היתרונות של אבקת חלבון חלבון ביצה

5 היתרונות העיקריים של אבקת חלבון חלבון ביצה

אבקות חלבון הן מקורות חלבון מרוכזים המופקים ממקורות מן החי או מהצומח. מי גבינה, קזאין, סויה, אורז, קנבוס וחלבון אפונה הם הזנים הנפוצים ביותר של תוספי מזון אלה. אבקת חלבון חלבון ביצה היא סוג חדש יחסית של אבקת חלבון שזה בדיוק מה שזה נשמע: אבקת חלבון ביצה. חלבוני ביצה הם המרכיב הלבן של ביצה המקיף את החלמון ומורכב מ-90% מים ו-10% חלבון. למעשה, חלבון הביצה מהווה למעלה מ-70% מסך החלבון בביצה. על הנייר, נראה כי אבקות חלבון חלבון ביצה דומות למדי לאבקות חלבון פופולריות אחרות, עם תכולת חלבון גבוהה (80%) ותכולת שומן ופחמימות נמוכה. דמיון זה הוא יתרון מכיוון ששתי אבקות החלבון הוכחו כיעילות.

מהי אבקת חלבון לבן ביצה?

אבקת חלבון ביצה, כאמור, נוצרת מהרכיב הלבן של ביצה, למעט החלמון. אבקת חלבון ביצה היא סוג חדש יחסית של אבקת חלבון שצוברת פופולריות במהירות.

חלבון ביצה הוא מקור מצוין לחומרים מזינים, חומצות אמינו חיוניות וחלבונים עבור אלה עם אי סבילות ללקטוז או שפשוט רוצים מקור חלבון בריא שמשתלב היטב במתכונים, שייקים וחטיפים אפויים.

אמנם יש כמה הוכחות מבטיחות מאחורי הביצועים של חלבון ביצה, אבל הבעיה נשארת: האם הוא טוב יותר ממי גבינה וקזאין? או שזו רק חלופה בת קיימא.

אנחנו עומדים לגלות, אבל קודם כל: איך הוא עשוי, וכיצד כדאי לצרוך אותו?

איך מייצרים אבקת חלבון ביצה

יש כ-3.6 גרם חלבון לחלבון ביצה במצבו המלא. מצד שני, יש בו מעט מאוד פחמימות, כולסטרול או שומנים רוויים, מה שהופך אותו למקור החלבון האורגני הגדול ביותר על פני כדור הארץ. בנוסף לטוהר שלהם, חלבוני ביצה מכילים את כל חומצות האמינו החיוניות הדרושות לגירוי סינתזת חלבון, מה שמוביל לצמיחת שריר.

כף אחת של אבקת חלבון ביצה מכילה 110 קלוריות, 25 גרם חלבון, 0 גרם שומן ו-2 גרם פחמימות בהשוואה לאבקות חלבון אחרות.

פשוט משלימים אותה כמו כל אבקת חלבון אחרת בעת בחירת אופן השימוש בה (מי גבינה, קזאין וכו'). כתוצאה מכך, כפית אחת בשילוב עם מים כשייק לאחר אימון תהיה האפשרות הטובה ביותר!

בישול ואפייה עם אבקת חלבון חלבון ביצה הוא גם רעיון נהדר!

היתרונות של אבקת חלבון חלבון ביצה

1. חלבון מחלבוני ביצה הוא באיכות מעולה.
לא רק שלאבקת חלבון ביצה יש תכולת חלבון גבוהה (25 גרם למנה של 30 גרם), אלא שהיא גם באיכות מעולה.

אכן, זה עשוי להיות אנדרסטייטמנט, שכן לביצים יש את 'ציון חומצות אמינו מתוקנות לעיכול חלבון' הגדול ביותר, המודד את איכותו ועיכולו של חלבון בין כל הארוחות השלמות.

ביצים גם עשירות בחומצות אמינו חשובות, אותן יש לקבל דרך התזונה, והן ידועות כזרז לסינתזת חלבון. הוא במקום השני רק לאבקת חלבון מי גבינה מבחינת תכולת לאוצין (2682 מ'ג למנה של 30 גרם) – חומצת האמינו בעלת ההשפעה הגדולה ביותר על בריאות השרירים.

2. לחלבון חלבון ביצה יש את הפוטנציאל לשפר את הרכב הגוף והביצועים.
בהשוואה לאבקות חלבון סטנדרטיות יותר, אבקת חלבון חלבון ביצה יכולה להיות בעלת השפעות דומות על הרכב הגוף והביצועים, כצפוי מהפרופיל התזונתי.

למרות שיש מעט מחקרים על אבקת חלבון חלבון ביצה, הוכח שהיא מגבירה באופן דרמטי את הכוח בקבוצות אימון התנגדות.

תוסף זה נמצא גם בניסויים בבעלי חיים כדי להפחית את מסת השומן בגוף על ידי הגברת חמצון בכבד.

3. זה תחליף מי גבינה ללא חלב
אנשים רבים אינם סובלניים ללקטוז, כלומר אינם יכולים לעכל את הסוכר, וכתוצאה מכך נפיחות ואי נוחות בבטן.

כתוצאה מכך, אבקת חלבון חלבון ביצה מהווה תחליף פרקטי ואיכותי לחלבוני חלב מסורתיים יותר כמו מי גבינה וקזאין.

4. זה מבטל את הקלוריות הנוספות מביצים שלמות.
למרות שרק אכילת חלבוני ביצה מונעת ממך את רוב עושר הוויטמינים והמינרלים המצויים בחלמון, החלמון מכיל גם את רוב הקלוריות, השומן והכולסטרול.

לכן זה עשוי להיות מתאים יותר לאנשים המעוניינים להפחית משקל כדי לחסל את מרכיב החלמון של ביצה.

מכיוון שאבקת חלבון חלבון ביצה היא פשוט צורה מרוכזת של חלבוני ביצה במצבם הטבעי, היא יכולה להיות גם אלטרנטיבה בת קיימא, במיוחד עבור ספורטאים עם צורך בחלבון גבוה. לדוגמה, מנה אחת של אבקת חלבון חלבון ביצה מכילה את אותה כמות חלבון כמו 4 ביצים שלמות (אבל עם תוספת של 20 גרם שומן!).

5. דל בשומן רווי וכולסטרול, חלבון חלבון ביצה
מקורות חלבון רבים מהחי, כמו ביצים, נלקחים באופן טבעי עם צריכת שומן רווי וכולסטרול גבוהה.

הקהילה המדעית עדיין מתלבטת על ההשפעות של צריכה גבוהה של שומן רווי. כמה ראיות העלו כי לשומן רווי יש את היכולת להעלות את רמות ה-LDL בדם על ידי הפחתת פעילות ה-LDL-כולסטרול, כמו גם הגברת קצב חמצון ה-LDL הגורם לדלקת כרונית. מכיוון ש-LDL הוא חומר הנצמד לדופן העורקים וגורם להיווצרות רובד על דפנות העורקים, שומן רווי קשור להתפתחות הפרעות קרדיווסקולריות.

כולסטרול תזונתי והשפעתו על רמות הכולסטרול בדם נתונים למחלוקת דומה. למרות שיש פחות עדויות הקושרות כולסטרול תזונתי לעליית רמות כולסטרול בדם, יש הרבה עדויות להיפך. לכולסטרול בתזונה עשויה להיות השפעה זו באמצעות הגברת צריכת חלקיקי LDL-כולסטרול מחומצנים, מה שמקל על היווצרות משקעי שומן על דפנות כלי הדם. הידוע גם בשם הגן ApoE4, ישנם 'משיבים-היפר' ביולוגיים בעלי נטייה תורשתית לכולסטרול גבוה.

במקרה של ביצים, מטה-אנליזות מדעיות מפוצלות כעת אם הן מסוכנות או לא. חלק מהמחקרים מצביעים על הסכנות האפשריות של ביצים, בעוד שאחרים  אינם קובעים קשר בין צריכת ביצים לסכנות בריאותיות.

בכל מקרה, אבקת חלבון חלבון ביצה היא אופציה טובה עבור אנשים שמודאגים מהסכנות הפוטנציאליות של רכיבי תזונה אלה מכיוון שהיא דלת שומן (1 גרם למנה של 30 גרם) וללא כולסטרול.

אבקת חלבון מי גבינה לעומת אבקת חלבון חלבון ביצה

לכן, אם אתה לא סובלני ללקטוז ונהנה מהקלוריות הנוספות, אולי אתה תוהה אם לעבור מאבקת חלבון מי גבינה או קזאין לאבקת חלבון חלבון ביצה חדשה יותר, פחות נחקרה, היא רעיון טוב.

זה תלוי, כמו בכל התגובות בענף הבריאות והכושר. זה מסתמך על מגוון דברים, כולל הטעם שלך, הכסף, השאיפות והמצב הבריאותי שלך. חלבון מי גבינה, לעומת זאת, קיים כבר עשרות שנים, בעוד שחלבון חלבון ביצה לא קיים. אז זה מובן אם אתה אוהב את הראשון. יתר על כן, אם בניית שריר היא המטרה העיקרית שלך, חלבון מי גבינה הוא סוג החלבון היחיד שמכיל יותר לאוצין לגרם מאשר חלבון חלבון ביצה. כפי שאתה יכול לראות, לאוצין הוא גורם חשוב בזיהוי מקור החלבון האידיאלי לצמיחת שרירים.

למרות זאת, הפרופילים התזונתיים של אבקת חלבון חלבון ביצה ואבקת חלבון מי גבינה ניתנים להשוואה, כאשר בכל כף יש 25 גרם חלבון. למי גבינה יש 10 יותר קלוריות לכל כף, 2 יותר גרם שומן ו-1 יותר גרם פחמימה מחלבון רגיל.

בין אם אתה משתמש באבקת חלבון חלבון ביצה ובין אם לא, אתה לא יכול להכחיש את יעילותה. יתר על כן, תכונה אחת שמייחדת את אבקת חלבון חלבון הביצה מהמתחרים היא היתרונות העיכול שלה.

בעוד מי גבינה וקזאין, המופקים מחלב חלב, קשורים לבעיות עיכול כמו הפרעות עיכול, גזים, נפיחות ושלשולים, חלבון חלבון ביצה מבטל את זה.

ערבוב אבקת חלבון ביצה עם תערובת מי גבינה או קזאין האהובה עליך באמת יכול להציע לך את המתכון האופטימלי לבניית שרירים אם תמשיך להשלים עם מי גבינה או אבקת חלבון קזאין.

לסיכום, ללא קשר לעמדתכם לגבי הטיעון של מי גבינה מול חלבון חלבון ביצה, אני ממליץ לנסות!

חסרונות אבקת חלבון חלבון ביצה

בעוד שאבקת חלבון ביצה היא בעליל מזין ועתיר חלבון וחומצות אמינו בשל היעדר החלמון, ייתכן שאתה מפספס מספר חומרים מזינים ונוגדי חמצון חשובים.

זה עשוי להיות חיסרון עבור חלק, בהתאם לסיבה שלך להשלים עם אבקת חלבון חלבון ביצה.

יתר על כן, בעוד שאי סבילות ללקטוז נפוצה הרבה יותר מאלרגיות על בסיס ביצים, אלרגיות לביצים אכן קיימות. כתוצאה מכך, ייתכן שאנשים שאלרגיים לביצים ומוצרי ביצים לא ירצו להשתמש באבקת חלבון חלבון ביצה.

אם אתה משלים עם אבקת חלבון חלבון ביצה ולא בטוח אם יש לך אלרגיה, אתה תגלה די מהר. גזים, נפיחות, הפרעות עיכול, התכווצויות ושלשולים הם כולם תסמינים שכיחים.

בקיצור, אבקת חלבון חלבון ביצה בטוחה בדרך כלל לאנשים שאין להם אלרגיות; עם זאת, אלו שאלרגיים לביצים ולמוצרים המבוססים על ביצים עלולים לחוות השפעות שליליות.

מחשבות אחרונות

אמנם אין להכחיש את היתרונות המוזכרים במאמר זה, אך נדרש מחקר נוסף בנושא. למרבה הצער, בעוד אבקת חלבון חלבון ביצה היא מקור חדש יותר לחלבון, היא לא נבדקה ביסודיות כמו מתחרים כגון מי גבינה, קזאין, סויה ואחרים.

יתר על כן, בעוד שהפרופיל התזונתי הבסיסי של אבקת חלבון ביצה דומה לזה של אבקות החלבון הפופולריות ביותר בשוק, מוקדם מדי לומר אם היא עדיפה. מכיוון שחלמון הביצה צפוף החומרים הוסר, הוא חסר נוגדי חמצון. הוא גם חסר את היתרונות שיש לקזאין ומי גבינה.

עם זאת, אבקת חלבון חלבון ביצה היא אבקת חלבון איכותית עם הוכחות מדעיות לגיבוי טענותיה. בנוסף, עבור אנשים עם אי סבילות ללקטוז או אלרגיות למוצרי חלב, אבקת חלבון חלבון ביצה היא אפשרות תוספת מצוינת.

לסיכום, אם אתה משתמש באבקת חלבון חלבון ביצה כמקור העיקרי שלך לתוסף חלבון, אל תטעה שזה ביצה מלאה. כל שעליך לעשות הוא לקבל את היתרונות כפי שהם ולהמשיך לאכול תזונה מאוזנת היטב המבוססת על מזון מלא ועשירה בכל מאקרו ומיקרו-נוטריינטים.

כל מה שנשאר עכשיו זה בשבילך לנסות את זה בעצמך! מי יודע, אבקת חלבון חלבון ביצה עשויה להפוך לתוסף החלבון החדש האהוב עליך!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.