המיתוסים העיקריים על עלייה במסת שריר

המיתוסים על עלייה במסת שריר

Last Updated on אוקטובר 14, 2022 by admin

כמו הרבה דברים אחרים בחיים, כושר, ירידה במשקל ובניית שרירים מוקפים במיתוסים, מידע מוטעה ושקרים מוחלטים. והגרוע מכל, עכשיו, בזכות האינטרנט והמדיה החברתית, לכל אחד יש פלטפורמה שבה הם יכולים להפיץ את המידע השקרי הזה בלחיצת כפתור.
במקרים רבים, למיתוסים אלו לא תהיה השפעה על ההתקדמות שלך. במקרים אחרים, הם עלולים לעלות לך הרבה זמן ואנרגיה ואף להוביל לפציעה או מחלה.

הנה כמה מיתוסים נפוצים של בניית שרירים שכל מרים משקולות צריך לדעת.

1. שומן הופך לשרירים ולהיפך

שומן ושרירים הם שני דברים שונים לחלוטין. שומן, המכונה גם רקמת שומן, הוא בעצם אנרגיה מאוחסנת. מצד שני, השרירים מורכבים מצרורות של סיבים מקבילים והם מתכווצים, אלסטיים וניתנים להרחבה. מבחינת הדמיון, הם כמו שמן ומים, ואחד לא יכול להשתנות לשני.

עם זאת, אולי נראה שיש אמת מסוימת במיתוס הזה. אם תתאמן חזק ותראה מה אתה אוכל, מאגרי השומן שלך יצטמצמו והשרירים שלך יגדלו. לעומת זאת, אם תפסיקו להתאמן ותאכלו עודף קלוריות, השרירים שלכם יתכווצו ומאגרי השומן שלכם יגדלו.

שומן לא הפך לשריר, ושריר לא הפך לשומן. כל מה שקרה הוא שינוי ביחס בין מאגרי השומן למסת השריר. הגוף שלך הוא מכונה מדהימה, אבל אלכימיה היא לא בין היכולות שלה!

2. יותר חלבון פירושו יותר שרירים

יותר חלבון לא אומר יותר גודל שריר. יש רק יותר מזה, זה הכל, ולעתים קרובות זה חסר תועלת. כמות החלבון המקסימלית שניתן לצרוך בארוחה אחת לבניית שריר היא 30 גרם (תלוי במבנה הגוף, סוג האימון וחילוף החומרים). מעבר לכמות זו של 30 גרם לא אומר שהשרירים יגדלו. זה רק ייצור עומס על הכליות והמעי הגס, ואף יוביל לעלייה במשקל. מומחים אומרים שלפני שפונים לתוספי מזון, כדאי להתמקד בתזונה מאוזנת ולכתוב את כמות החלבון הנצרכת ביום.

המוצרים הטובים ביותר ב- Aliexpress:

3. לטבעונים קשה יותר לבנות שרירים

זהו טיעון מאוד שנוי במחלוקת שהועלו על ידי אחדים. האמת היא שבניית שרירים בתזונה טבעונית טהורה היא בהחלט אפשרית, רק קצת יותר איטית. מקורות חלבון מבוססי סויה כמו טופו וטמפה הם בחירה מצוינת לטבעונים בוני שרירים, אומרים מומחים. מנה אחת של טמפה מכילה 30 גרם חלבון. אנשים רבים גם נשבעים בכוחם של זרעי צ'יה ופשתן, קינואה ועדשים ישנות וטובות, העשירות בחלבון.

4. שרירים גדולים עושים אותך איטי ומגושם

אנשים רבים מאמינים ששרירים גדולים יכולים להפוך אותך ל'שרירי'. הם גם אומרים ששרירים גדולים עושים אותך איטי ומגושם. המיתוס הזה היה כל כך נפוץ עד שמאמנים רבים 'אסרו' על אימוני כוח מלוחות הזמנים של הספורטאים שלהם, וכל הספורטאים שרצו להרים משקולות נאלצו לעשות זאת בסתר.

האמת היא שהגברת הכוח יכולה להביא יתרונות עצומים כמעט לכולם ולהגביר את כל סוגי הביצועים, כולל מהירות וסיבולת. ככל שאתה חזק יותר, כך תצטרך פחות מאמץ לבצע את רוב התרגילים הגופניים, כולל ריצה, קפיצה, חבטות וזריקה. פחות מאמץ פירושו פחות עייפות וביצועים טובים יותר במאמץ מרבי.

בחיי היומיום, הגברת כוח וסיבולת יכולה להקל ומהנה עבורך לעשות את הדברים הכי רגילים, כי זה דורש פחות מאמץ. דברים כמו לשחק עם ילדים/אחיינים ואחיינים, לטייל עם הכלב, לנקות, לפתוח קופסאות שימורים, לסדר מחדש רהיטים – אתה רואה למה אנחנו מתכוונים?

באשר להצמדת השרירים, שרירים גדולים עלולים לפגוע בניידות ובגמישות, אך רק אם אינך מאזן את תוכנית אימוני הכוח שלך עם עבודת ניידות נאותה. עבודה של שרירים ומפרקים באמצעות טווח תנועה מלא מבטלת את ההשפעה הפוטנציאלית של אימוני כוח לגרום להתכווצות שרירים. לא משוכנע? מתעמלים מאוד שריריים וגמישים מאוד. אותו הדבר ניתן לומר על מרימי משקולות אולימפיים, רקדנים מקצועיים ואומני לחימה. טוב שאף אחד לא אמר להם ששרירים גדולים יגרמו להם להיות נוקשים ומגושמים!

5. השריר יהפוך לשומן אם תפסיק להתאמן

זה מצחיק, אבל שרירים ושומן הם שתי רקמות שונות לחלוטין. לדברי מומחים, אם תפסיק להתאמן, גודל השריר שלך יקטן, אבל השריר עצמו לא יהפוך לשומן! אם אתה לא מתאמן ולא מקפיד על התזונה שלך, השומן יכול לעלות, אבל אחד לא הופך לאחר.

6. חזרות נמוכות לבניית שרירים, חזרות גבוהות לירידה במשקל

ספורטאים רבים מגלים שחזרות נמוכות הן הטובות ביותר לבניית שרירים וחזרות גבוהות להורדת שומן. למעשה, תזונה והוצאה קלורית הם ההיבט החשוב ביותר לאובדן שומן, בעוד שיש צורך במגוון דפוסי חזרות כדי להשיג גודל שריר מרבי.

אם תאכל פחות, הגוף שלך ישרוף שומן לדלק, לא משנה באיזה טווח חזרות אתה משתמש. למעשה, כדי לשמר את השרירים בזמן דיאטה, עדיף להשתמש במשקלים כבדים יותר ובחזרות נמוכות. חזרות גבוהות עם משקל קל עלולות להוביל לאובדן שרירים. השתמש במגוון אפשרויות סט וחזרות כדי לאתגר את השרירים שלך כל הזמן ולשמור על האימונים שלך מעניינים ופרודוקטיביים. התאם את התזונה שלך בהתאם ליעד שלך.

אל תערער את ההתקדמות שלך על ידי נפילה של המיתוסים האלה. במקום זאת, השתמש בעקרונות מוכחים מדעית כדי להנחות את האימונים שלך. מיתוסים רבים דומים לאמת, אבל אם תחפרו לעומק ותערכו מעט מחקרים, תגלו במהרה שרק מעטים מהם מבוססים, ורובם הם רק משאלת לב, מדע פסבדו ושמועות.

המוצרים הטובים ביותר ב- Aliexpress:

גם לקרוא:

7. אין כאב – אין תוצאה

כאבי שרירים הם אף פעם לא אינדיקטור להתקדמות. רוב חובבי הכושר עד היום מחזיקים באמונה המוזרה שרק כאב מביא לתוצאות. כאבי שרירים עשויים בהחלט להיות סימן לעייפות ולתת תזונה. אינדיקטורים אמינים יותר הם הגידול בכוח ההרמה ומספר החזרות, כמו גם המראה.

8. ככל שאתה מתאמן יותר זמן, כך התוצאות טובות יותר

כמו בכל תחום בחיים, איכות על כמות, כך זה בכושר. מנוחה והתאוששות חשובות לא פחות מהאימון עצמו. הרעיון שאימונים ארוכים או חוסר מנוחה יביאו לתוצאות הוא אשליה. במקום זאת, התמקד באימונים קצרים ואינטנסיביים.

בלוג זה מספק מידע כללי ודיונים על בריאות ונושאים קשורים. המידע והתכנים האחרים המופיעים בבלוג זה, באתר או בחומרים מקושרים אינם מיועדים ואין לראות בהם, או להשתמש בהם כתחליף לייעוץ רפואי, אבחון או טיפול.

המוצרים הטובים ביותר ב- Aliexpress:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *