שמן עץ התה לפטרת ציפורניים: האם זה עובד?

שמן עץ התה פטרת

Last Updated on אוקטובר 31, 2023 by admin

רוב הטיפולים בפטרת הציפורניים אינם מחסלים לחלוטין את הפטרייה, אך הם יכולים לסייע במניעת התפשטותה. תרופות מסורתיות אלו, לעומת זאת, עלולות לגרום לגירוי בעור ולתסמינים אחרים כולל ציפורניים חודרניות.

כתוצאה מכך, חלק מהאנשים פנו למוצרים טבעיים לטיפול בפטרת ציפורניים, כמו שמן עץ התה.

לשמן עץ התה יש סגולות אנטי פטרייתיות, אולם יעילותו בטיפול בפטרת ציפורניים אינה ידועה. לשמן עץ התה, כמו טיפולים קונבנציונליים, יכולות להיות כמה תופעות לוואי שליליות.

הפעילות האנטי-פטרייתית של שמן עץ התה נחקרה בהרחבה במאמר זה. אנו מדברים על האם שמן עץ התה יכול לעזור עם פטרת ציפורניים, כיצד להשתמש בו, ואילו השפעות שליליות עשויות להיות לו.

מהו שמן עץ התה?

פטריה בציפורן שמן עץ התה
לבדיקת מחיר ב- iHerb >>>
שמן עץ התה מגיע מעץ Melaleuca alternifolia ירוק-עד, אשר אנדמי לאוסטרליה. שמן עץ התה, הידוע גם בשם שמן מלאוקה, חסר צבע עד צהוב חיוור ויש לו ריח רענן דמוי קמפור.

שמן עץ התה הוא שמן חשוב שנוצר מתמציות צמחים המשמש לשיפור הבריאות. הביטוי 'שמן מתייחס לעובדה שזיקוק בקיטור לוכד את ה'מהות' של הצמחים בשמן.

המוצרים הטובים ביותר ב- Aliexpress:

שמן עץ התה שימש כתרופה צמחית על ידי תושבי אוסטרליה האבוריג'ינים במשך דורות לטיפול בהצטננות, שיעול, פצעים ובעיות עור. הוא משמש גם כתוספת לטיפולים מסורתיים לכוויות, ניתוחים ורפואת שיניים.

מה המטרה של שמן עץ התה?

כוויות קור, הרפס, עקיצות חרקים, אבצס, שלפוחיות אקנה, כוויות, עור שומני וקשקשים הם כולם מחלות ששמן עץ התה משמש לטיפול.

שמן עץ התה הוכח כיעיל בטיפול בבעיות נשימה כגון שיעול, הצטננות, אסטמה, שעלת, ברונכיטיס ושחפת בניסויים רבים.

היתרונות של שמן עץ התה

בעיות של נשים כמו גירוד, דלקת נרתיק ודלקת שלפוחית ​​השתן טופלו כולם עם השמן. ארומתרפיה משתמשת בשמן עץ התה ובשמנים אחרים לטיפול בדיכאון, נדודי שינה, חרדה והפרעות מצב רוח.

יתר על כן, ישנן עדויות רבות לכך ששמן עץ התה יעיל נגד פטרת ציפורניים. זאת בשל המרכיבים הביו-אקטיביים שלו, הכוללים מספר תרכובות אנטי-בקטריאליות ואנטי-פטרייתיות.

מרכיבי שמן עץ התה ויתרונותיהם

שמן עץ התה כולל מגוון של טרפנים, המעניקים לצמחים כמו לבנדר, קנאביס, תפוז ואורן את הניחוחות המובהקים שלהם.

אלפא-סבין

ההשפעה האנטי-ויראלית המשמעותית של שמן עץ התה מיוחסת למולקולה בשם אלפא-סבין, על פי סקירה מקיפה שפורסמה ב- Asian Pacific Journal of Tropical Biomedicine. זו הסיבה לכך ששמן עץ התה כל כך נפוץ לטיפול בפטרת ציפורניים.

סינאול

טרפן זה, הידוע גם בשם אקליפטול, נותן לעצי האקליפטוס את הריח המיוחד שלהם. Cineole התגלה כמעכבת ביעילות את הצמיחה של פטריות וחיידקים מזיקים.

סימן

תכונות אנטי דלקתיות, נוגדות חמצון, אנטיבקטריאליות ואנטי סרטניות קיימות בטרפן זה. Cymene משמש למעשה לייצור קוטלי חרקים ופטריות. מינים רבים של חיידקים פתוגניים, שמרים ופטריות יכולים להיהרג על ידי צימן, על פי מחקרים.

המוצרים הטובים ביותר ב- Aliexpress:

פינין

Pinene הוא טרפן טבעי המספק לצמחים כמו רוזמרין, בזיליקום ומחטי אורן ארומה ברורה. רחצה ביער הוא מעין טיפול מנוצל ביפן, שבו הליכה נינוחה ביער תוך נשימת הארומה נחשבת לספק השפעות בריאותיות משקמות ומונעות.

לפי מחקרים, לפין יש פעולה אנטי דלקתית ועוזרת להפחית דלקות בעור. לפי מחקר אחר, פינן הוא חומר אנטיבקטריאלי יעיל נגד כל מיני החיידקים והפטריות שנבדקו.

לימונן

ללימון ותפוזים יש ריח לימוני ייחודי בשל הלימונן, כפי שהשם מרמז. על פי מחקר שפורסם ב- Chemico-Biological Interactions, לימונן מספק את היתרונות הבריאותיים הבאים:

אנטי ויראלי sנוגד חמצון
אנטי דלקתי sאנטי סרטן
אנטי סוכרת sאנטי סרטן
מחקר אחר גילה שללימונן השפעות אנטי-פטרייתיות חזקות ומעכב התפתחות פטריות.

איך להשתמש בזה

למרות שאין הרבה מחקרים על שמן עץ התה ופטרת ציפורניים, נראה שיש לו תכונות אנטי פטרייתיות. כתוצאה מכך, ייתכן שחלק מהאנשים ירצו לשלב אותו עם טיפולים אחרים בפטרת ציפורניים.

שמן עץ התה הוא פשוט מאוד לשימוש. כמו בתרופות מסורתיות, סביר להניח שיחלפו מספר שבועות, חודשים או אפילו שנים עד שאדם יראה שיפורים.

לפני השימוש בשמנים אתריים לעור, תמיד שלבו אותם עם שמן נשא. זה עוזר לדלל את השמן האתרי, ומפחית את הסיכוי לתגובות שליליות כאשר הוא בא במגע עם העור. שמנים אתריים מועברים או 'נישאים' לתוך העור בעזרת שמני נשא. שמן זית ושמן קוקוס הם שני שמני נשא אפשריים.

להלן כמה דרכים ליישם את תערובת שמן עץ התה על העור:

השריית צמר גפן בשמן ולחיצה על הציפורן הבעייתית למשך מספר דקות מריחת שכבת שמן על הציפורן הפגועה בעזרת צמר גפן ומאפשרת לה להתייבש הוספת השמן לגיגית מים חמימים ורחצת הידיים הפגועות או רגליים
יש לשמור על ציפורני הרגליים של אדם נקיות ויבשות ככל האפשר במהלך הטיפול. גזירת הציפורניים היא חלק מזה.

איך להכין ציפורניים לפני מריחת שמן עץ התה?

ניקוי והכנת הציפורניים יסייעו למקסם את יכולתו של שמן עץ התה להגיע עמוק יותר לתוך מיטת הציפורן ולפעול ביעילות נגד פטרת ציפורניים. השמן עלול שלא לחדור למיטת הציפורן אם הציפורניים ארוכות או עבות מדי.

גזוז ציפורניים

השתמש בקוצץ ציפורניים כדי לקצץ את הציפורן הפגועה. הסר כמה שיותר מהציפורן הנגועה כדי לסייע במניעת התפשטות הפטרייה לחלקים לא מושפעים של הציפורן. אם הציפורניים שלך עבות מדי, אתה יכול לשייף אותן במקום לגזום. תיוק גם יעזור להסיר כל שאריות של חלקי ציפורניים נגועים, מה שיאפשר לשמן עץ התה לחדור למיטת הציפורן.

לשטוף עם סבון

לאחר גזירת הציפורניים ותיוקן, שטפו אותן באמצעות מים וסבון. זה יעזור להסיר כל פסולת בלתי נראית של הציפורן הנגועה שיכולה להפיץ את הזיהום הפטרייתי או לגרום להישנות.

יבש היטב

יבש את הציפורניים על ידי טפיחה עדינה במגבת. ודא שהציפורניים יבשות לחלוטין מכיוון שסביבה לחה ולחה מעודדת צמיחת פטריות.

באיזו תדירות שמים שמן עץ התה על פטרת ציפורניים?

אתה יכול למרוח שמן עץ התה לפטרת ציפורניים פעמיים ביום עד שהזיהום הפטרייתי יירגע. בהתאם להיקף הזיהום הפטרייתי, עשויים לחלוף מספר שבועות עד חודש עד שהתוצאות יופיעו.

האם שמן עץ התה עובד עבור פטרת ציפורניים?

ישנן תרופות ביתיות טבעיות רבות שניתן להשתמש בהן לטיפול בפטרת ציפורניים. תרופה יעילה כזו היא שימוש בשמן עץ התה. מחקרים רבים לאורך השנים הוכיחו את התרופה עתיקת היומין של שמני עץ התה לפטרת ציפורניים. זה כולל מחקר משנת 2013 המוכיח ששמן עץ התה הפחית בהצלחה את צמיחתו של וירוס Trichophyton rubrum, וירוס שבדרך כלל גורם לזיהומים כמו פטרת ציפורניים ורגל אתלט תוך 14 ימים בלבד. בשנת 1999, נעשה מחקר על אנשים הסובלים מפטרת ציפורניים, שבו השתמשו בעקביות בקרם תרופתי שהכיל שמן עץ התה ובוטנאפין הידרוכלוריד וכתוצאה מכך, לא היו להם זיהומים פטרייתיים או הישנות.

מחקרים אחרים הראו כי לשמן עץ התה תכונות אנטי פטרייתיות חזקות אשר הופכות אותו ליעיל בטיפול בפטרת ציפורניים, ללא הישנות..

כמו כן, לקרוא:  האם שמן עץ התה יכול לעזור להיפטר מאקנה?

תופעות לוואי

שמן עץ התה יכול לגרום למספר תופעות לוואי לא רצויות.

לעולם אל תטול שמן עץ התה פנימי. בליעת שמן עץ התה עלולה להוביל לתופעות הלוואי החמורות הבאות:

בִּלבּוּל
ירידה בשליטה בשרירים
אובדן ההכרה

שמן עץ התה יכול גם לגרום לתופעות לוואי כאשר אדם משתמש בו באופן מקומי. תופעות הלוואי הבאות משפיעות בדרך כלל על אזור העור שבו האדם מרח את השמן:

אוֹדֶם
נְפִיחוּת
גירוד
עוקץ
יוֹבֶשׁ
עור מקשקשים
הורים ומטפלים לא צריכים להשתמש בשמן עץ התה על עורו של ילד, אלא אם כן בהנחיית רופא ילדים.

בלוג זה מספק מידע כללי ודיונים על בריאות ונושאים קשורים. המידע והתכנים האחרים המופיעים בבלוג זה, באתר או בחומרים מקושרים אינם מיועדים ואין לראות בהם, או להשתמש בהם כתחליף לייעוץ רפואי, אבחון או טיפול.

המוצרים הטובים ביותר ב- Aliexpress:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *