8 תוספי הברזל הטובים ביותר של 2021, על פי דיאטנית

תוספ ברזל מומלץ

ברזל הוא מינרל חיוני שגופנו זקוק לו לצמיחה והתפתחות. בעיקרון, זה הדלק שהגוף שלנו משתמש בו כדי לייצר המוגלובין, חלבון תאי דם אדום האחראי לנשיאת חמצן מהריאות לכל חלקי הגוף, ומיוגלובין, חלבון המספק חמצן לשרירים. בנוסף, זה חיוני על מנת ליצר הורמונים ורקמות חיבור.

רוב האנשים סופגים את הברזל שהם צריכים ללא תוספת. עם זאת, קבוצות ספציפיות של אנשים נוטים יותר מחסור בברזל, במיוחד אלה שאינם מקבלים מספיק בתזונה שלהם, כמו טבעונים וצמחונים. נערות ונשים עם תקופות קשות, נשים בהריון ובני נוער, תינוקות (במיוחד אם הם מוקדמים או במשקל לידה נמוך), תורמי דם תכופים, ואנשים עם סרטן, הפרעות במערכת העיכול או אי ספיקת לב – גם נוטים יותר להיות לקויים.

מחסור בברזל הוא אחד הליקויים התזונתיים הנפוצים ביותר בעולם, המשפיע על כ -2 מיליארד אנשים.

ללא ברזל הולם, אדם עלול לפתח אנמיה מחוסר ברזל. בעוד מחסור בברזל לטווח קצר יכול להיעלם מעיניו – בשל העובדה שהגוף ישתמש בברזל שכבר מאוחסן – הסימפטומים יכולים להתעורר ברגע שהברזל מתרוקן מהגוף. תסמינים נפוצים כוללים עייפות קיצונית, עור חיוור, ציפורניים שבירות, סחרחורת, רגליים קרות או ידיים, וקוצר נשימה. בעיות לב כגון קצב לב מהיר או לא סדיר הן גם ביטויים אפשריים של דלדול ברזל.

לפני נטילת תוסף ברזל, אתה צריך לברר אם אתה ברזל לקוי, אשר ניתן לקבוע באמצעות בדיקת דם פשוטה במשרדו של הרופא שלך. אם אתה קובע כי אתה ברזל לקוי, אתה צריך לזכור כמה דברים לפני נטילת תוספת. קח סידן בנפרד, כפי שהוא יכול להפריע לספיגת ברזל. שקול לקחת ברזל עם ויטמין C, כפי שהוא יכול לשפר את ספיגת הברזל. כמו כן, אתה עלול להיתקל כמה תופעות לוואי, הנפוץ ביותר שבהם הוא עצירות.

הנה תוספי הברזל הטובים ביותר:

  • הטוב ביותר בסך הכל: טבליות ברזל Slow Fe Iron

טבליות ברזל Slow Fe Iron

טבליות ברזל איטיות הן טבליות ברזל מומלצות על ידי רופא וחזקות ביותר שיספקו 45 מיליגרם של ברזל אלמנטרי – שווה ערך ל-142 מיליגרם של ברזל גופרתי – ביעילות. אחד הדברים הנהדרים בהם הוא שהם משחררים לאט, ומספקים ברזל לאורך תקופה ארוכה יותר של זמן כדי להפחית את כל תופעות הלוואי האפשריות במערכת העיכול – כולל בחילה, אי נוחות בבטן, או עצירות. גלולות קלות לבליעה אלה מיועדות לשימוש יומיומי, זמינות כמעט בכל מקום, והן גם ידידותיות לתקציב.

  • הטוב ביותר עם ויטמין C: אנקפסולציות טהורות ברזל-C

Pure Encapsulations
אנקפסולציות טהורות היא חברה מוערכת מאוד בתעשיית הוויטמינים והתוספים, המציעה תוספי תזונה היפו-אלרגניים באיכות גבוהה שהם טבעוניים, גלוטן וללא תנאים מהונדסים גנטית. נטילת ברזל יחד עם ויטמין C – הידוע גם בשם חומצה אסקורבית – יכולה לקדם את הספיגה.

כל אחת מכמוסות הברזל-C שלהם מספקת 15 מיליגרם ברזל, חצי כמו גליצינאט ברזל וחצי כמו אספרטט ברזל, יחד עם ויטמין C, חומצה אסקורבית, וכתוצאה מכך ספיגה אופטימלית. בשל העובדה כי זה לא שחרור איטי ומציע מינון נמוך יותר של ברזל, אחד עד שתי כמוסות מדי יום מומלץ.

  • הנוזל הטוב ביותר: Flora Floradix Iron + Herbs Liquid

Flora‏, Floradix, תוסף תזונה צמחי + ברזל, נוסחת תמצית נוזלית, 250 מל (8.5 אונקיות נוזל)

נטילת ברזל בצורה נוזלית יכולה להיות קלה יותר על הבטן. Floradix הוא תוסף ברזל נוזלי נספג בקלות על בסיס צמחי המכיל ברזל אורגני בנוסף לתמציות עשבי תבר, מיצי פירות וויטמינים C ו- B קומפלקס.

המינון המומלץ הוא 10 מיליליטר פעמיים ביום, מתן 15 מיליגרם של ברזל אלמנטרי. זכור כי אם אתה אנמי מאוד, זה כנראה לא הולך להיות מספיק כדי לשחזר את רמות הברזל שלך.

  • הלוח הטוב ביותר: Feosol Bifera Iron Caplets

Feosol Bifera Iron Caplets

Feosol Complete with Bifera הוא קפליית ברזל חד-יומית המציעה 28 מיליגרם ברזל עדין. שלא כמו תוספי ברזל אחרים הוא מציע גם heme וגם ברזל שאינו heme, אשר מסייע לשפר את הספיגה תוך שמירה על תופעות לוואי במערכת העיכול במינימום.

  • האורגני הטוב ביותר: New Chapter Iron Complex Tablets

New Chapter Iron Complex Tablets

New Chapter is a go-to brand for anyone looking for high-quality, certified organic vitamins and supplements. Their Iron Complex is a once-daily supplement offering 9 milligrams of whole food fermented ferrous fumarate iron and powerful probiotics in the form of lactic acid bacteria, which will help prevent digestive complications.

In addition, there are complementary nutrients—including vitamin C, vitamin E, folate, and B12—as well as herbs like ginger, turmeric, and peppermint to support stress, energy, and digestion.

  • סוכריות הגומי הטובות ביותר: BeLive Iron Gummies

BeLive Iron Gummies

זה יכול להיות קשה לקבל ילדים (או אפילו מבוגרים עקשנים) לקחת תוסף ברזל. סוכריות גומי מברזל BeLive הן מחליף המשחק האולטימטיבי עבור אלה שיש להם התנגדות קפליות או כמוסות. לא רק שהם טעימים עם הצבע המלאכותי שלהם וטעם הענבים נטול הטעם שלהם, אלא שהם מציעים 10 מיליגרם ברזל למנה של שני סוכריות גומי – בנוסף לוויטמין C, ויטמין A, חומצה פולית, אבץ וויטמין B קומפלקס (B3, B5, B6, B12).

בשורה התחתונה, הם דרך קלה ויעילה לספק את המינרל בצורה קלה לעיכול וטעימה. אוהדים טוענים שהם קלים על הבטן ומערכת העיכול והם נוטים פחות לגרום לעצירות.

  • הטבעוני הטוב ביותר: MegaFood Blood Builder Minis

MegaFood Blood Builder Minis

MegaFood היא חברת תוספת מעולה כי כבר עושה באיכות גבוהה, תוספי מזון מלא במשך 50 שנים. טבליות המיני של בונה הדם שלהם נטולות גלוטן, מוצרי חלב, סויה ו-GMOs, והן גם טבעוניות וכשרות מוסמכות. כל מנה של שתי טבליות מספקת 25 מיליגרם של ברזל, ויטמין C לקידום הספיגה, וחומצה פולית ו- B12 לייצור תאי דם אדומים בריאים, המופקים מסלק, תפוזים וברוקולי.

  • התקציב הטוב ביותר: Amazon Elements Iron Capsules

Amazon Elements Iron

ברזל יכול להיות תוספת יקרה במיוחד – בעלות של למעלה מ-30 דולר לחודש. אם אתם מחפשים משהו קצת יותר ידידותי לתקציב, אנו מציעים אמזון אלמנטס ברזל, המציע אספקה של שישה חודשים של 18 מיליגרם כמוסות של ביסגליצינאט ברזל.

הם נטולי גלוטן וטבעוניים ואינם מכילים צבעים, חומרי טעם או חומרים משמרים כימיים מלאכותיים. בעוד הסוקרים אינם משוגעים על הטעם לאחר, הם טוענים כי כמוסות אלה יעילים מאוד בהגברת רמות הברזל ללא כל תופעות לוואי במערכת העיכול.

מסקנה

טבליות ברזל Fe איטי (ראה באמזון) הם תקן הזהב בבניית דם, מומלץ על ידי רופאים כשיטה בטוחה, יעילה, ללא תופעות לוואי של אספקת מינונים גבוהים של המינרל. למרות שהם לא ממש זולים כמו חלק ממוצרי הברזל האחרים ברשימה שלנו, הם מציעים פי שניים עד שלושה מכמות הברזל מרובם. במילים אחרות, אתה מקבל יותר מפץ עבור הכסף שלך.

 

מה לחפש בתוספת ברזל

תקציב:

עלות הברזל משתנה באופן משמעותי – נעה בין $1.80 ליותר מ-$25 לחודש. בעוד כל הסוגים, המותגים והטפסים השונים שאנו מציגים יעילים באספקת ברזל, זכור שאתה הולך לשלם יותר עבור אחד שעשוי ממזונות מלאים או מאושר כאורגני.

טופס תוספת:

תוספי ברזל מגיעים בצורות רבות, כגון נוזל, כמוסות, טבליות, ובמקרים מסוימים, ברזל תוך ורידי. הצורות המרוכזות ביותר ללא מרשם הן טבליות וקפסולות, מה שנותן לך את המפץ הגדול ביותר עבור הכסף שלך. עם זאת, אם יש לך בעיה לבלוע גלולה, סוכריות גומי ונוזל הם אפשרויות קיימא אחרות.

סוג הברזל:

תוספי ברזל מגיעים בצורות רבות, כגון ברזל גופרתי, ברזל ביסגליצינאט, ו ferrous glycinate.4 חשוב לציין כי יש הבדל בין "ברזל גופרתי" ו "ברזל אלמנטרי". לדוגמה, תוספת עשויה להכיל 325 מיליגרם (מ"ג) של ברזל סולפט ו 65 מ ג של ברזל אלמנטרי. למרבה המזל, ברזל אלמנטלי מופיע בלוח עובדות תוספת, ולכן הצרכנים לא צריכים לחשב את כמות הברזל המסופק על ידי צורות שונות של תוספי ברזל. צורות מסוימות של ברזל נספגות בצורה הטובה ביותר על בטן ריקה (ברזל גופרתי), בעוד שאחרים נספגים טוב יותר בנוכחות מזון. סוג הברזל הטוב ביותר עבורך יהיה תלוי בצרכים שלך, ההיסטוריה הרפואית, וכל מצוקה במערכת העיכול שעלולה לנבוע מלקחת תוסף ברזל. חשוב לעבוד עם ספק שירותי הבריאות שלך כדי למצוא את הטופס הטוב ביותר עבורך.

המינון:

לפני שתתחיל לקחת כל תוסף ברזל, זה חיוני כדי להבין כמה אתה צריך לקחת. דברו עם מומחה הבריאות שלכם כדי לקבוע מינון בטוח אך יעיל עבורכם. אם אתה אנמי מאוד, סביר להניח שתרצה לשקול מוצרים המציעים מינון גבוה יותר של ברזל.

מרכיבים משלימים:
באופן כללי, עדיף לשמור על רשימת המרכיבים קטנה ככל האפשר; עם זאת, כשמדובר ברזל משלים, לעתים קרובות יהיו מרכיבים נוספים כגון ויטמין C, אשר עשוי לעזור בספיגה. פעמים רבות תוספי מזון שיש להם מרכיבים נוספים עשוי להיות יקר יותר מאחרים לשמור את זה פשוט על ידי התמקדות רק על החומרים המזינים. מרכיבים משלימים נפוצים הם ויטמינים, מינרלים, פרוביוטיקה, ואנזימים. שקול כיצד אתה יכול לצרוך חומרים מזינים אחרים אלה מן המזון כדי לחסוך כסף ולשמור על דברים פשוטים.

גם לקרוא:

שאלות נפוצות

  • מדוע טבעונים וצמחונים עשויים לדרוש ברזל נוסף?
    למרות ברזל נמצא מזונות שונים כגון עלים ירוקים כהים ושעועית, צורה זו על בסיס צמחי הוא ברזל שאינו heme והוא אינו נספג בדרך כלל בקלות כמו heme, או ברזל מן החי שנמצא בשר אדום ולבן, ביצים, ופירות ים. אנשים רבים שאינם צורכים מוצרים מן החי מוצאים את עצמם בסיכון מוגבר למחסור בברזל.

 

  • כמה ברזל אני צריך על בסיס יומי?
    אם אתה חסר ברזל, אתה צריך לדבר עם הרופא שלך כדי לבחור כמה ברזל להשלים עם, בהתבסס על בדיקות הדם שלך. באופן כללי, צרכי הברזל משתנים בהתאם לאדם ולגיל. גברים בוגרים דורשים 8 מיליגרם ליום, בעוד נשים בגילאי 19 עד 50, אשר במחזור, דורשים 18 מיליגרם ליום. ברגע שאישה מגיעה לגיל המעבר, הדרישה יורדת ל 8 מיליגרם ליום. הקצבה היומית המומלצת עולה במהלך ההריון וההנקה, וה-RDA לצמחונים גבוה פי 1.8 מאשר לאנשים שאוכלים בשר.רמות צריכת העליון נסבל (UL) עבור ברזל מן המזון ותוספי מזון בהתבסס על כמויות הברזל הקשורים השפעות במערכת העיכול בעקבות צריכת תוספת של ברזל הוקמו. ה-ULs חלים על תינוקות, ילדים ומבוגרים בריאים. רופאים לפעמים לרשום צריכת גבוהה יותר מאשר UL, כגון כאשר אנשים עם אנמיה חוסר ברזל צריך מינונים גבוהים יותר כדי לחדש את מאגרי הברזל שלהם. מינונים של תוספי ברזל ייתכן שיהיה צורך לקחת לאורך כל היום כדי לייעל את הספיגה ולמזער את תופעות הלוואי. תמיד לבדוק עם הרופא שלך לפני תחילת תוסף ברזל, הקפד לקבל המלצה ספציפית עבור סוג של ברזל ומינון.

 

  • האם זה מסוכן לקחת יותר מדי ברזל?
    כן, נטילת יותר מדי ברזל עלולה לגרום למחלות כבד, כאבי בטן, כאבי פרקים, התקף לב וסיכון מוגבר לסוכרת.4 מינונים גבוהים של ברזל יכולים גם להפחית את ספיגת האבץ.

 

  • מהן תופעות לוואי נפוצות של תוספי ברזל?
    תופעות לוואי נפוצות כוללות עצירות, כאבי בטן, בחילות, והקאות.4 ייתכן שתבחין בשינוי בצבע הצואה לאחר תחילת תוספי. ברזל עשוי להכהות שרפרף, וזה בדרך כלל שום דבר שצריך להיבהל. עם זאת, חשוב לתקשר כל שינוי צבע הצואה לרופא שלך, כמו שרפרפים כהים עשויים גם להצביע על דימום מעיים.

 

  • איזה סוג של ברזל הוא הטוב ביותר לקחת במהלך ההריון?
    אם הרופא שלך המליץ תוספי ברזל בזמן שאתה מצפה, הקפד לשקול צורה, מינון, ותופעות לוואי בעת הרכישה. טבליה לשחרור איטי עשויה להיות נסבלת טוב יותר ולעזור למנוע תלונות נפוצות על הריון כגון עצירות ובחילות. שים לב כי טרום ההולכה שלך סביר יש ברזל בזה, אז לשקול את הסכום כאשר מסתכלים על תוספי נוסף.

 

  • למה אתה צריך להימנע לוקח נגדים באותו זמן כמו תוספי ברזל?
    אנטסידים מכילים סידן, אשר יכול להפריע לספיגת ברזל. כמו כן, להימנע משתיית חלב או לקחת סידן באותו זמן כמו תוסף הברזל שלך.

 

  • מה ההבדל בין ברזל הלא-heme?
    צמחים כגון אגוזים, שעועית וירקות, כמו גם מזונות מועשרים בברזל כמו דגנים מסוימים, לחם ודגנים אחרים מכילים ברזל שאינו heme בלבד, ואילו בשר, פירות ים ועופות מכילים גם heme וגם ברזל nonheme. ברזל Heme יש זמינות ביולוגית גבוהה יותר מאשר ברזל nonheme, כלומר בני אדם יכולים לספוג טוב יותר ולהשתמש ברזל heme.

 

  • האם תוספי ברזל אינטראקציה עם תרופות?
    ברזל יכול לקיים אינטראקציה עם תרופות מסוימות, וכמה תרופות יכול להיות השפעה שלילית על רמות הברזל. חומצת קיבה היא מרכיב חשוב בספיגת הברזל. מסיבה זו, אנשים הנוטלים מעכבי משאבת פרוטון (PPIs) עשויים להיות תגובה תת-אופטימלית לתוספת ברזל. Levothyroxine (Levothroid, Levoxyl, Synthroid, תירוסינט, ו Unithroid) משמש לטיפול בלוטת התריס, זפק, וסרטן בלוטת התריס. בליעה סימולטנית של ברזל levothyroxine יכול לגרום הפחתה משמעותית קלינית יעילות levothyroxine אצל חלק מהחולים.4 לקבלת מידע נוסף על תרופות שעלולות להפריע או להיות מופרע על ידי תוספי ברזל, להתייעץ עם הרופא שלך או לבקר באתר האינטרנט של NIH של תוספי תזונה.

אילו מאכלים עשירים בברזל?

המאכלים הבאים הם מקורות טובים של ברזל:

צדפות
שעועית כליות
כבד בקר
טופו
בשר בקר (צ'אק צלוי, בשר בקר טחון רזה)
רגל טורקיה
לחם מחיטה מלאה
טונה
ביצים
חסילון
חמאת בוטנים
רגל טלה
אורז חום
סובין צימוקים (דגנים מועשרים בדגנים מלאים)
מולסה בשחור-סטראפ
עדשים
שעועית
תרד

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *