יחס BCAA הטוב ביותר: האם 2:1:1 הוא האופטימלי ביותר לצמיחת שרירים?

מהו BCAA

עם הפופולריות הגוברת של מוצר זה, רבים תוהים איזה יחס BCAA הוא הטוב ביותר לצמיחת שרירים. אם אתם עדיין לא יודעים, ישנם מספר סוגים של יחסי BCAA בשוק כיום, חלקם עדיפים על אחרים, אך מהו יחס ה-BCAA הטוב ביותר?

שמירה על הבריאות צריכה להיות בראש סדר העדיפויות של כולם, לא רק לאלה המחפשים לבנות שרירים, לצבור כוח ולייעל את ההתאוששות. לכן, ל-BCAAs צריך להיות מקום חשוב בתזונה ובמשטר התוספים.

זה לא קל לקנות את תוסף ה-BCAA הראשון שאתה רואה על המדף. במקום זאת, עליך לקבוע איזה יחס עובד הכי טוב עבור המטרות והיעדים שלך. יש לציין כי ישנם מספר סוגים ויחסים של תוספי BCAA, לכל אחד תיאוריה משלו מדוע הם טובים יותר מהאחרים.

במאמר זה, נסקור מה הם BCAAs, כמו גם את היתרונות העצומים שלהם. בנוסף, נדון בזמן האופטימלי לנטילה ובכמות האופטימלית. אבל הכי חשוב, נדון ביחסי BCAA הפופולריים ביותר, ההבדלים העיקריים ביניהם ואיזה יחס BCAA הוא הטוב ביותר עבורך.

למי שרוצה ללמוד עוד על העולם המרתק של חומצות אמינו ולמצוא את יחס ה-BCAA האופטימלי עבור עצמו כדי לקחת את הבריאות והביצועים שלו לשלב הבא, המשיכו לקרוא! ?

מה זה BCAA?

אם מעולם לא שמעתם את ראשי התיבות BCAA, זה מייצג חומצות אמינו מסועפות. במילים פשוטות, BCAAs הם מבנה כימי המורכב מקבוצה של חומצות אמינו. חומצות אמינו מסועפות הן תוסף זמין נרחב שנמכר הן בצורת אבקה והן בצורת קפסולה, והן תוסף חומצות האמינו הפופולריות ביותר (לא כולל חלבון מי גבינה, כמובן).

חומצות אמינו, ובפרט BCAAs, הן רכיבי תזונה חיוניים המצויים בחלבון, הן במזונות אמיתיים והן בתוספי חלבון. חומצות אמינו ממלאות תפקיד חשוב בצמיחה ושיקום השרירים, בסינתזת חלבון ותפקודי בריאות ובריאות אחרים.

לאחר מכן, נבחן מקרוב את הנושא של חומצות אמינו, וליתר דיוק חומצות אמינו מסועפות. קודם כל, כידוע, חלבון הוא חומר הבניין של החיים, וחומצות אמינו הן חומר הבניין של החלבון. ישנן 20 חומצות אמינו בסך הכל, אך רק תשע מהן מסווגות כ'חיוניות'. שלוש מתוך תשע חומצות האמינו החיוניות נמצאות ב-BCAAs: לאוצין, איזולאוצין, ולין.

לאוצין: חומצת האמינו החשובה ביותר לצמיחת שרירים ולסינתזת חלבון.
איזולאוצין: מסייע בייצור אנרגיה וממריץ סינתזת חלבון.
ולין: מגביר את הסיבולת ומגביר את הכוח, אך תורם לכמה תופעות לוואי כגון עייפות ומתח. זו הסיבה שמועיל לצרוך מוצר BCAA מורכב, שכן כל אחד מהם עובד זה עם זה.

לאוצין, בפרט, היא אולי חומצת האמינו היקרה ביותר, במיוחד עבור בנייה ותיקון שרירים, סינתזת חלבון שריר ותכונות מועילות אחרות. לאלו הנוטלים BCAAs כדי לעורר צמיחת שרירים, לאוצין היא חומצת האמינו שיש להודות לה!

מתי לקחת

מומלץ לצרוך BCAA 15-30 דקות לפני אימון. ניתן לקחת אותם גם לאחר אימון לאחר 1-3 שעות. אם אתה נוטל BCAA במהלך האימון שלך, אז כמובן שאתה צריך לצרוך אותם במהלך האימון שלך.

כמה לצרוך

הגבול הבטוח העליון לצריכת BCAA הוא מעל 20 גרם. לפיכך, ניתן לצרוך תוספי BCAA מספר פעמים ביום. המלצה כללית לנטילת BCAA? 5-10 גרם למנה. הקפידו לקבל 3 גרם לאוצין למנה.

מהם היתרונות של BCAAs?

אי אפשר להכחיש שהתועלת של BCAAs גבוהה מאוד. בעוד המוניטין של תוספי BCAA מבוסס בעיקר על פיתוח גוף, היתרונות שלהם הולכים הרבה יותר מאשר רק שרירים. למעשה, מחקרים עדכניים הראו ש-BCAA קשורים לכמה יתרונות בריאותיים כלליים, והם לא מוגבלים רק לבניית שרירים.

אז אם אתה מנסה לייעל את ההתאוששות, לשפר ביצועים ספורטיביים, לבנות שרירים, או סתם מחפשים דרכים לשפר את הבריאות הכללית שלך, חומצות אמינו מסועפות עשויות לסייע לך.

עם כל זה, כמובן, יש צורך לבצע מחקר נוסף בנושא זה. עם זאת, למרות שהמחקרים עדיין לא הושלמו, הנתונים שהוצגו עד היום מעודדים.

להלן היתרונות הנפוצים ביותר של BCAAs:

בניית שרירים
התאוששות של רקמת השריר
ירידה בכאבי שרירים
הפחתת עייפות במהלך פעילות גופנית
עלייה בתיאבון
קשור לשיפור הקוגניציה המוחית
מחקרים ראשוניים מראים הקלה בתסמינים בחולים חולים
קשור לתסמיני סוכרת משופרים

בעוד שהיתרונות הפוטנציאליים של BCAAs גבוהים מאוד, התוצאות עשויות להשתנות. יתרה מכך, כמו כל התוספים, אין לראות ב-BCAA כאל חנות אחת או גלולת קסם.

עם זאת, סביר להניח ש-BCAAs יציעו תועלת כלשהי לרוב האנשים הנוטלים אותם, לא משנה באיזו אוכלוסייה אתם נמצאים. בואו נצלול קצת יותר עמוק לתוך כל אחד מהיתרונות!

בניית שריר באמצעות סינתזת חלבון שריר

כאמור, אולי הסיבה הפופולרית ביותר לנטילת חומצות אמינו היא להגביר את צמיחת השריר. הודות לאוצין וחומצות אמינו אחרות, BCAAs ממריצים סינתזת חלבון, מה שאומר שהם עוזרים לבנות ולתקן שרירים בשילוב עם אימוני התנגדות.

מפחית פירוק שרירים

במהלך אימון, במיוחד אימוני התנגדות, השרירים שלנו מתפרקים לפני שהם מתאוששים וגדלים לשרירים גדולים וחזקים יותר. כדי לעורר צמיחה ותיקון שרירים, אתה צריך לקחת BCAAs.

למי שמנהל אורח חיים פעיל, חשוב לספק לגוף ולשריריו תזונה איכותית כדי לסייע בהחלמה ולהפחתת פירוק השרירים. BCAAs יכולים לעזור עם זה.

מקל על כאבי שרירים ועייפות

אימון גורם בהכרח לכאבי שרירים ועייפות – זהו תוצר לוואי פשוט של מאמץ. מחקרים מראים שתוסף BCAA מפחית כאבי שרירים.

אם אתם סובלים מעייפות באמצע אימון, BCAAs יכולים לעזור גם במקרה זה. אמנם צריך לעשות מחקר נוסף על התועלת הפוטנציאלית הזו, אבל תוצאות המחקר מבטיחות.

שיפור יעילות האימון

מכיוון ש-BCAAs הוכחו כמפחיתים עייפות, מקדמים צמיחת שרירים ומשפרים התאוששות, הם בעצם עוזרים להגביר את הביצועים. אמנם לא יתרון מובנה של נטילת BCAAs, אבל זה בהחלט תוצר לוואי עקיף.

עשוי לשפר את בריאות הכבד ותפקוד המוח

בכמה מחקרים ראשוניים, BCAAs נמצאו בקורלציה עם הגנה מפני מומי מוח וכבד. בנוסף, נטילת BCAAs נקשרה גם לשיפור הבריאות עבור אלו הסובלים מבעיות כבד.

בסיכון להישמע כמו תקליט שבור, יש צורך במחקר נוסף בנושא זה לפני שאומרים באופן סופי שזו ערובה.

יחסי BCAA הפופולריים ביותר
לפני שקפוץ להסתכל על יחסי ה-BCAA הפופולריים ביותר, תחילה חשוב להגדיר מה מייצג כל מספר ביחס. במילים פשוטות, יש שלושה מספרים ביחס. המספר הראשון הוא הכמות הכוללת של לאוצין בגרמים, השני הוא איזולאוצין, והשלישי הוא ולין; אלו הן שלוש חומצות האמינו המרכיבות את ה-BCAAs.

להלן יחסי ה-BCAA הפופולריים ביותר:

2:1:1 (הפופולרי ביותר!)
היחס המועיל ביותר מכיוון שהוא כולל את הכמות האופטימלית של כל חומצת אמינו כדי לעורר סינתזת חלבון.

3:1:1
דומה ליחס 2:1:1, אך עם כמות קטנה של לאוצין. עם זאת, כפי שכבר ציינו, יותר הוא לא תמיד טוב יותר.

4:1:1
יחס BCAA השני הפופולרי ביותר. שוב, כנראה בגלל הכמות הכפולה של לאוצין…

8:1:1
פותח בדרך כלל על ידי חברות הטוענות שככל שצורכים יותר לאוצין, כך הסיכוי לסינתזת חלבון עולה. עם זאת, עדיין אין נתונים על כך.

היחס כל כך חשוב מכיוון שכמות חומצות האמינו הנצרכות משחקת תפקיד עצום בביצועים, התקדמות והתאוששות של הגוף, בין היתר. יותר מדי עלול להיות מיותר, ומעט מדי לא יהיה אופטימלי.

יתרה מכך, בעוד שאנשים רבים מאמינים בתמימות שיותר עדיף, זה לא תמיד כך, במיוחד כשמדובר ביחסי BCAA. יחס ה-BCAA האופטימלי ביותר, אם כי ניתן לוויכוח, הוא 2:1:1.

מדוע 2:1:1 הוא יחס ה-BCAA הטוב ביותר

הסיבה שיחס 2:1:1 הוא יחס ה-BCAA הטוב ביותר עבור רובם היא משום שמחקרים הראו שהוא היעיל ביותר בגירוי סינתזת חלבון השריר.

אפילו יותר טוב? אם המטרה העיקרית שלך היא לרדת במשקל ולהפחית את השומן בגוף, אז היחס של BCAA 2:1:1 הוא גם האופטימלי ביותר. למה? בגלל היחס של איזולאוצין, שהוכח כיעיל ביותר לשריפת שומן.

לבסוף, היחס 2:1:1 של BCAAs נמצא גם בקורלציה גבוהה עם עייפות מופחתת ואנרגיה מוגברת. מסיבות ברורות, זה שימושי מאוד למי שרוצה לייעל את מאמציהם בחדר הכושר.

לכן, אם אתה מוכן לשפר את משטר האימונים שלך, לבנות את השריר הטוב ביותר, לשפר את הביצועים שלך ולהשיג את המטרות שלך, אז היחס 2:1:1 BCAA (לאוצין:איזולאוצין:ואלין) הוא הבחירה שלך!

לסיכום – מהו יחס ה-BCAA הטוב ביותר

חומצות אמינו מסועפות, או BCAA, נקשרו למספר יתרונות בריאותיים וכושר עבור אלה הנוטלים אותן באופן קבוע. בעוד שניתן ליטול BCAAs לבד, ניתן למצוא אותם גם בתוספי חלבון מי גבינה, שלא לדבר על כך שהם קיימים במוצרים מן החי.

על ידי הבנת הערך של BCAAs, היחס האופטימלי שלהם, וכיצד ומתי לקחת אותם, BCAAs יכולים להיות תוספת נהדרת לתזונה ולמשטר התוספים שלך, לא משנה מהן המטרות שלך.

אני אסתיג מיד שתוספי תזונה, BCAA או אחרים, לעולם לא ייחשבו כפתרון העיקרי, אלא רק כתוספת למשהו אחר שאינו זמין. תזונה ופעילות גופנית הם העיקר, ותוספי מזון הם רק משניים.

עם זאת, BCAAs הם המפתח למיטוב הביצועים שלך בחדר הכושר ומחוצה לו, לא משנה מה המטרות והיעדים שלך! בין אם אתם מחפשים לבנות שרירים, לרדת במשקל, לשרוף שומן, להגביר ביצועים, או פשוט לייעל את הבריאות והרווחה שלכם, בחרו 2:1:1 ליחס ה-BCAA הטוב ביותר!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.