האם כורכום עוזר בירידה במשקל?

כורכום לירידה במשקל

הכללת כמה תבלינים בתזונה שלך עשויה לעזור להגביר את תוצאות הירידה במשקל. אתה יכול לנסות כורכום לירידה במשקל וכיצד להשתמש בו.

ירידה במשקל צריכה להיות שילוב של כל הדברים בריאים – עשבי תיבול ומזונות המציעים מספר יתרונות בריאותיים. כורכום, הידוע גם בשם haldi, יכול לעזור לך לרדת במשקל. תבלין צהוב תוסס זה הנפוץ במטבח ההודי זכה לתשומת לב משמעותית בזכות היתרונות הפוטנציאליים שלו לירידה במשקל. הוא עשיר בכורכומין, תרכובת ביו-אקטיבית בעלת תכונות נוגדות חמצון ואנטי דלקתיות חזקות. מאמינים כי כורכומין משפר את חילוף החומרים, מפחית את ספיגת השומן ותומך בעיכול בריא, מה שהופך את הכורכום לבעל ברית מבטיח במסע שלך. הנה איך אתה יכול להשתמש בכורכום לירידה במשקל.

מה זה כורכום?

מה זה כורכום

כורכום הוא תבלין צהוב-כתום בוהק המופק משורש צמח הכורכום לונגה, השייך למשפחת הג'ינג'ר. הוא נמצא בשימוש נרחב בבישול כדי להוסיף טעם וצבע למנות, במיוחד במטבחי דרום אסיה והמזרח התיכון. כורכום ידוע גם בסגולותיו הרפואיות, בעיקר בשל התרכובת הפעילה שלו, כורכומין, בעל השפעות אנטי דלקתיות ונוגדות חמצון חזקות, מצא מחקר שפורסם ב-Foods. בנוסף לשימושים הקולינריים והרפואיים שלו, הכורכום שימש כצבע טבעי.

איך כורכום עוזר בירידה במשקל?

כורכום מכיל תרכובת פעילה בשם כורכומין שיכולה לסייע בירידה במשקל, כך מצא מחקר שפורסם ב-Frontiers Pharmacology.

1. השפעות אנטי דלקתיות

דלקת כרונית קשורה לעיתים קרובות להשמנה ולהפרעות מטבוליות. הכורכומין עשיר בתכונות אנטי דלקתיות המסייעות בהפחתת הדלקת בגוף, במיוחד רקמת השומן. על ידי הפחתת דלקת, כורכום יכול לעזור להגביר את חילוף החומרים ולעזור לך לרדת במשקל.

2. מגביר את חילוף החומרים

כורכום יכול גם לשפר את חילוף החומרים על ידי הגברת ייצור המרה בקיבה, חיונית לעיכול שומנים. תהליך עיכול שומן יעיל המסייע במניעת הצטברות שומן ועשוי להוביל לירידה במשקל.

המוצרים הטובים ביותר ב- Aliexpress:

3. מסדיר את אחסון השומן

כורכומין עשוי לעזור לגוף לאגור פחות שומן. זה עוזר לעצור את תהליך יצירת תאי שומן חדשים וממיר שומן לבן (האוגר אנרגיה) לשומן חום (ששורף אנרגיה). זה עוזר לך לרדת במשקל ביעילות.

4. משפר את הרגישות לאינסולין

תנגודת לאינסולין עלולה להוביל לעלייה במשקל ולקושי לרדת במשקל. הוכח כי כורכומין משפר את הרגישות לאינסולין, המסייע לווסת את רמות הסוכר בדם ומונע הצטברות שומן.

5. מדכא הצטברות שומן

כורכום יכול לדכא את צמיחת רקמת השומן על ידי ויסות הורמונים כמו אדיפונקטין ולפטין, המעורבים במטבוליזם השומן ובאיזון האנרגיה. על ידי אפנון הורמונים אלו, כורכום מסייע בהפחתת הצטברות שומן ומסייע בירידה במשקל.

6. מפחית מתח חמצוני

לחץ חמצוני הוא גורם נוסף הקשור להשמנה ולתסמונת מטבולית. התכונות נוגדות החמצון של הכורכומין עוזרות להפחית את הלחץ החמצוני, כפי שנמצא במחקר שפורסם ב-Scientia Pharmaceutica, אשר יכול לתמוך במאמצי הרזיה הכוללים.

שילוב כורכום בתזונה יחד עם תזונה בריאה ופעילות גופנית סדירה יכולים לעזור לך לרדת במשקל.

איך לשלב כורכום בתזונה?

הנה כמה דרכים קלות ויעילות לכלול כורכום בתזונה היומית שלך, לפי המלצת המומחה.

1. תה כורכום

תה כורכום

תה כורכום ידוע גם בשם 'חלב זהב', תה כורכום נעשה על ידי ערבוב אבקת כורכום עם חלב חם (או חלופה נטולת חלב) והוספת קורט פלפל שחור כדי לשפר את ספיגת הכורכומין. משקה זה ניתן לצרוך לפני השינה להרפיה ויתרונות בריאותיים.

איך מכינים:

מרכיבים:
1 כפית אבקת כורכום
1 כוס מים
1 כף דבש (או לפי הטעם)
קורט פלפל שחור (לא חובה)
פרוסת לימון (לא חובה)
הוראות:

המוצרים הטובים ביותר ב- Aliexpress:

בסיר קטן מביאים את המים לרתיחה.
מנמיכים את האש ומוסיפים את אבקת הכורכום.
נותנים לתערובת להתבשל במשך 5-10 דקות, או עד שצבע הכורכום נכנס למים.
מסננים את התה לתוך ספל.
מוסיפים דבש, פלפל שחור ופרוסות לימון לפי הטעם.
הגישו חם ותיהנו מתה הכורכום שלכם.

2. שייק כורכום

הוספת שייק אבקת כורכום לשגרת הבוקר שלך יכולה להיות מועילה לירידה במשקל. זה משתלב היטב עם מרכיבים כמו בננות, מנגו ותרד, ומספק דחיפה מזינה ואנטי דלקתית למשקה שלך.

איך מכינים:

מרכיבים:

1/2 כוס חלב שקדים (או החלב המועדף עליך)
1 כף אבקת כורכום
1 בננה
1 כפית דבש (או סירופ מייפל)
קורט פלפל שחור
חופן תרד או קייל (לא חובה)
הוראות:

שמים את כל החומרים בבלנדר.
מערבבים עד לקבלת מרקם חלק וקרמי.
מוזגים לכוס ונהנים מיד.

3. מוסיפים לקארי, מרקים וכו'

כורכום כתבלין בבישול

השתמשו בכורכום כתבלין בבישול. ניתן להוסיף אותו לקארי, מרקים, מוקפצים ואורז כדי לתת להם צבע וטעם תוססים תוך חיזוק היתרונות הבריאותיים שלהם.

4. תוספי כורכום

אם אתה מעדיף מינון מרוכז יותר, תוספי כורכום זמינים בצורת קפסולה. אלה מכילים לרוב תמציות כורכומין בתוספת פלפל שחור (פיפרין) כדי לשפר את הספיגה.

למי כדאי להימנע מכורכום?

בעוד שכורכום בטוח לרוב האנשים, אנשים מסוימים צריכים להימנע ממנו או להתייעץ עם ספק שירותי בריאות לפני השימוש בו:

מינונים גבוהים של כורכום עשויים לעורר את הרחם או לקדם את זרימת הווסת, מה שעלול להיות מסוכן במהלך ההריון.
כורכום יכול להגביר את ייצור המרה, מה שעלול להחמיר בעיות בכיס המרה כמו אבנים בכיס המרה.
לכורכום תכונות מדללות דם, שיכולות לשפר את ההשפעות של תרופות מדללות דם, ולהגביר את הסיכון לדימום.
כורכום מכיל אוקסלטים, שיכולים לתרום להיווצרות אבנים בכליות אצל אנשים רגישים.
כורכום עלול להחמיר את הסימפטומים של GERD אצל אנשים מסוימים, ולגרום לרפלוקס חומצי או קלקול קיבה.
כורכום הוא תבלין רב עוצמה עם יתרונות בריאותיים רבים, אך חיוני להשתמש בו בחוכמה ולהיות מודע לתופעות לוואי אפשריות או לאינטראקציות עם תרופות. כמו כן, התייעץ תמיד עם ספק שירותי הבריאות שלך לפני שילוב כורכום בתזונה שלך.

שאלות נפוצות 

  • האם זה בסדר לשתות כורכום כל יום?

כן, זה בדרך כלל בטוח לאכול כורכום כל יום. זהו תבלין נפוץ בשימוש במאכלים רבים ומשמש כבר מאות שנים ברפואה המסורתית. עם זאת, חשוב לציין שצריכה מופרזת של כורכום עלולה לעיתים להוביל לתופעות לוואי כמו קלקול קיבה או שלשול. זה גם חיוני להתייעץ עם איש מקצוע בתחום הבריאות לפני שילוב כורכום בשגרת היומיום שלך, במיוחד אם יש לך מצב בריאותי או נוטל תרופות.

  • האם כורכום יכול להפחית בטן גדולה?

כן, כורכומין, תרכובת רבת עוצמה בעלת השפעות אנטי דלקתיות חזקות, כלולה במזון העל העתיק הזה. לכורכומין תפקיד חשוב בהורדת הדלקת בגוף, הקשורה בדרך כלל להשמנה.

בלוג זה מספק מידע כללי ודיונים על בריאות ונושאים קשורים. המידע והתכנים האחרים המופיעים בבלוג זה, באתר או בחומרים מקושרים אינם מיועדים ואין לראות בהם, או להשתמש בהם כתחליף לייעוץ רפואי, אבחון או טיפול.

המוצרים הטובים ביותר ב- Aliexpress:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *