חלבון מי גבינה – 5 השאלות הנפוצות ביותר על מי גבינה

השאלות הנפוצות ביותר על מי גבינה

חלבון מי גבינה הפך פופולרי מאוד בשני העשורים האחרונים. לפני זה, חלבון מפתח זה היה ידוע רק מפתחי הגוף. יש כבר הרבה מחקר שנעשה סביב מי גבינה, בעיקר בגלל שיש מאות חברות שם בחוץ מנסה להרוויח מהיתרונות הרבים שלה. עם כל הבאז שנוצר סביב מי גבינה בזמן האחרון, יותר ויותר אנשים מודעים לקיומה ואת היתרונות הפוטנציאליים של צריכתו. הנה 5 השאלות הנפוצות ביותר על זה, ואת התשובות המתאימות.

מהו חלבון מי גבינה?

חלבון מי גבינה הוא אחד החלבונים המצויים בחלב. ישנם שני סוגים של חלבון בחלב, מי גבינה וקזאין. מי גבינה הוא תוצר לוואי של ייצור גבינה. כאשר חלב מקפל את הגבינות המתוחות הופכות לגבינה, הנוזל הצהבהב הנותר הוא מי הגבינה (תערובת של חלבון, שומן, לקטוז, מים וכו ').

מי גבינה הפך מבוקש מאוד כי יש לו ערך ביולוגי גבוה מאוד (BV). "ערך ביולוגי" הוא האופן שבו נמדדת איכות החלבון. זה מראה את החלק של החלבון נספג ומשולב בשרירים של האדם שצורך אותו. לפני חלבון מי גבינה נכנס לשוק ביצים היו המקור הסטנדרטי של חלבון עבור מפתחי הגוף בשל האיכות הגבוהה של החלבון שלהם ולכן הערך הביולוגי של ביצים נקבע 100. ה- BV של תרכיז מי גבינה הוא 104, ה- BV של איזולט מי גבינה הוא 156!!. מי גבינה נחשבים כיום ל"תקן הזהב" של חלבונים.

האם כל חלבוני מי גבינה זהים?

כאמור לעיל, BV של תרכיז מי גבינה הוא 104, בעוד BV של מי גבינה Isolate הוא 156. אז לא, לא כל חלבוני מי גבינה זהים. למעשה, ישנם 3 סוגים עיקריים של זה בשוק: – concentrate – Isolate – hydrolyzed 

מה ההבדל בין חלבוני מי גבינה מרוכזים, מבודדים והידרולליזציה?

ובכן… כולם באים ממי גבינה, עם זאת, עבור מוצר לומר כי יש לו תרכיז חלבון מי גבינה, מי גבינה חייב להיות בין 25% ו 89% של חלבון בפועל (חומרים אחרים עשויים להיות לקטוז, שומן, מים, וכו ').

איזולט של חלבון מי גבינה חייב להכיל בין 90% ל -95% מהחלבון בפועל (מה שאומר שיש לו מעט מאוד, אם בכלל, לקטוז ושומן).

עכשיו, חלבון מי גבינה שעבר הידרוליזה הוא חלבון מי גבינה שעבר תהליך של הידרוליזה. במהלך הידרוליזה החלבון מתפרק למקטעים קטנים יותר הנקראים פפטידים. מקטעים אלה מתעכלים הרבה יותר קל.

בגלל חלבון הידרוליזה הוא כל כך קל לעיכול וזה כמעט לא אלרגני (שכן אין לו לקטוז, קזאין או שומן), הוא משמש נוסחאות תינוקות ומוצרי תזונה. עם זאת, להיות זהיר בעת שימוש במוצרים הידרוליזה במיוחד אם אתה רגיש MSG. אמנם זה אולי נראה כי זוהי אפשרות החלבון הטובה ביותר, לעשות קצת מחקר לפני רכישת כל דבר. כל חלבון שעבר הידרוליזה מכיל MSG!!! כן, קראת את זה נכון. (כעסתי כשגיליתי שמאז שיש לי תינוק וחיפשתי נוסחה מתאימה.)

המסקנה שלי כאן היא כי אלא אם כן אתה אלרגי מאוד לקטוז או קזאין או שומן חלב, מי גבינה isolate היא הבחירה הטובה יותר. זה לא השתנה או נשבר על ידי כל סוג של תהליך וזה בהחלט מקור טוב יותר של חלבון מאשר עמיתו ה hydrolyzed.

כמה חלבון צריך לצרוך כל יום?

הכמות היומית המומלצת של חלבון למבוגרים מעל גיל 25 היא בין 50 ל 60 גרם, בהתאם למין ומשקל. עם זאת, המלצה זו אינה מספקת עבור מישהו פעיל מאוד או שמנסה להגדיל את מסת השריר שלהם. הקונצנזוס הכללי בקרב מפתחי הגוף ואנשי מקצוע פעילות גופנית היא כי אתה צריך לצרוך בין 0.8 ו 1 גרם של חלבון לכל קילוגרם של משקל הגוף.

האם חלבון מי גבינה יעזור לי לרדת במשקל?

התשובה היא כן ולא. יש מחקר שמראה כי אנשים שהשלימו את שגרת התזונה והפעילות הגופנית שלהם עם חלבון מי גבינה איבדו יותר שומן בגוף מאשר אלה באותה דיאטה ופעילות גופנית תוכנית אבל בלי תוסף. המחקר מראה כי שתי הקבוצות איבדו את אותה כמות של משקל, אבל הירידה במשקל מאנשים אשר השלימו עם מי גבינה היה כמעט אך ורק שומן, ואילו הקבוצה השנייה איבדה שילוב של שומן הגוף מסת שריר. חלבון נהדר זה מונע פירוק שרירים ומקדם התחדשות שרירים.

עוד ב OFI:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *