עד 50,000 IUs) זמינים רק באמצעות מרשם.

גם לקרוא:

איזו צורה של ויטמין D טובה יותר?

מחקרים שנעשו לאחרונה מעורבים מינונים יומיים של ויטמין D2 וויטמין D3 מראים כי הם יעילים באותה מידה לחיזוק רמות ויטמין D שלך.

לכן, סוג של ויטמין D אתה מקבל פחות חשוב מאשר מקבל את המינון הנכון ולוודא את הרמות שלך נמצאים בטווח הנכון, כדי למנוע מחסור. רוב המומחים ממליצים על 600 עד 800 IUs של ויטמין D ליום. (כמות ויטמין D במזונות ותוספי מזון באה לידי ביטוי בדרך כלל במונחים של יחידות בינלאומיות, או IUs.)

בלוג זה מספק מידע כללי ודיונים על בריאות ונושאים קשורים. המידע והתכנים האחרים המופיעים בבלוג זה, באתר או בחומרים מקושרים אינם מיועדים ואין לראות בהם, או להשתמש בהם כתחליף לייעוץ רפואי, אבחון או טיפול.

המוצרים הטובים ביותר ב- Aliexpress:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *