מה עדיף: לערבב חלבון עם חלב או מים?

123

להוספת חלבון מי גבינה נוסף לתזונה היו מספר יתרונות שתועדו היטב במספר מחקרים לאורך השנים. הוספת חלבון מי גבינה נוסף זה עוזרת לגופך לסנתז חלבון, אשר בתורו טוב להתאוששות ולבניית שרירים. רבים צורכים חלבון מי גבינה בצורת שייקים, אך האם עדיף לערבב את אבקת החלבון עם חלב או עם מים? עשינו את המחקר כדי שלא תצטרך. בואו נסתכל מקרוב:

ערבוב אבקת חלבון מי גבינה עם מים – האם זה הכי טוב?

אם אתם מחפשים שהחלבון שלכם ייספג מהר בגוף, ערבוב עם מים הוא הבחירה הטובה ביותר. זה מועיל לגוף שכן כאשר הגוף שלך סופג חלבון, הוא יכול להתחיל לתקן את השרירים לאחר אימון כבד. חלבון מי גבינה המשולב במים נספג הרבה יותר מהר מנוזלים אחרים והוא אופציה נוחה הרבה יותר מכיוון שהוא נגיש בקלות בכל חדר כושר, בית או מקום אימון.

בנוסף, מים מכילים אפס קלוריות, ולכן היא בחירה מושלמת אם אתה מצמצם את צריכת הקלוריות שלך. מים יכולים גם להחזיק מעמד זמן רב יותר אם אתה מוביל את שייק החלבון שלך ואינם נכבים. ניתן לצרוך אותו כקרח או פושר והוא אופציה משתלמת יותר אם אתם בתקציב מצומצם.

ערבוב אבקת חלבון מי גבינה עם חלב – האם זה הכי טוב?

עבור אלה שאוכלים מוצרים מן החי, הבחירה הפופולרית ביותר לשתות עם חלבון היא חלב פרה. אחת הסיבות לכך היא שלחלב פרה מעורבב עם אבקת חלבון מי גבינה יש טעם טוב יותר ומרקם קרמי יותר, מה שמקל על שתייה בהשוואה לשייקים על בסיס מים שהם דקים יותר.

לחלב יש גם מספר יתרונות בריאותיים נוספים המהווים יתרון לשגרת האימונים שלך. הוא מכיל קזאין, סוג של חלבון המסייע לצמיחת שרירים, מפחית את רמות הרעב ויש לו פפטידים אשר ידועים כמפחיתים את לחץ הדם. הוא מכיל מספר ויטמינים ומינרלים כולל אשלגן, ויטמין A, זרחן, ויטמין B12, ויטמין A וריבופלבין, שלכל אחד מהם יש מספר יתרונות בריאותיים שונים.

אבל חלב לא רק נותן לך חלבון נוסף, יש לו גם רמות מוגברות של פחמימות ושומן בהשוואה למים. לדוגמה, אם נסתכל על חלב מלא, הוספת 200 גרם של זה לחלבון שלך תוביל לתוספת של 130 קלוריות בסך הכל, 10 גרם פחמימות ו-7 גרם שומן, שאותם תצטרכו לשלב בתזונה שלכם. למי שמחפש להגדיל ולבנות מסת ושריר, הוספת חלב לחלבון היא דרך מצוינת לעשות זאת מבלי להרגיש שאתה אוכל יותר מדי. עם זאת, אם אתה מנסה להשיל משקל ולפתח שריר רזה, חלב עשוי להיות לא אופציה טובה מכיוון שאתה מבזבז קלוריות – במיוחד אם אתה צורך יותר משייק חלבון אחד ביום מכיוון שזה מוסיף אלפי קלוריות בשבוע.

רמות גבוהות של סידן נמצאות גם בחלב. סידן מצוין לחיזוק השיניים והעצמות. זהו יתרון עבור אלה המחפשים לבנות שרירים, במיוחד מפתחי גוף ומרימי משקולות שכן חיזוק השלד יכול לסייע בתמיכה בשרירים אלו. לסידן יש גם מספר יתרונות נוספים, כולל סיוע בוויסות התכווצויות השרירים, הורדת לחץ הדם ושיפור הכולסטרול.

החיסרון של שימוש בחלב פרה כדי לערבב עם החלבון שלך הוא שלוקח יותר זמן לספיגה מאשר מים. הסיבה לכך היא שקזאין, המהווה כ-80% מהחלבון שנמצא בחלב, הוא חלבון שנספג לאט. זה אומר שהגוף שלך לא יתאושש מהר כמו כאשר החלבון מעורבב עם מים.

אפשרויות חלב לאנשים עם אי סבילות ללקטוז

אם אתם מחפשים אלטרנטיבה לערבב אבקת חלבון מי גבינה עם מים, אך אינכם סובלניים ללקטוז או טבעוניים, ישנן מספר חלופות לחלב פרה. הן גם אפשרויות אתיות יותר אם אתה מודאג מההשלכות האתיות של שתיית חלב פרה. עם זאת, חשוב לציין שחלופות רבות אינן מציעות את אותן יתרונות כמו חלב פרה. בעוד שרבים עשויים להסתכל על חלב סויה, ישנן מספר השפעות הורמונליות שליליות מתועדות, ולכן עדיף להימנע מכך.

במקום זאת, חלב שקדים הוא בחירה פופולרית, אך אין בו את אותן רמות סידן כמו בחלב פרה, כך שתצטרך לחפש במקום אחר מקור לסידן. אלטרנטיבה פופולרית נוספת לצמחונים, טבעונים או לסובלים מאי סבילות ללקטוז היא חלב סויה. חלב סויה מכיל מעט סיבים ונחשב לאופציה בריאה טובה.

אם אתה בוחר בחלופות חלב כלשהן, חשוב לוודא שאתה מקבל את היתרונות הבריאותיים של החלב שאתה לא מקבל מחלופות אלה ממקורות אחרים. אלה כוללים סידן, אשלגן, ויטמין A וויטמין B12.

גם לקרוא:

אבקת חלבון מי גבינה – חלב מול מים: השורה התחתונה

כעת, לאחר שבדקנו את היתרונות של שימוש בחלב חלבון מי גבינה ובמים, ברור שאין מנצח. בחירת האפשרות הטובה ביותר עבורך תלויה ביעדים האישיים שלך ובמה שאתה רוצה להשיג בטווח הארוך. אם אתה רוצה להפחית את הנפיחות, לעכל חלבון במהירות ולצמצם קלוריות, אז מים הם ההימור הטוב ביותר שלך. אם אתה מחפש תערובת חלבון שתתעכל לאורך זמן ארוך יותר ורוצה להגדיל את צריכת הקלוריות שלך, חלב הוא ההימור הטוב ביותר שלך.

אם אתם מעדיפים את המרקם של שייק חלבון עם חלב אבל מחפשים פחות קלוריות, אז שימו לב לסוג החלב בו אתם משתמשים, שכן לכל סוג יש אחוז שומן שונה. ככל שתכולת השומן גבוהה יותר, כך החלב מכיל יותר קלוריות. בחלב מלא יש את אחוז השומן הגבוה ביותר – כ-3.5%, דל שומן – כ-2%, וחלב דל שומן מכיל פחות מ-0.3% שומן. לא משנה עם מה אתה מערבב את החלבון שלך, אתה כבר בדרך הנכונה לאכילה בריאה ולשינוי הגוף שלך. תמשיך להתאמן קשה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.